Citat:
Ursprungligen postat av
GooksInTheWire
Jag lovar dig att polisen har ett jävla tålamod med omogna idioter. Du kan stå och vara omogen i tjugo minuter om de inte håller på med något viktigt.
Vad polis och ordningsvakter däremot aldrig kommer kunna göra är att avbryta ett pågående ingripande för att tjafsa med omogna idioter, diskutera ingripandets riktigihet osv.
De kan (precis som alla som måste fatta snabba beslut på osäkert underlag) ibland ta helt fel beslut men när de tagit beslutet kommer de att genomföra ingripandet. Sedan kan man diskutera efteråt om det var fel.
De som inte fattar att det omöjligen kan fungera på något annat sätt kommer åka på däng igen och igen och igen.
"The definition of insanity is doing the same thing over and over again, but expecting different results."
Jag tror jag förstår det du säger och håller med dig om att de är så de funkar.
Vad jag menar är att polisen är tänkt att ha förståelse för faktorer om människor som när de är psykisk sjuka, när de är påverkade och när de är omogna unga som inte vuxit till sig osv.
Hur poliser hanterar detta är väldigt varierat och de finns bra och stabila poliser , sen finns de också personer som inte är lämpliga och gärna provocerar fram konflikt.