2020-07-23, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Snälla nån!
De är 10 stycken poliser på en parkering i Åmål som bråkar med raggarungdomar och flera sitter över en person och kvinnan var den som körde och var nykter och de hade väl pratat med henne före och hon använde inget våld utan "störde/ ifrågasatte med ord och av att hon var nära.
Varför kunde inte då nån av de andra som gick omkring där ha flyttat på henne om det var så störande istället för att slänga henne i backen över den andra killen och sen skita i att hon blöder och skriker?!
Nej situationen ÄR övervåld!
Det är inte befogat att bete sig som de gjorde.
Även om jag inte tror att det var meningen att hon skulle skada sig.
Man kan iallafall erkänna hennes dokumenterade skador och gå igenom vad som hände.
Istället lägger man "ner" undersökningen direkt utan att ens titta på det.
Det skadar förtroendet!
Jag vet inte varför hon inte blev bortförd eller gripen i ett tidigare skede. Det kanske inte alls var fråga om något aggressivt eller närgånget innan den situation vi har fått se. Men i den situationen stod hon ytterst nära en polis som i sin tur stod på knä och arbetade. Det är inte läge att fortsätta försöka resonera med henne så det säkraste är att så snabbt som möjligt ta kontroll över henne. Att hon i efterhand själv säger att hon försökte hjälpa den gripne talar inte direkt för att hon respekterar eller ens förstår vad polisen håller på med.

Så varför visste polisen att hon inte var farlig? För att hon framfört ett fordon och inte uppträtt påverkad?
Citera
2020-07-23, 10:03
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Om ma som polis inte klarar en provokation som "du får väl smaka? “ så kanske man är i fel yrke.
Samma sak så borde man kunna klara av att få en 21 åring att backa undan utan att göra nacksving.

Sen så är det väl folk som generellt går igång på auktoritet och har lite våldstendenser som blir polis, så det är väl oundvikligt problem om man ska ha en poliskår
Citera
2020-07-23, 10:04
Medlem
Polisen måste ha lite is i magen och inte vara den som eskalerar våldet. Ja ungdomarna var kanske jobbiga men det får man väl acceptera som polis, annars bör man nog byta jobb.
Citera
2020-07-23, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Behöver du en förklaring så är jag rädd att jag inte har tiden eller motivationen att hjälpa dig.
Jag behöver en förklaring. Fler än jag behöver en förklaring. Polisen behöver en förklaring. Åklagaren som lade ned ärendet behöver en förklaring. Inte minst Emma skulle behöva en förklaring. Det vore viktig kunskap att sprida och jag hoppas att du kan finna både tid och motivation att göra det ändå.
Citera
2020-07-23, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Polisen måste ha lite is i magen och inte vara den som eskalerar våldet. Ja ungdomarna var kanske jobbiga men det får man väl acceptera som polis, annars bör man nog byta jobb.

Skönt att se att det finns poliser som inte accepterar beteendet hos ouppfostrade ungdomar utan behandlar dem utifrån vad de förtjänar. Damen hade ju blivit tillsagd att backa undan. Hon fortsatte att vara aggressiv. Då var det bara rätt att hon hamnade i backen med lite blodvite som följd.
Citera
2020-07-23, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Hennes beskrivning av händelsen är att hon blev nedlagd för att hon ifrågasatte ett ingripande. Nu har jag inte hört någon annan parts version men med ledning av filmen så är det rimligt att anta att hon blev nedlagd för att hon vägrade att hålla det avstånd hon ovillkorligen måste hålla om hon blir tillsagd.

Tänk om Emma hade haft en mörkare hudton.

Rent av varit av afrikanskt ursprung?

Vad hade hänt då?

Antivit polis?

Varför agerar inte svensk polis lika resolut mot de i orten men törs gå bärsärk mot vita raggare?

White Lifes Matter!

Stoppa polisens övervåld mot vita raggare.

Raggarlife matters!
Senast redigerad av GhostofStig 2020-07-23 kl. 10:11.
Citera
2020-07-23, 10:10
Medlem
Fan va tröttsamt det börjar bli med alla dessa grinollar som ska gråta ut i tidningen.
Vill ni inte ha trubbel med polisen så finns det några små enkla knep.
1. Begå inte brott.
2. Bråka eller gapa inte på polisen när de utför sitt jobb.

Pinsamma människor..
Citera
2020-07-23, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag vet inte varför hon inte blev bortförd eller gripen i ett tidigare skede. Det kanske inte alls var fråga om något aggressivt eller närgånget innan den situation vi har fått se. Men i den situationen stod hon ytterst nära en polis som i sin tur stod på knä och arbetade. Det är inte läge att fortsätta försöka resonera med henne så det säkraste är att så snabbt som möjligt ta kontroll över henne. Att hon i efterhand själv säger att hon försökte hjälpa den gripne talar inte direkt för att hon respekterar eller ens förstår vad polisen håller på med.

Så varför visste polisen att hon inte var farlig? För att hon framfört ett fordon och inte uppträtt påverkad?
För att de hade sett det innan.
Pratat med henne.
Kanske sett att hon inte hade knivar eller annat farligt.
Som sagt de var ju hur många som helst!
Varför kunde de inte bara flyttat på henne?
Och varför inte iallafall sen när de såg att hon var skadad hjälpa henne?!
Förstår att hennes kompisar blev galna av ilska!
Citera
2020-07-23, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Skönt att se att det finns poliser som inte accepterar beteendet hos ouppfostrade ungdomar utan behandlar dem utifrån vad de förtjänar. Damen hade ju blivit tillsagd att backa undan. Hon fortsatte att vara aggressiv. Då var det bara rätt att hon hamnade i backen med lite blodvite som följd.

Jasså polisen ska alltså jobba med att uppfostra ungdomar nu, trodde polisen skulle förhindra brott.
Citera
2020-07-23, 10:12
Medlem
JanTalibans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Polisen ska tåla omogna idioter, inte ge de en läxa genom våld.
Ja … vad utmärker en ”bra” polis?

Värmlands nationalsport ju att producera Youtube-klipp där man testar olika saker, tex att hinka öl.

Förslår därför att Emma och hennes kompisar gör ett ambitiöst polis-test. Åker runt på olika platser och ”bråkar” med ordningsmakten. Inte bara i Värmland utan i olika länder och världsdelar. Dokumenterar eventuella kroppsskador, osv. Och rangordnar, i äkta värmländsk anda, vilken sorts polis som svider ”bäst” i skinnet, i skallen, i röven, etc.
Citera
2020-07-23, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhostofStig
Tänk om Emma hade haft en mörkare hudton.

Rent av varit av afrikanskt ursprung?

Vad hade hänt då?

Antivit polis?
Förmodligen hade samma sak hänt. Invändningarna mot polisens agerande här är häpnadsväckande lika som de som BLM förde fram när "Freja" inte kunde låta bli att störa när ordningsvakter gjorde ett ingripande.

(FB) Freja nedbrottad av vakter 3 feb 2018 och nu dömd till fängelse
Citera
2020-07-23, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoffeJ
Fan va tröttsamt det börjar bli med alla dessa grinollar som ska gråta ut i tidningen.
Vill ni inte ha trubbel med polisen så finns det några små enkla knep.
1. Begå inte brott.
2. Bråka eller gapa inte på polisen när de utför sitt jobb.

Pinsamma människor..

Jag instämmer men problemet ligger i att det inte finns något bakomliggande brott. Polisen är otrevlig och får en otrevlig kommentar tillbaka varpå dom missbrukar sin makt och ska LoB den som var otrevlig tillbaka. Sedan eskalerar det. Provokatörerna i denna händelse är poliserna pinsamt nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in