2020-07-23, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Som kjent så forsvant AE uten klær, men det kan selvsagt hende de var på en shoppingrunde før de kom til Ås.
TH sa kidnapper tok på henne nye klær på vei ut til fluktbilen. De ble blodige og tilgriset etter trappefallet og kvelningen. Hun måtte dermed også til behandling på sykehus før shoppingrunden. Deretter overvant hun kidnapperne og kjørte gjennom ås sentrum i prangende bmw og inn i solnedgangen. Hun hadde da levd livet. Noen bedre forklaringer.
Citera
2020-07-23, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
TH sa kidnapper tok på henne nye klær på vei ut til fluktbilen. De ble blodige og tilgriset etter trappefallet og kvelningen. Hun måtte dermed også til behandling på sykehus før shoppingrunden. Deretter overvant hun kidnapperne og kjørte gjennom ås sentrum i prangende bmw og inn i solnedgangen. Hun hadde da levd livet. Noen bedre forklaringer.
polakkene som arbeidet der snek seg rundt i huset, og undertøysskuffene til AE, samt klesskap, og noterte ned størrelser på dette for senere innkjøp
Det kommer nok snart...
Nei vent litt. De stjal dette fra skap og skuffer

evt gjorde de dette for å selge informasjonen videre(hvis det er vanlig å selge informasjon videre til kidnappere?).
Citera
2020-07-23, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for link!
Kanskje GM hentet det bakhonet fra en uskyldig persons tomt?

Han omtaler plankebiten som et bakhon, som er det ytterste stykket av en trestokk, og derfor bare har én skåren side.
Ifølge Hagen var ikke plankebiten hjemmehørende på tomta, og han mener derfor den kan være vesentlig for saken.

https://www.tv2.no/a/11470631/

Här är en till länk.

Bild på staketet på baksidan på tomten.

https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/ektepakten-ville-gitt-tom-hagen-nesten-alle-verdiene-1.1706982
Citera
2020-07-23, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
TH er garantert innblandet. Men likevel så er det for meg komplett uforståelig hvorfor ikke politiet sporer opp denne X3 fra Ås. Om ikke annet bare for å slå tilbake påstandene å legge sporet dødt. Disse to kvinnene så noe, og det blir for lettvint å si at de er pr kåte. Men hva så de?, ikke sikkert det var AEH.. Men hvem var det da? Hvorfor melder dem seg ikke? Politiet må finne ut hvem dette var. Hvem kjørte denne bilen, hvem satt bak, å hva var formålet med turen. Når de har svar på disse spørsmåla, så kan de legge dette sporet bort. Så lenge disse svara mangler, står spørsmålet åpent. Jeg kjenner BMW systemet. Det er få biler av denne røde X3 levert i Norge, under 200 stk. Så vet vi at det ene vitne sa at bilen hadde ett spesielt grått / stålfarget tanklok, med logo. Her er det snakk om dette "x-drive" lokket. Dette lokket er særdeles sjelden, og må spesialbestilles. Totalt i Norge tipper jeg det er solgt under 20 stk BMW X3, med denne rødfarge, kombinert med dette tanklokket. Denne bilen finner BMW Norge lett som bare det, dersom de ønsker.

Se her: https://imgur.com/a/1SAweOp

Jeg tenker at politiet har en grunn til å ikke legge så stor vekt på det. Hun ble formodentlig skadet før og i fallet ned trappen. De har ikke sagt noe særlig om sporene på veggen. Men la oss tenke at hun forsøkte å komme unna i andre etg. Og fikk en knyttneve under haken så blodet sprutet og så gikk utfor trappen og smalt i veggen. Og landet hardt på gulvet. Noen skrev det var fliser i hele første etg. Politiet kan ha funnet blod fra munn, en bit av en tann, neseblod og hudavskrap fra ansiktet. Derav mener de at hun ikke ville sett uskadet ut i baksetet av en bil, men forslått , opphovnet og med blodrester. Og det er mulig de har snakket med eier uten å fortelle oss.
Citera
2020-07-23, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Jeg tenker at politiet har en grunn til å ikke legge så stor vekt på det. Hun ble formodentlig skadet før og i fallet ned trappen. De har ikke sagt noe særlig om sporene på veggen. Men la oss tenke at hun forsøkte å komme unna i andre etg. Og fikk en knyttneve under haken så blodet sprutet og så gikk utfor trappen og smalt i veggen. Og landet hardt på gulvet. Noen skrev det var fliser i hele første etg. Politiet kan ha funnet blod fra munn, en bit av en tann, neseblod og hudavskrap fra ansiktet. Derav mener de at hun ikke ville sett uskadet ut i baksetet av en bil, men forslått , opphovnet og med blodrester. Og det er mulig de har snakket med eier uten å fortelle oss.
Det kan hende at du har rett i at spor på åstedet er årsak til at politiet eventuelt mener at det ikke kan stemme at det var AE som satt i baksetet på den BMWen i Ås.
Spor av blod kan ikke dateres. Jeg vet ikke hvordan det er med annet biologisk materiale. Men hvis politiet er sikre på at slike spor må ha blitt avsatt i forbindelse med forbrytelsen, så har de nok sterke grunner til det.

Men Haris sa at politiet ikke har identifisert den røde BMWen eller de personene som var i den.

– På bakgrunn av opplysninger fra vitnet sikret politiet tilgjengelige elektroniske spor, for å forsøke å analysere om en bil av en slik type som vitnet beskriver kan identifiseres ved hjelp av det innhentede materialet og dermed knyttes til saken.
Hrenovica skriver videre at politiet ikke har greid å bekrefte selve observasjonen, knytte en tilsvarende bil til området, identifisere kjøretøyet eller personene i den.
Så skriver han:
– Episoden som vitnet beskrev for politiet er utvilsomt spesiell og vi har aldri hatt grunnlag for å betvile at vitnet gjorde observasjonen som hun tipset om.
Ifølge Hrenovica har ikke politiet klart å finne en sammenheng mellom Irenes observasjon og den straffbare handlingen som Anne-Elisabeth Hagen ble utsatt for.

https://www.tv2.no/a/11511362/
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-23 kl. 03:14.
Citera
2020-07-23, 07:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Har skrevet om dette før, man kan se bort fra motiv, ektemann, blodspor, dna, og det er allikevel umulig å ikke tro at TH er involvert bare ved å se på tidspunktene for anrop han gjorde til AE 31.10.18.

1006
1007

1113
1114

1118

1306
1308

1318

Mønsteret taler sitt tydelige språk, som gjør at alle teorier som inneholder TH som uskyldig kan skrotes en gang for alle.

Exakt hur tänkte du där?
Citera
2020-07-23, 08:20
Medlem
Monsens avatar
Var det ikke en her inne som skrev at det var en dame fra Nesodden som satt i bilens baksete? Navnet var også oppgitt her. Altså hun er identifisert?

Citat:
Godt poeng!
Hvis det var montert avlyttingsutstyr i huset, kunne en GM følge med på oppringningene fra et annet sted.

Noen telefoner har en funksjon der man kan velge ulik ringelyd for ulike kontakter. Kan det ha vært slik på AEs telefon at det var en spesiell ringelyd ved oppringning fra TH?

Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Jeg sier ikke at det va AEH og kriminelle som satt i bilen. Men ting må avklares:

1. Hvem kjørte bilen?
2. Hvem satt i passasjersete foran?
3. Hvem var kvinna i baksete?
4. Hvem sin bil var / er dette? (reg nr)
5. Hva var formålet med turen, hvor skulle de, og hvor kom de fra?

Så lenge politiet IKKE har svar på ett eller flere av disse spørsmål, så er jo dette helt åpent. Det er på det rene at ingen har meldt seg. To uavhengige vitner har sett dette. De har jo selvfølgelig sett noe, men var det AEH? Jeg syns begge vitnene ser troverdige ut. Åpenbart en oppfatning også Asbjørn Hansen deler med meg.
Citera
2020-07-23, 08:26
Medlem
Monsens avatar
Tipper politiet har sjekket overvåkningskamera langs aktuell vei og funnet at bilen ikke var i området den dagen hun forsvant.

Citat:
Det kan hende at du har rett i at spor på åstedet er årsak til at politiet eventuelt mener at det ikke kan stemme at det var AE som satt i baksetet på den BMWen i Ås.
Spor av blod kan ikke dateres. Jeg vet ikke hvordan det er med annet biologisk materiale. Men hvis politiet er sikre på at slike spor må ha blitt avsatt i forbindelse med forbrytelsen, så har de nok sterke grunner til det.

Men Haris sa at politiet ikke har identifisert den røde BMWen eller de personene som var i den.

– På bakgrunn av opplysninger fra vitnet sikret politiet tilgjengelige elektroniske spor, for å forsøke å analysere om en bil av en slik type som vitnet beskriver kan identifiseres ved hjelp av det innhentede materialet og dermed knyttes til saken.
Hrenovica skriver videre at politiet ikke har greid å bekrefte selve observasjonen, knytte en tilsvarende bil til området, identifisere kjøretøyet eller personene i den.
Så skriver han:
– Episoden som vitnet beskrev for politiet er utvilsomt spesiell og vi har aldri hatt grunnlag for å betvile at vitnet gjorde observasjonen som hun tipset om.
Ifølge Hrenovica har ikke politiet klart å finne en sammenheng mellom Irenes observasjon og den straffbare handlingen som Anne-Elisabeth Hagen ble utsatt for.

https://www.tv2.no/a/11511362/
Citera
2020-07-23, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Snork, snork. Skal det skje et gjennombrudd eller må vi vente til 2-årsdagen?

Frykter vi må vente til september eller lignende før det blir noe action. Hva tror folket?

ja, 31. oktober føler politiet de må sikte noen for å forsvare ressurs- og kostnadsbruken denne saken har krevd så langt. Er det bare jeg som oppfattet at politiet gikk til pågripelse av TH nøyaktig 1,5 år etter forsvinningen, altså 1.5 år på dagen? hehehe, jeg ble skuffet når jeg så det og tenkte med en gang at det neppe er tilfeldig. De må få gjort noe nå før 31. oktober i år, men jeg tviler på det skjer noe midt i ferietiden. Det skjer nok ikke noe rett etter 20. august når skolene er i gang heller. Jeg vet ikke hvorfor politiet har så få ressurser i sommerferien, men det er mitt inntrykk etter å ha sett litt serier om uløste mord fra vår tid som f.eks. Emilie Meng-saken hvor politiet sviktet fullstendig. Jeg fikk et nytt syn på politiet etter å ha sett den. Vi vet jo ikke hva Holden får inn av tips, men det var jo veldig dumt å utlove dusør rett før sommerferietiden startet. Antar hettemannen ikke melder seg selv, og at vi ikke finner ut hvem det er. Jeg vet ikke om de har fastslått mulig alder. Jeg tror ikke det er TH eller en dame for den saks skyld
Citera
2020-07-23, 09:52
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
ja, 31. oktober føler politiet de må sikte noen for å forsvare ressurs- og kostnadsbruken denne saken har krevd så langt. Er det bare jeg som oppfattet at politiet gikk til pågripelse av TH nøyaktig 1,5 år etter forsvinningen, altså 1.5 år på dagen? hehehe, jeg ble skuffet når jeg så det og tenkte med en gang at det neppe er tilfeldig. De må få gjort noe nå før 31. oktober i år, men jeg tviler på det skjer noe midt i ferietiden. Det skjer nok ikke noe rett etter 20. august når skolene er i gang heller. Jeg vet ikke hvorfor politiet har så få ressurser i sommerferien, men det er mitt inntrykk etter å ha sett litt serier om uløste mord fra vår tid som f.eks. Emilie Meng-saken hvor politiet sviktet fullstendig. Jeg fikk et nytt syn på politiet etter å ha sett den. Vi vet jo ikke hva Holden får inn av tips, men det var jo veldig dumt å utlove dusør rett før sommerferietiden startet. Antar hettemannen ikke melder seg selv, og at vi ikke finner ut hvem det er. Jeg vet ikke om de har fastslått mulig alder. Jeg tror ikke det er TH eller en dame for den saks skyld

Tror att tre faktorer spiller en veldig stor rolle når det kommer til nye arestasjoner og sikktelser...

Første er att TH nekter å bli avhørt og til å med nekter å godta avhørene han har gjort og det ikke er fare for bevisforspillelse...

Andre er att RU lar seg vistnok avhøres og lite der vill forandre seg ved fengsling...

Tredje er att personen/e som politiet ville ha siktet i april/mai kan hvære under hemmelig overvåking, eller godtar overvåking, lar seg avhøre eller nekter helt å avhøres...

Altså om politiet har rett i att drapet har skjedd hjemme i huset i S4 og politiet disponerer det, så vill det ikke bli fare for mere bevisforspillelse på åstedet og har dem tatt alt av prøver så langt og bare venter på svar rundt en del av prøvene i tilfelle det trengs mere omfattende testing å sånnt så er den delen grei...
Da er spørsmålet hvordan AEH ble fjernet fra åstedet, å ble det gjort med en bil politiet ikke har sporet opp så så er det minst like viktig som å finne den å finne stedet der hvor AEH ble fraktet til...
for ble det brukt en leiebil så skall det jo gå å finne den, leietaker burde det også gå greit å finne, hvor langt leiebil ble kjørt i leieperioden også...
så utfra dette og litt til så er det ikke sikkert det blir noen nye arestasjoner eller offisielle sikktelser på lenge enda...
Citera
2020-07-23, 09:58
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Var det ikke en her inne som skrev at det var en dame fra Nesodden som satt i bilens baksete? Navnet var også oppgitt her. Altså hun er identifisert?
Ja og nei.

Det var en bruker som fant frem til et reg nr på en antatt matchende bil, jfr posten nedenfor.
Flere her inne sjekket i bilregisteret, og det kom etter hvert frem info om mannen som bilen var registrert på. På vedkommendes Facebook var det bilder av hans kone - som visstnok lignet mye på AEH. Dette er altså damen fra Nesodden.

Hva politiet har gjort for å sjekke det meget begrensede antallet matchende biler, vet vi ikke. Bare at politiet har gitt opp å finne denne BMW’en på Ås som «Irene» så den 31 10 2018.
Senast redigerad av Vossevangen 2020-07-23 kl. 10:09.
Citera
2020-07-23, 10:04
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
REGNR AY235** (**=04)
Bilen blev registret första gången i 2014 i Moss som ligger rakt (ca 30km ) syd om Ås.
Ås är där vittnen såg den röda BMW x3
Denna røda BMW x3 såldes 12 Oktober 2018 (19 dagar innan AEH försvann)

Någon som kan få fram ägaren av bilen ?
https://regnr.info/
Att skicka SMS för att få fram ägaren funkar inte för mig iom jag inte har norsk telefon.
Var snäll att använda ** om ni postar ägarnas namn.
Oppr postet 05 07 2020
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in