2020-07-23, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dANii
"Poliserna säger i sin tur åt Emma att backa undan – som i stället höjer rösten."

Hon fick vad hon förtjänade, hoppas det gjorde riktigt ont.
”Förtjänade” är inte rätt ordval sett till de inblandade i situationen. Ordet är i egenskap av din personliga åsikt ett perfekt ordval.

Var utgången väntad? Hade en person med måttlig mängd hjärnceller kunnat räkna ut att det skulle hända? Beror beteendet på en för bekväm tolkning av polisens status? Ja, ja och troligen ja.

Gick det rätt till? Det är något som bäst avgörs juridiskt trots att personer på ett forum har känsloladdade åsikter om det.
Citera
2020-07-23, 14:31
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Våld föder våld.

Poliser ska inte använda våld i onödan. Att det ska vara så svårt att förstå?

Polisen får använda våld mot sådana som försöker hindra dem i deras tjänsteutövning. Exempelvis om man får för sig att "hjälpa" någon som polisen gör ett ingripande mot.
Citera
2020-07-23, 14:32
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Våld föder våld.

Poliser ska inte använda våld i onödan. Att det ska vara så svårt att förstå?

Du vet inte om det var i onödan eller inte. Dessutom har du fel. Polis ska, kan och får använda våld om situationen tillåter. Som civil ska man lyssna på polisens instruktioner och inte bli hysterisk.
Citera
2020-07-23, 14:35
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jj299792458
Hela värden säger att svenskpolis är ett skämt, märkligt hur många försvarar polisen nu!

Ingen tvivel att svensk polis är fega! Hade Emma varit en kriminell, kommer polisen backa och varna andra poliser att backa. (kom ihåg vad händer med Joakim Lammote i Trollhättan)

Emma var inte ett hot! Då kan polisen helt enkel backa henne, utan att använda våld.

Tänk er såhär! Att det var en invandrare som nedbrottad Emma när hon försökte avbryta ett bråk. Kommer alla här ta Emmas sida om det var så.

Polisen borde behandlas exakt som de kriminella var som nedbrottad Emma. Punkt slut!

En sak till, svenskpolis reportrar lögner för att försvara varandra, jag har upplevd det flera gånger i flera situationer, då i det här fallet tar jag Emmas ord mot svenskpolis rapportering.

Vad är det för "situationer" du har upplevt flera gånger?
Citera
2020-07-23, 14:35
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Såg videon nu och funderar på att backa från min hyllning av polisens agerande. Var är det där kraftfulla ingripandet som tråden har pratat om, jag ser mest lite knuffar och inget rejält.

Nåja polisen backade i alla fall inte som de brukar göra för vänsterextremisterna men de ingrep inte särskilt kraftfullt heller om man får tro videon. Ett neutral 3 plus kan jag alltså ge till polisen men inte mer.
Citera
2020-07-23, 14:38
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Du vet inte om det var i onödan eller inte. Dessutom har du fel. Polis ska, kan och får använda våld om situationen tillåter. Som civil ska man lyssna på polisens instruktioner och inte bli hysterisk.

Nej du har fel. Polisen ska endast använda våld om situationen kräver det, de ska dock undvika det så långt det går.

Sluta med tramsandet nu "sverigevänner".
Citera
2020-07-23, 14:40
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Nej du har fel. Polisen ska endast använda våld om situationen kräver det, de ska dock undvika det så långt det går.

Situationen i Sverige kräver det, buset tar över annars.
Citera
2020-07-23, 14:42
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Som sagt, du har ingen aning om situationen tillät det eller inte. Du var inte där. En ung kvinna får inte lägga sig i ett omhändertagande. Om polisen bedömmer det lämpligt att använda våld för att få henne att sluta så som de gjorde i det här fallet så verkar det vara okej.
Citera
2020-07-23, 14:46
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Som sagt, du har ingen aning om situationen tillät det eller inte. Du var inte där. En ung kvinna får inte lägga sig i ett omhändertagande. Om polisen bedömmer det lämpligt att använda våld för att få henne att sluta så som de gjorde i det här fallet så verkar det vara okej.

Jag har sett videon. Du har fel.

Du har ingen aning om det var ok eller inte.
Citera
Medlem
Citat:

Ja. De ska enbart använda våld om situationen kräver det.

Men hur svårt ska det vara att fatta att sånt här KAN hända? Kan garantera att polisen inte hade avsikt att skada henne i ansiktet. De ville få tyst på henne och bättre kontroll på situationen. De skadade henne UTAN AVSIKT. Deras tanke var nog mer att hon skulle få något ynka skrapsår, inte mer än så.

Rätt av polisen. Respektlösa individer måste läxas upp, det gäller inte bara av poliser.
Citera
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Det stämmer det du skriver på slutet.

Början är däremot någon form av homosex-textutfyllnad som inte imponerar.

Lagen gäller fortfarande, inte huruvida du tycker det är jobbigt med Eddie Meduza.

Nej jag är inte WT, däremot jobbar jag ibland som OV/väktare.

Vi kan dra egna hemsnickrade slutsatser,duktig du är. Samt sortera in dina meningsmotståndare i sexuella fack. Samt off topic hypotes om vad just jag ogillar Bonn raggare och dess buskis artister. Vi är lite nöjda då kanske?
Vad du glömmer är tråden. Emma och hennes raggar polare gjorde bort sig och fick smisk. Välförtjänt givetvis. Vi är väktare, föranleder ingen djupare analys. Tvärtom enbart bekräftelse av dig.
Citera
2020-07-23, 14:47
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Jag har sett videon. Du har fel.

Du har ingen aning om det var ok eller inte.

Vad fanns det där som var värt att hyllas då, mest lite knuffar bara och inget rejält.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in