2020-07-22, 22:41
Bannlyst
Hon erkänner att hennes polare var både full och dum= LOB

Hon erkänner att hon själv försökt störa ingripandet= PL13§/ LOB, kanske även våld mot tjänsteman/Främjande av flykt osv osv( beroende på vad som hänt)

Men oavsett vilket så är det en jävlas suggans eget fel.

Hade hon låtit bli att störa ingripandet hade det där inte hänt, hon hade kunnat stå på håll och sen lämna en anmälan mot poliserna om hon känt för det, som självklart hade blivit nedlagd men iaf.

Dumma jävla white trash subba. Hoppas polis kan sätta dit henne för något också, det vore kronan på verket det
Citera
2020-07-22, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag tycker att polisen ska respekteras av alla medborgare och att allt annat är ett problem. Det är inte ok att vara otrevlig eller allmänt dräggig mot polisen.

Hade Emma istället varit en tung gängkriminell hade hon kunnat kalla polisen för mammaknullare utan att polisen krökt ett hår på hennes huvud.

Vill polisen respekteras så får de förtjäna den respekten.
Citera
2020-07-22, 22:44
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latheeth
Hade Emma istället varit en tung gängkriminell hade hon kunnat kalla polisen för mammaknullare utan att polisen krökt ett hår på hennes huvud.

Jag tycker att en tung gängkriminell som kallar polisen för mammaknullare borde få fängelse för det.
Citera
2020-07-22, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag tycker att polisen ska respekteras av alla medborgare och att allt annat är ett problem. Det är inte ok att vara otrevlig eller allmänt dräggig mot polisen.

Det är helt ok att kasta sten på poliser om man har rätt hudfärg, då borde det vara ok att komma med ett spydigt svar på en spydig kommentar? Eller är det hudfärgen som trumfar allt?

Jisses, snuten pepprar vita med downs syndrom så fort dom ser en leksakspicka. Att White Lives Dont Matter är svensk polis ledord är uppenbart.
Citera
2020-07-22, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Jag tror jag förstår det du säger och håller med dig om att de är så de funkar.
Vad jag menar är att polisen är tänkt att ha förståelse för faktorer om människor som när de är psykisk sjuka, när de är påverkade och när de är omogna unga som inte vuxit till sig osv.
Hur poliser hanterar detta är väldigt varierat och de finns bra och stabila poliser , sen finns de också personer som inte är lämpliga och gärna provocerar fram konflikt.

Det finns säkert bättre och sämre poliser men även de sämre som "gärna provocerar fram konflikt" kommer inte att ge 99% av oss några problem även om vi blir föremål för något ingripande.

De som gnäller är nästan alltid de som har inställningen "jag skall kunna bete mig hursomhelst, säga vad som helst, göra hur mycket motstånd som helst och sedan skall polisen märka på en tiondels sekund att jag slutade sparka. Får jag sen en tjuvsmäll så är polisen jättedålig buhu jag fick en blåtira mamma!".

En sak är säker. Om man fortsätter att ständigt framställa allting som polisens fel alltid när någon skadas så kommer vi säkert som amen i kyrkan få en allt sämre poliskår. Endast de som gillar att spöa folk kommer vara kvar. De andra kommer tröttna på det ständiga spottet de utsätts för när de bara gör sitt jobb som de ska.
Citera
2020-07-22, 22:52
Medlem
Citat:

Skulle tippa att tungt gängkriminella bara är helt tysta i närheten av polis och inte ens svarar på tilltal. Enklast så. Varför skulle de dra extra uppmärksamhet till sig?

Det finns dåliga poliser och bra poliser, precis som det finns dåliga och bra invandrare. Dessa generaliseringar är så urbota korkade.
Citera
2020-07-22, 22:58
Medlem
En mysig kväll med kompisarna slutade i dramatik.

Måste ge dessa raggare cred för att de har humor iaf. Mysig kväll = stå nedpinkad och spela Eddie Meduza på en parkeringsplats i Åmål.

https://www.expressen.se/gt/emma-20-brottades-med-polis-sag-blod/
Citera
2020-07-22, 23:05
Medlem
Scrip7s avatar
Snarare föräldrarna som har brustit i sin uppfostran här. Visst är det okej att stå på en parkeringsplats och spela lite musik, och kommer där fram en polis och klagar på volymen eller vill göra "fyllekontroll" så är det bara att lyssna på vad de säger. Men att börja käfta emot och sen försöka hindra ett gripande är bara så fruktansvärt idiotiskt att man inte kan tycka synd om personen.

Ge dig inte in i leken om du inte leken kan tåla.
Citera
2020-07-22, 23:14
Bannlyst
Citat:

Aha, så om polisen skall omhänderta vanligt svenskt whitetrash måste dom samtidigt också puckla på en kriminell neger för annars blir det orättvist.

Nej det hade hon inte kunnat göra om polisen haft resurser och medel att genast slå slöddret i järn, inbilla dig inget annat.
Citera
2020-07-22, 23:29
Medlem
Vargunge1s avatar
Ser gärna att polisen slår av både armar och ben på personer som hindrar polis att utföra sina uppgifter. Hjälper inte det är ett pannskott rakt av att föredra...Samhället raseras i snabb takt och sverige behöver en poliskår som inte lägger 1 finger emellan...AFS 2022
Citera
2020-07-22, 23:33
Medlem
Hur många var killarna i bilen? Det framgår väl inte av artikeln. Var där någon mer tjej än hon som körde och fick blodvite?

En fråga till, varför tror ni att det är raggare eller WT, hennes kompisar kan ju lika gärna vara negrer eller araber. Men det är inte lätt att vara polis.
Citera
2020-07-22, 23:37
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Alltid ofarligt att attackera vita ungdomar.. dom hade aldrig vågat göra nåt liknande i Rinkeby.. tragiskt är vad det är.

Jag tycker det är övervåld. Man hör nästan hur det "krasar" när de slänger ned hennes huvud i asfalten. Förstår inte varför polisen behöver vara så hårdhänt mot en liten tjej. Inte betedde hon sig våldsamt heller. Som Polis borde man vara beredd på att tåla en del verbalt skit utan att gå bananas. Det är rätt uppenbart att det handlar om övervåld när man ser filmen.

Tänkte också hur reaktionerna hade varit om det inte hade varit någon raggartjej från Åmål utan en Abdullah från Somalia. Då jävlar hade etablissemanget vaknat rejält efter en sådan händelse. Det hade jag varit 100% säker på om en sådan händelse också fångats på film. Man hade krävt att statsministern skulle be om ursäkt och att polisen avskedas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in