2020-07-23, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Enligt egen utsago ja, men som med resten av situationen har vi i princip bara Emmas egen berättelse om händelseförloppet att gå på. Jag kan i ärlighetens namn inte avgöra utifrån filmklippet om hon bara är framme vid poliserna och inte gör något eller om hon exempelvis rycker i någon av dem.
Inte jag heller men under alla omständigheter har hon satt sig i en situation där hon med lätthet kunnat slå eller rycka i någon.
Citat:
Om klagomålen sedan reduceras för att poliser sköter sig mer professionellt när de vet att allt de gör kan synas i eterhand, eller om många klagomål är rena påhitt som helt enkelt inte håller om de dokumenteras är en annan femma men oavsett de eventuella orsakerna så känns kroppskameror i min mening som en god investering.
Hear hear. Alla parter borde välkomna filmade ingripanden.
Senast redigerad av Livsmissbrukare 2020-07-23 kl. 10:54.
Citera
2020-07-23, 10:55
Medlem
imrichbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dANii
"Poliserna säger i sin tur åt Emma att backa undan – som i stället höjer rösten."

Hon fick vad hon förtjänade, hoppas det gjorde riktigt ont.

Ofta tycker jag att poliser är för mjäkiga och använder för lite våld. Men efter att ha sett filmen så känns det som att det här handlar om lättkränkta machosnutar.
Man ska såklart lyssna på, och lyda en polis order. Men poliser behöver också väga in vem man har att göra med. Om man blir så provocerad av att någon överförfriskad yngling säger åt en att smaka på ens skrev att man behöver brotta ner denna, svinga en brud i backen med huvudet före och knuffa en annan som ber om det, då är man inte lämplig att vara polis.
Citera
2020-07-23, 10:58
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheezSorcerer
Svara som om jag skrev infripande då, din tröga jävla autist. Hur svårt kan det vara?

Om en polis är hårdhänt mot nån utan bra anledning så är det klart man ska kunna skrika. Att kalla det blåljussabotage är bara efterblivet.

Va? Har den unga kvinnan blivit anmäld för blåljussabotage i samband med ingripandet? Var har du läst det? Sedan är det klart att man kan skrika vid ett polisingripande. Men om man gör det bakom en polis samtidigt som man är inom sparkavstånd av densamme, då kan man råka hamna på marken.
Citera
2020-07-23, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imrichbitch
Ofta tycker jag att poliser är för mjäkiga och använder för lite våld. Men efter att ha sett filmen så känns det som att det här handlar om lättkränkta machosnutar.
Man ska såklart lyssna på, och lyda en polis order. Men poliser behöver också väga in vem man har att göra med. Om man blir så provocerad av att någon överförfriskad yngling säger åt en att smaka på ens skrev att man behöver brotta ner denna, svinga en brud i backen med huvudet före och knuffa en annan som ber om det, då är man inte lämplig att vara polis.
Vet vi att han låg bojad på marken för en provocerande kommentar och inte för att ha gjort motstånd? Vet vi också att man passade på att ta ned en random tjej i sällskapet för samma provocerande kommentar, fälld av någon annan?
Det skulle faktiskt ruska om historien en hel del.
Citera
2020-07-23, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Va? Har den unga kvinnan blivit anmäld för blåljussabotage i samband med ingripandet? Var har du läst det? Sedan är det klart att man kan skrika vid ett polisingripande. Men om man gör det bakom en polis samtidigt som man är inom sparkavstånd av densamme, då kan man råka hamna på marken.
Jag svarade på inlägget som frågar om hon blivit anmäld för blåljussabotage.

Citat:
Men om man gör det bakom en polis samtidigt som man är inom sparkavstånd av densamme, då kan man råka hamna på marken.
Ja, i detta fallet genom att polisen begick brott genom att sparka henne medvetslös i ansiktet.
Citera
2020-07-23, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Bra förklarat.

Det handlar ju inte ens om att hon kanske utgör ett hot utan att hon utan tvekan eskalerar situationen ännu mer. Det finns ingenting att vinna på att ställa sig och skrika på en polis som meddelar att du bör backa, eller vad menar du?
Citera
2020-07-23, 11:09
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koon
Förstår att du blir provocerad av kaxiga Värmlandsraggare men polisen är, eller ska vara, tränade att hantera sådana här situationer och här har man misslyckats.

Inte alls provocerad, tycker bara dom är skit fjantiga och jobbiga. Hade du bott där hade du tyckt samma sak om du nu inte vore en utav dom.

Läs innan du citerar mig nästa gång din blm fjolla.

// PoK
Citera
2020-07-23, 11:16
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BucNasty-
Bara jag som tyckte att hennes huvud inte ens nudda marken? ser ut och sakna några cm till marken

Jag tycker det låter dunk/smack när huvudet slår i asfalten. Ser inte så jätteförsiktigt ut av polisen. Kanske inte meningen att vara försiktig.
Citera
2020-07-23, 11:18
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheezSorcerer
Jag svarade på inlägget som frågar om hon blivit anmäld för blåljussabotage.

Ja, i detta fallet genom att polisen begick brott genom att sparka henne medvetslös i ansiktet.

Jaha, citera rätt person då. Men var i videon ser du att polisen sparkade henne i ansiktet?
Citera
2020-07-23, 11:19
Medlem
Känns lite tveksamt i det här fallet. Sannolikt mer våld än vad som krävdes.
Citera
2020-07-23, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag tycker det låter dunk/smack när huvudet slår i asfalten. Ser inte så jätteförsiktigt ut av polisen. Kanske inte meningen att vara försiktig.

Att hon blir nedkastad i marken är fullt förståeligt, men att strax innan dess blivit knäad/sparkad i ansiktet så blodet sprutar känns inte försvarbart.
Citera
2020-07-23, 11:28
Medlem
pestloppans avatar
Någon som vet varför detta ligger i "aktuella brott"? Varken Emma, hennes kompisar eller polismännen är väl i nuläget delgivna misstanke om brott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in