2020-07-23, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Tegnell gästar senaste avsnittet från Unherd nu. Trevligt.

Poppar popcorn och sätter mig snart för att avnjuta detta. Unherd var förtjusade av Giesecke. Får se om de klarar av att inte drägla över Tengnell. Själv vill jag att han avgår nu så vi slipper dras med honom ett år till.

Sweden’s Anders Tegnell: judge me in a year
The architect of Sweden’s response to the Covid-19 pandemic defends his approach

https://unherd.com/2020/07/swedens-anders-tegnell-judge-me-in-a-year/
Citera
2020-07-23, 16:42
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Det tycker jag med. Precis som din sågning av folks möjligheter att köpa sig extra plats. Ok, alla kanske inte har råd med det men allt som minskar smittspridningen är ju bra. Eller?
Ja naturligtvis och därför är jag för munskydd som ett komplement till att hålla avstånd.
Citera
2020-07-23, 16:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja naturligtvis och därför är jag för munskydd som ett komplement till att hålla avstånd.

Men du är emot möjligheten för folk att köpa sig avstånd? Även om det kan minska smittspridningen. För att det inte är jämlikt?
Citera
2020-07-23, 16:48
Medlem
Tegnell fortsätter attackera Norge idag med

Som en journalist på aftonbladet sa bra riktat till Tegnell
Ja, helt klart att Norge klarat sig bättre undan Corona. Är väl inget att skryta över att du lyckats göra många i Sverige sjuka?
https://twitter.com/BjorklundVictor/status/1286299270417612801

Tegnell verkar glädjas ju mer smittade Sverige får, han fattar inte att andra länder försöker stoppa smittan, inte sprida den! Han är galen.
Citera
2020-07-23, 16:53
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR

Ja, helt klart att Norge klarat sig bättre undan Corona. Är väl inget att skryta över att du lyckats göra många i Sverige sjuka?

Tegnell verkar glädjas ju mer smittade Sverige får, han fattar inte att andra länder försöker stoppa smittan, inte sprida den! Han är galen.

Kan du inte lyssna på Presskonferensen innan du uttalar dig om saker och ting? För helt uppenbart har du inte gjort det.
Citera
2020-07-23, 16:55
Medlem
Tegnells första dag efter semester: tala illa om Norge... Asperger???
Citera
2020-07-23, 16:59
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Det tycker jag med. Precis som din sågning av folks möjligheter att köpa sig extra plats. Ok, alla kanske inte har råd med det men allt som minskar smittspridningen är ju bra. Eller?
Enklare att fråga på tåget om någon har haft Corona. Hittar du en sådan person - sätt dig bredvid hen. En billig lösning.
Citera
2020-07-23, 17:03
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR

Det beror på hur man ser på smittan, ifall man tror att viruset försvinner av sig självt, då är Norges strategi toppen. Men, det är ytterst får virus som simsalabim försvinner, och då vill man ha en befolkning med en hög andel personer som genomgått infektionen, så att man inte står naken vid nästa exponering.

Kuriosa: Vid försök med makaker, så bildade dessa apor fler/högre andel antikroppar andra gången som de utsattes för detta virus. Och de blev inte heller sjuka.
Hur det fungerar med människor vet man dock inte ännu.
https://blend.spectator.co.uk/t/j-l-qklktdk-tkhrljjkb-n/
Citera
2020-07-23, 17:08
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Enklare att fråga på tåget om någon har haft Corona. Hittar du en sådan person - sätt dig bredvid hen. En billig lösning.

Jag tror de flesta gör precis tvärt om. Som med pesten, man flyr den och en gång smittad alltid smittad. Jag skulle också känna stort tvivel, "är hen verkligen frisk eller bara något hen känner sig"?
Citera
2020-07-23, 17:13
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Så nu är det ökat resande som minskar smittspridningen.

”Analys” av Mr. Wolfgang Halmstrå.
Var någonstans säger han att ökat resande minskar smittspridningen? Lägger du till dina egna antaganden nu i vanlig ordning?
Citera
2020-07-23, 17:15
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag vet inte det, i mina ögon är det obehagligt likt en sekt.

Vad har kallats en hallelujastämning?
Citera
2020-07-23, 17:18
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Det beror på hur man ser på smittan, ifall man tror att viruset försvinner av sig självt, då är Norges strategi toppen. Men, det är ytterst får virus som simsalabim försvinner, och då vill man ha en befolkning med en hög andel personer som genomgått infektionen, så att man inte står naken vid nästa exponering.

Kuriosa: Vid försök med makaker, så bildade dessa apor fler/högre andel antikroppar andra gången som de utsattes för detta virus. Och de blev inte heller sjuka.
Hur det fungerar med människor vet man dock inte ännu.
https://blend.spectator.co.uk/t/j-l-qklktdk-tkhrljjkb-n/

Viruset kan utrotas om man inte ger det några "värddjur", i form av den egna befolkningen, att leva på. Sedan handlar det om att inte vara så förbannat liberala och släppa in allt skräp över gränsen och ha modet att förbjuda egna medborgare att åka runt, turista och samla på sig smitta.

Norge har en jättelik oljefond de tar ingen allvarlig skada av ned stängningar. Tegnell är väl som alla andra avundsjuka sossar, han hatar Norge för deras rikedom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in