Citat:
Jag vet inte varför hon inte blev bortförd eller gripen i ett tidigare skede. Det kanske inte alls var fråga om något aggressivt eller närgånget innan den situation vi har fått se. Men i den situationen stod hon ytterst nära en polis som i sin tur stod på knä och arbetade. Det är inte läge att fortsätta försöka resonera med henne så det säkraste är att så snabbt som möjligt ta kontroll över henne. Att hon i efterhand själv säger att hon försökte hjälpa den gripne talar inte direkt för att hon respekterar eller ens förstår vad polisen håller på med. Snälla nån!
De är 10 stycken poliser på en parkering i Åmål som bråkar med raggarungdomar och flera sitter över en person och kvinnan var den som körde och var nykter och de hade väl pratat med henne före och hon använde inget våld utan "störde/ ifrågasatte med ord och av att hon var nära.
Varför kunde inte då nån av de andra som gick omkring där ha flyttat på henne om det var så störande istället för att slänga henne i backen över den andra killen och sen skita i att hon blöder och skriker?!
Nej situationen ÄR övervåld!
Det är inte befogat att bete sig som de gjorde.
Även om jag inte tror att det var meningen att hon skulle skada sig.
Man kan iallafall erkänna hennes dokumenterade skador och gå igenom vad som hände.
Istället lägger man "ner" undersökningen direkt utan att ens titta på det.
Det skadar förtroendet!
De är 10 stycken poliser på en parkering i Åmål som bråkar med raggarungdomar och flera sitter över en person och kvinnan var den som körde och var nykter och de hade väl pratat med henne före och hon använde inget våld utan "störde/ ifrågasatte med ord och av att hon var nära.
Varför kunde inte då nån av de andra som gick omkring där ha flyttat på henne om det var så störande istället för att slänga henne i backen över den andra killen och sen skita i att hon blöder och skriker?!
Nej situationen ÄR övervåld!
Det är inte befogat att bete sig som de gjorde.
Även om jag inte tror att det var meningen att hon skulle skada sig.
Man kan iallafall erkänna hennes dokumenterade skador och gå igenom vad som hände.
Istället lägger man "ner" undersökningen direkt utan att ens titta på det.
Det skadar förtroendet!
Så varför visste polisen att hon inte var farlig? För att hon framfört ett fordon och inte uppträtt påverkad?