2020-07-22, 21:53
Medlem
Det sjukaste e ju att Någon skriver om det hela men det är små notiser om våldtäkter o mord. Vem fan bryr sej om paddfan fick hjärnskning?
Citera
2020-07-22, 21:53
Medlem
Tuffa poliser!

Undra om dem hade gjort likadant med den nya adeln, högst Tveksamt
Citera
2020-07-22, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Sånt polisen sysslar med i storstäderna, i värmland är det lite Jägarna över det hela.

väcker anstöt? Snarare att det är sjukt pinsamt. Vart får du neger älskare ifrån? Har du möjligtvis en Kalle och Hobbe figur som pissar på texten saab på din bil?

// PoK

Vem vågar ha en sån dekal när det är en direkt inbjudan till snut-äckel att misshandla en?

Nej, jag säljer knark, jobbar svart, våldtar småpojkar som dig och kallar snuten för rasist! Dom skulle aldrig röra mig, dom vet sin plats.. precis som du..
Citera
2020-07-22, 22:04
Medlem
Jag tycker ändå synd om Emma som åker på en onödigt fet smäll där. Det märks att hon kanske inte riktigt fattade stundens allvar och försökte försvara sin kompis. Samtidigt verkar det lite dampigt att skrika och gapa.

Det är vanskligt att veta den bästa metoden men polisen hade kanske kunnat "trappa upp" insatsen mot killen på ett mer proffsigt sätt. Be personen legitimera sig, komma ur bilen. Funkar inte det så kalla på förstärkning sen riktat hårdhanskar och fyllecell.

Polisen borde alltså ha skött detta bättre på det mer "psykiska planet". Tjejer flyger lätt bara då de ska fösas bort i handgemäng. Gjort är gjort. Poliserna som var med borde kunna ställa upp på ett möte med Emma så kan de tala om saken. På så vis skulle de nog kunna återfå visst förtroendet och också lära sig något eventuellt av det som skett.
Citera
2020-07-22, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GooksInTheWire
Jag lovar dig att polisen har ett jävla tålamod med omogna idioter. Du kan stå och vara omogen i tjugo minuter om de inte håller på med något viktigt.

Vad polis och ordningsvakter däremot aldrig kommer kunna göra är att avbryta ett pågående ingripande för att tjafsa med omogna idioter, diskutera ingripandets riktigihet osv.

De kan (precis som alla som måste fatta snabba beslut på osäkert underlag) ibland ta helt fel beslut men när de tagit beslutet kommer de att genomföra ingripandet. Sedan kan man diskutera efteråt om det var fel.

De som inte fattar att det omöjligen kan fungera på något annat sätt kommer åka på däng igen och igen och igen.

"The definition of insanity is doing the same thing over and over again, but expecting different results."

Jag tror jag förstår det du säger och håller med dig om att de är så de funkar.
Vad jag menar är att polisen är tänkt att ha förståelse för faktorer om människor som när de är psykisk sjuka, när de är påverkade och när de är omogna unga som inte vuxit till sig osv.
Hur poliser hanterar detta är väldigt varierat och de finns bra och stabila poliser , sen finns de också personer som inte är lämpliga och gärna provocerar fram konflikt.
Citera
2020-07-22, 22:11
Medlem
Callebiltes avatar
Tja har väl viss förståelse för polisen som måste stå och le när negrer och araber står o pissar på dem och ska knolla deras morsor. De får ju inte kröka ett hår på de svarta små liven så de tar väl ut sin frustration på vita svenska ungdomar istället. Ingen bryr sig om de spöar lite WT eftersom withe lives dont matter.
Citera
2020-07-22, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Inget glädjer mig mer än när raggarsvin får stryk.
Rudekids hade rätt!
Synd att inte polisen la ur handbromsen och knuffade deras jävla bilar över kajkanten.

Det borde vara skottpengar på asen, 500 per skinnväst och 250 per träsko.

Vad gör de som är så hemskt? Är de förtäckta a-lagare i princip?
Citera
2020-07-22, 22:22
Medlem
Nu visar inte filmen allt, men att situationen krävde att polisen behövde knäa kvinnan i ansiktet har jag svårt att tro.
Citera
2020-07-22, 22:23
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Polisen ska tåla omogna idioter, inte ge de en läxa genom våld.
Polisen ska respekteras. Det är ett sluttande plan.
Citera
2020-07-22, 22:25
Medlem
elbels avatar
Polisensom tabbat sig, de borde knäat henne ryggen så fort hon närmade sig
Citera
2020-07-22, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Polisen ska respekteras. Det är ett sluttande plan.

Ja, det kan jag tycka också. Det är en märklig uppfattning att polisen ska vara som ett gäng dockor som alla kan spotta eller kasta sten på. Fast folk tycker ju överlag att polisen ska "tåla" lite. Fast det omvända att allmänheten skulle få finna sig i att folk står och spottar eller slänger en sten på dessa skulle ju aldrig vara acceptabelt. Märklig värld vi lever i.
Citera
2020-07-22, 22:27
Medlem
Sankronizers avatar
Då man läser händelsen så kan man bara inte undra om dom gjort samma sak om det var invandrare i samma ålder.
Om svenska polisen Inte gör det, skulle jag påstå att våldskapitalet som dom innehar för våran skull, inte längre är för våran skull. Och isåfall, är sverige en rättsstat? Ska vi betala hutlös skatt? Tankarna är många
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in