2020-07-23, 01:08
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheezSorcerer
Ok Källa på att det gäller inkorrekta gripanden?

Vad fan yrar du om? Gripande och ingripande är olika saker. Vem som tråden handlar om har blivit gripen? Tror du att det är slumpmässig berusad rättshaverist i Åmål och andra ställen som har rätt att avgöra om ett ingripande av polis är korrekt eller inte?
Senast redigerad av Blundetto 2020-07-23 kl. 01:21.
Citera
2020-07-23, 01:09
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dANii
"Poliserna säger i sin tur åt Emma att backa undan – som i stället höjer rösten."

Hon fick vad hon förtjänade, hoppas det gjorde riktigt ont.

Hur kåt blir du av att slicka maktens stövlar?
Citera
2020-07-23, 01:22
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Hur kåt blir du av att slicka maktens stövlar?

Hur kåt blir du av att slicka slödder i rumpan?
Citera
2020-07-23, 01:22
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Sensmoral, tjafsa inte med en snut.
Om du hade tjafsat med mig, hade jag då haft rätt att dunka ditt huvud i asfalten och knäa dig i ansiktet?

Poliser är lika mycket människa som mig. De får vackert tåla lika mycket tjafs som jag hade behövt stå ut med. Om situationen kan eskalera på grund av lite tjafs, ja då får polisen så klart lov att hålla fast och dra/föra bort personen, in i en polisbil om så behövs. Men lite högljudda ordväxlingar får naturligtvis inte bemötas med rent fysiskt våld som huvud hårt ner i asfalten eller knä hårt i ansiktet.
Citera
2020-07-23, 01:28
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Om du hade tjafsat med mig, hade jag då haft rätt att dunka ditt huvud i asfalten och knäa dig i ansiktet?

Poliser är lika mycket människa som mig. De får vackert tåla lika mycket tjafs som jag hade behövt stå ut med. Om situationen kan eskalera på grund av lite tjafs, ja då får polisen så klart lov att hålla fast och dra/föra bort personen, in i en polisbil om så behövs. Men lite högljudda ordväxlingar får naturligtvis inte bemötas med rent fysiskt våld som huvud hårt ner i asfalten eller knä hårt i ansiktet.

Det har du lika lite rätt till som någon som ändå studerat tre år, flera kurser i deskalering, det är ju för fan min poäng men jag kanske missuppfattade din kommentar. Du kanske inte menade att hon förtjänade det och att du hoppades att det gjorde ont?

Edit: vänta här nu hur fan blev jag taggad i denna?
Citera
2020-07-23, 01:28
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos

Om någon tjafsar med dig. Då får du vackert gå därifrån. Polisens uppgift är att stå kvar. Polisen har våldsmonopolet, inte du.

Du bör även ta i beaktande att videosnuttar på nätet ofta börjar efter det inledande händelserna. Naturligtvis får man räkna med att åka i golvet om man börjar tjafsa med polis som redan håller på med ett ingripande.
Citera
2020-07-23, 01:33
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Hur kåt blir du av att slicka slödder i rumpan?

Klart en superhygglig person som du aldrig blivit full och sagt något dumt till en snut, eller så bor du i nån skithåla precis som Åmål där man inte alltid stöter på dom.

Du måste ju för i helvete förstå att polisens jobb om dom får mothugg inte är att försöka bryta deras nacke med nåt jävla judokast?
Citera
2020-07-23, 01:42
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Klart en superhygglig person som du aldrig blivit full och sagt något dumt till en snut, eller så bor du i nån skithåla precis som Åmål där man inte alltid stöter på dom.

Du måste ju för i helvete förstå att polisens jobb om dom får mothugg inte är att försöka bryta deras nacke med nåt jävla judokast?

Om man närmar sig en polis bakifrån med lite "mothugg" som man vrålar så får man nog räkna med att kyssa asfalt.

Jag har blivit full väldigt många gånger. Vad fan det har med saken att göra. Men jag har aldrig sagt något dumt till en polis på fyllan. Men det är med största sannolikhet inte jag som är superhygglig utan det är du som är ett jävla svin.

OJ! Har någon försökt bryta någons nacke? Hävdas det skador på nacken nu också utöver hjärnskakning?
Citera
2020-07-23, 01:50
Medlem
Är stolt över vår svenska poliskår men det här känns, spontant, som ett fall av övervåld enligt svensk standard. Polisen började med en dryg fråga i form av: "är det öl eller piss du har du på byxorna?", och killen svarade lite spydigt tillbaka "ni får väl smaka", en kommentar som polisen definitivt ska tåla och inte hetsa upp sig för. Att vara så hårdhänt mot en ung tjej så att hon får hjärnskakning och blir blodig i hela ansiktet för att hon höjer rösten är inte rimligt.
Citera
2020-07-23, 01:50
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Om man närmare sig en polis bakifrån med lite "mothugg" som man vrålar så får man nog räkna med att kyssa asfalt.

Jag har blivit full väldigt många gånger. Vad fan det har med saken att göra. Men jag har aldrig sagt något dumt till en polis på fyllan. Men det är med största sannolikhet inte jag som är superhygglig utan det är du som är ett jävla svin.

OJ! Har någon försökt bryta någons nacke? Hävdas det skador på nacken nu också utöver hjärnskakning?

Väldigt tydligt att du inte rör dig i storstäder på helgnätter där liknande situationer desarmeras utan blodvite flera hundra gånger per kväll. Men dom kanske bara har mycket farligare personer på en parkering i åmål? Som kräver att vid taskiga ord då ska man ner på backen.

Skärp dig för fan.
Citera
2020-07-23, 01:53
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Om någon tjafsar med dig. Då får du vackert gå därifrån. Polisens uppgift är att stå kvar. Polisen har våldsmonopolet, inte du. Naturligtvis får man räkna med att åka i golvet om man börjar tjafsa med polis som redan håller på med ett ingripande.
Nja, polisen har inte fullt monopol på våld. Förutom vakter och militär så får även du och jag bruka våld i många hotande situationer. Om någon tjafsar med mig så behöver jag inte alls vackert gå därifrån. Jag har full rätt att stå kvar om jag vill.

Polisen ska stå kvar ja, men det ger dem inte rätt att bemöta harmlösa om än höga ord med oproportionerligt våld (vilket dunka en tjejs huvud hårt i asfalten som leder till svår hjärnskakning definitivt är). Polisen ska enkelt kunna fortsätta ingripandet samtidigt som den ignorerar tjafsaren.
Senast redigerad av Utopiantos 2020-07-23 kl. 01:56.
Citera
2020-07-23, 01:56
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Väldigt tydligt att du inte rör dig i storstäder på helgnätter där liknande situationer desarmeras utan blodvite flera hundra gånger per kväll. Men dom kanske bara har mycket farligare personer på en parkering i åmål? Som kräver att vid taskiga ord då ska man ner på backen.

Skärp dig för fan.

Du fattar väl att det på videon händer i storstäder varje natt? På samma sätt som i 80-90 fall av 100 i Åmål så är det inte någon dum jävel som ifrågasätter vad polisen gör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in