Citat:
Ursprungligen postat av
Gina33
ja, 31. oktober føler politiet de må sikte noen for å forsvare ressurs- og kostnadsbruken denne saken har krevd så langt. Er det bare jeg som oppfattet at politiet gikk til pågripelse av TH nøyaktig 1,5 år etter forsvinningen, altså 1.5 år på dagen? hehehe, jeg ble skuffet når jeg så det og tenkte med en gang at det neppe er tilfeldig. De må få gjort noe nå før 31. oktober i år, men jeg tviler på det skjer noe midt i ferietiden. Det skjer nok ikke noe rett etter 20. august når skolene er i gang heller. Jeg vet ikke hvorfor politiet har så få ressurser i sommerferien, men det er mitt inntrykk etter å ha sett litt serier om uløste mord fra vår tid som f.eks. Emilie Meng-saken hvor politiet sviktet fullstendig. Jeg fikk et nytt syn på politiet etter å ha sett den. Vi vet jo ikke hva Holden får inn av tips, men det var jo veldig dumt å utlove dusør rett før sommerferietiden startet. Antar hettemannen ikke melder seg selv, og at vi ikke finner ut hvem det er. Jeg vet ikke om de har fastslått mulig alder. Jeg tror ikke det er TH eller en dame for den saks skyld

Tror att tre faktorer spiller en veldig stor rolle når det kommer til nye arestasjoner og sikktelser...
Første er att TH nekter å bli avhørt og til å med nekter å godta avhørene han har gjort og det ikke er fare for bevisforspillelse...
Andre er att RU lar seg vistnok avhøres og lite der vill forandre seg ved fengsling...
Tredje er att personen/e som politiet ville ha siktet i april/mai kan hvære under hemmelig overvåking, eller godtar overvåking, lar seg avhøre eller nekter helt å avhøres...
Altså om politiet har rett i att drapet har skjedd hjemme i huset i S4 og politiet disponerer det, så vill det ikke bli fare for mere bevisforspillelse på åstedet og har dem tatt alt av prøver så langt og bare venter på svar rundt en del av prøvene i tilfelle det trengs mere omfattende testing å sånnt så er den delen grei...
Da er spørsmålet hvordan AEH ble fjernet fra åstedet, å ble det gjort med en bil politiet ikke har sporet opp så så er det minst like viktig som å finne den å finne stedet der hvor AEH ble fraktet til...
for ble det brukt en leiebil så skall det jo gå å finne den, leietaker burde det også gå greit å finne, hvor langt leiebil ble kjørt i leieperioden også...
så utfra dette og litt til så er det ikke sikkert det blir noen nye arestasjoner eller offisielle sikktelser på lenge enda...