2020-07-23, 11:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Jaha, citera rätt person då. Men var i videon ser du att polisen sparkade henne i ansiktet?
Jag citerade rätt. Jag skrev att det är rätt att skrika åt en polis som utför ett inkorrekt ingripande, någon svarade med lagen om blåljussabotage, och jag citerade den personen i mitt svar.
Citera
2020-07-23, 11:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Någon som vet varför detta ligger i "aktuella brott"? Varken Emma, hennes kompisar eller polismännen är väl i nuläget delgivna misstanke om brott?
Att den korrupta rättsstaten lägger ner brottsutredningar mot poliser betyder ju inte att det inte är ett aktuellt brott.
Citera
2020-07-23, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vargunge1
Alla kriminella ska ha så de tiger, speciellt de grovt kriminella. Men folk ska lära sej att inte gå emellan då polis gör sitt jobb.

Polisen kommer följa minsta motståndets väg. Då är det enklare ge sig på en sådan tjej än en förortsgangster.
Citera
2020-07-23, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Det handlar ju inte ens om att hon kanske utgör ett hot utan att hon utan tvekan eskalerar situationen ännu mer. Det finns ingenting att vinna på att ställa sig och skrika på en polis som meddelar att du bör backa, eller vad menar du?

Grejen är att polisen har gjort sin utbildning och har riktlinjer hur just de själva ska agera och bete sig i situationer.
Men de samma gäller inte för personer som inte haft med polisen att göra sen tidigare, de har ingen aning hur de skall bete sig eller vad som egentligen gäller, ingenstans lär man sig sånt.
Första gången jag blev gripen så protestera jag inte alls , jag försökte att lugna ner polisen när jag såg att de bara rusa fram med sina batonger när jag i själva verket inte tänkt göra motstånd men de spelade ingen roll, och de funkade inte alls och jag fick mycket stryk.

I den situationen man själv upplever polisen som hotfull, de har pistoler de har lagen bakom sig och man upplever de som extremt orättvisa så är de inte konstigt om man får panik och agerar fel då man inte har någon aning om vad man ska göra.
Så du kan inte kräva att den tjejen utan någon som helst erfarenhet eller kunskap ska agera korrekt.
I mitt fall så ska jag inte behöva få stryk, jag är inte dömd , de vet inte vad som har hänt mer än att någon har ringt polis och de är tingsrättens beslut som anser om jag är skyldig eller inte.
Givetvis kan de vara rädda och försiktiga men de ska ge muntliga instruktioner och göra vad de kan för att de ska gå så smidigt som möjligt.
Citera
2020-07-23, 11:46
Medlem
GeleZachas avatar
Polisen gjorde fel redan från början, som polis ska man kunna tolerera kränkningar utan att lacka ur.
Citera
2020-07-23, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nighap
Att hon blir nedkastad i marken är fullt förståeligt, men att strax innan dess blivit knäad/sparkad i ansiktet så blodet sprutar känns inte försvarbart.

För det första blir hon varken knäad eller sparkad, för det andra: blodet sprutar? Hon har bara några småsår i ansiktet samt minimalt med blod.
Varför måste det överdrivas?
Citera
2020-07-23, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodilgryta
För det första blir hon varken knäad eller sparkad

Första sekvensen visar polisen som står längst bak tar tag i henne och kör sitt högerknä i ansiktet på henne innan hon blir nerdragen av polisen som sitter på huk. Spela klippet långsamt.
Citera
2020-07-23, 12:11
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanastley
Hon är ingen vänsterextremist. Dom knäböjer fortfarande för BLM som dödshotar dom men skjuter ihjäl funktionsnedsatta och misshandlar vita arbetartjejer från landet.

Hur vet du att hon inte är vänsterextrem, statistiken talar för det motsatta och det är bra att de kläms åt.

Visserligen borde polisen också ta hand om BLM på det sättet men en bra insats ska ändå hyllas.
Citera
2020-07-23, 12:11
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Polisen ska tåla omogna idioter, inte ge de en läxa genom våld.
Ja de ska polisen tolerera. Men polisen verkar göra skillnad på människor i liknande situationer. Kollar man på diverse polisprogram på TV, där man får följa svenska polisen i sitt arbete, så verkar polisen tåla extra mycket mot en viss typ av människor. Hade Emma hetat Fatima så hade hon inte fått sig en smäll/sving, det är min uppfattning iaf.

Tar inte Emma i försvar, hon har sig själv att skylla då man inte ska lägga sig i polisens arbete. Då kan man riskera att få en smäll, eller gripas. Jag säger bara att polisen verkar göra skillnad på människor när det kommer till hur hårdhänta man ska vara.
Senast redigerad av Flufffen 2020-07-23 kl. 12:18.
Citera
2020-07-23, 12:13
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Den här händelsen får massiv publicitet, men i orten sker detta dagligen utan att någon reagerar.

Snacka om dubbla måttstockar, inte minst på Flashback. Blir en icke-skär person ofredad, misshandlad med batong, sprayad, skjuten, så tas polisen i försvar. Men nu är det plötsligt nyanser i bedömningen av vad som är rätt/fel.

Det är rätt uppenbart att polisen gjorde mer än vad som krävdes. De ska vara återhållsamma med våldsanvändning och iaktta proportionslitetsprincipen. Det har inte skett här. Det går inte heller förklara det med nödvärnexcess. Polisen glömde visst bort att de inte befann sig i orten.

Jag skulle omedelbart ha begärt överprövning.
Citera
2020-07-23, 12:15
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Polisen måste ha lite is i magen och inte vara den som eskalerar våldet. Ja ungdomarna var kanske jobbiga men det får man väl acceptera som polis, annars bör man nog byta jobb.

Våldet eskalerar när polisen inte agerar mot buset, då visar man att det är de som äger våldsmonopolet.
Citera
2020-07-23, 12:28
Medlem
Knut-Annes avatar
Uppfostran;

Nej Emma, bajsa på toa inte i byxan!
Tvätta händerna innan maten, Emma!
Spring inte över vägen, utan att se dig för, Emma!
Nej Emma lägg inte handen på den heta spisplattan!
Nej Emma bråka inte med polisen, låt dem sköta sitt arbete!

- Buhu
- Men Emma vi sa ju att du inte skulle bråka med polisen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in