Citat:
Ursprungligen postat av
KebabBorje
Bara använda "limiten" om man har svårt att hålla hastigheten..
Limiten använder jag vid långfärd, smidig funktion. Det är inte svårt att hålla hastigheten om du tittar på mätaren, poängen med inlägget var att det är så kravlöst med automat, du behöver inte göra något för att snabbt komma upp i hastighet och är bilen ny och tyst så märks det inte ens av när du kör. Riktigt skön bil.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Felet ligger helt och hållet hos dig själv, då du inte verkar klara av att hålla koll och framföra bilen i för väg och omständigheter lovlig hastighet.
Det finns normalt en fungerande hastighetsmätare som man kan hålla ett getöga på, sen själv se till att höger fot hanterar gaspedalen så mannaålder sig inom laglig hastighet.
Testa det, träning ger färdighet...
Oj, farfar kom in i tråden 😂
Det är klart felet ligger hos mig. Det var ingen klagomålstråd, mer ett konstaterande att ny automatare som är helt tyst behöver man hålla koll på hastigheten mer än vad jag är van vid. Du trycker bara på gasen och så är det som att skära smör med en het kniv.
Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
Ta för vana att alltid köra med farthållare om du lider av fartblindhet.
Har råkat ut för det en gång nere i Tyskland med en Porsche. Otäckt. Men, på svenskar vägar har det aldrig inträffat så jag tror inte att jag lider av det. Har du någonsin kört 60 på en 40-väg? Var det otäckt? Hade du noll kontroll? Eller kändes det som att allt bara flöt på fint? Om det är det första bör du träna mer på din körning. Om det är det sistnämnda kanske du lider av fartblindhet du också.