2020-07-22, 21:41
Medlem
Slettsnokens avatar
Har skrevet om dette før, man kan se bort fra motiv, ektemann, blodspor, dna, og det er allikevel umulig å ikke tro at TH er involvert bare ved å se på tidspunktene for anrop han gjorde til AE 31.10.18.

1006
1007

1113
1114

1118

1306
1308

1318

Mønsteret taler sitt tydelige språk, som gjør at alle teorier som inneholder TH som uskyldig kan skrotes en gang for alle.
Citera
2020-07-22, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Hypoteser rättare sagt. Inte teorier. Tror hursomhelst inte på att barnen ska ha "räddat" sin mor på det viset.
Takk for rettelse! :-) Jeg tror heller ikke at det er noe slikt som har skjedd. Av de forskjellige hypotesene, synes jeg at disse to høres mest sannsynlig ut:
-Planlagt drap.
-Kidnapping for penger (der BO ble drept fordi kidnapperne/GM hadde planlagt å drepe BO fordi det var for stor risiko for kidnapperne/GM å la henne leve og å slippe henne fri (eller der BO døde ved et uhell)).
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-22 kl. 22:09.
Citera
2020-07-22, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Har skrevet om dette før, man kan se bort fra motiv, ektemann, blodspor, dna, og det er allikevel umulig å ikke tro at TH er involvert bare ved å se på tidspunktene for anrop han gjorde til AE 31.10.18.

1006
1007

1113
1114

1118

1306
1308

1318

Mønsteret taler sitt tydelige språk, som gjør at alle teorier som inneholder TH som uskyldig kan skrotes en gang for alle.
ser mistenkelig ut. To ring med 1-2 minutters mellomrom omtrent hver time. Hvorfor ringes det ikke mellom 11.18 og 13.06. Noen forslag. Var han angivelig i møte. Virker nesten som det er brukt stoppeklokke. Barna fremstår passive mht oppklaring, men aktive med å forsvare faren.
Citera
2020-07-22, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken

1006
1007

1113
1114

1118

1306
1308

1318

For at dette skal ha noe for seg, og at det skulle være koder til en GM, så må jo GM ha vært i huset på disse tidspunktene for å høre oppringingene. Er det sannsynlig? Vil ikke det være litt risikosport å bli igjen i huset så lenge?
Citera
2020-07-22, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrushCandy
For at dette skal ha noe for seg, og at det skulle være koder til en GM, så må jo GM ha vært i huset på disse tidspunktene for å høre oppringingene. Er det sannsynlig? Vil ikke det være litt risikosport å bli igjen i huset så lenge?
Godt poeng!
Hvis det var montert avlyttingsutstyr i huset, kunne en GM følge med på oppringningene fra et annet sted.

Noen telefoner har en funksjon der man kan velge ulik ringelyd for ulike kontakter. Kan det ha vært slik på AEs telefon at det var en spesiell ringelyd ved oppringning fra TH?
Citera
2020-07-22, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Godt poeng!
Hvis det var montert avlyttingsutstyr i huset, kunne en GM følge med på oppringningene fra et annet sted.

Noen telefoner har en funksjon der man kan velge ulik ringelyd for ulike kontakter. Kan det ha vært slik på AEs telefon at det var en spesiell ringelyd ved oppringning fra TH?

TH har allerede forklart i avhør at det ikke var mulig å høre ringelyden til AEHs mobiltelefon.
Citera
2020-07-22, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TH har allerede forklart i avhør at det ikke var mulig å høre ringelyden til AEHs mobiltelefon.
At han ikke hørte at mobilen hennes ringte, mente du vel.

Tom Hagen sier at han ikke hørte konas telefon da han selv ringte den etter å ha kommet hjem 31. oktober 2018.
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-22 kl. 22:37.
Citera
2020-07-22, 22:45
Medlem
Citat:
Kan det ha vært slik på AEs telefon at det var en spesiell ringelyd ved oppringning fra TH?

Citat:
Tom Hagen sier at han ikke hørte konas telefon da han selv ringte den etter å ha kommet hjem 31. oktober 2018.

Du fantaserer igjen og motsier deg selv.

Du skrev nettopp at det kunne være en spesiell ringelyd fra mobiltelefonen til AEH.
Hvordan kan andre høre den ringelyden, når ikke TH kunne det?
Citera
2020-07-22, 22:50
Medlem
Citat:

Du skrev nettopp at det kunne være en spesiell ringelyd fra mobiltelefonen til AEH.

Hvis du leser hele det innlegget du siterte, ser du poenget :-) Se det fetade i sitatet under.

Slikt eventuelt avlyttingsutstyr kan ha vært montert svært nært der AEs mobil lå. (AEs mobil lå på det halvmåneformede bordet i kjøkkenstuen).

Citat:

Senast redigerad av z-z-z 2020-07-22 kl. 23:03.
Citera
2020-07-22, 22:52
Medlem
Citat:

Det fetade: Nei jeg fantaserer ikke og jeg motsier ikke meg selv.
Det er helt ok at du ikke forstår hva jeg har skrevet. Men vennligst slutt å påstå ting som ikke stemmer.
Citera
2020-07-22, 22:53
Medlem
TH er garantert innblandet. Men likevel så er det for meg komplett uforståelig hvorfor ikke politiet sporer opp denne X3 fra Ås. Om ikke annet bare for å slå tilbake påstandene å legge sporet dødt. Disse to kvinnene så noe, og det blir for lettvint å si at de er pr kåte. Men hva så de?, ikke sikkert det var AEH.. Men hvem var det da? Hvorfor melder dem seg ikke? Politiet må finne ut hvem dette var. Hvem kjørte denne bilen, hvem satt bak, å hva var formålet med turen. Når de har svar på disse spørsmåla, så kan de legge dette sporet bort. Så lenge disse svara mangler, står spørsmålet åpent. Jeg kjenner BMW systemet. Det er få biler av denne røde X3 levert i Norge, under 200 stk. Så vet vi at det ene vitne sa at bilen hadde ett spesielt grått / stålfarget tanklok, med logo. Her er det snakk om dette "x-drive" lokket. Dette lokket er særdeles sjelden, og må spesialbestilles. Totalt i Norge tipper jeg det er solgt under 20 stk BMW X3, med denne rødfarge, kombinert med dette tanklokket. Denne bilen finner BMW Norge lett som bare det, dersom de ønsker.

Se her: https://imgur.com/a/1SAweOp
Citera
2020-07-22, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
TH er garantert innblandet. Men likevel så er det for meg komplett uforståelig hvorfor ikke politiet sporer opp denne X3 fra Ås. Om ikke annet bare for å slå tilbake påstandene å legge sporet dødt. Disse to kvinnene så noe, og det blir for lettvint å si at de er pr kåte. Men hva så de?, ikke sikkert det var AEH.. Men hvem var det da? Hvorfor melder dem seg ikke? Politiet må finne ut hvem dette var. Hvem kjørte denne bilen, hvem satt bak, å hva var formålet med turen. Når de har svar på disse spørsmåla, så kan de legge dette sporet bort. Så lenge disse svara mangler, står spørsmålet åpent. Jeg kjenner BMW systemet. Det er få biler av denne røde X3 levert i Norge, under 200 stk. Så vet vi at det ene vitne sa at bilen hadde ett spesielt grått / stålfarget tanklok, med logo. Her er det snakk om dette "x-drive" lokket. Dette lokket er særdeles sjelden, og må spesialbestilles. Totalt i Norge tipper jeg det er solgt under 20 stk BMW X3, med denne rødfarge, kombinert med dette tanklokket. Denne bilen finner BMW Norge lett som bare det, dersom de ønsker.

Se her: https://imgur.com/a/1SAweOp

Vitneobservasjonene i Ås er viktig å ta på alvor og det tror jeg også politiet har gjort med nødvendige etterforskningsskritt som må tas. Som du skriver er det svært få biler av denne modellen i Norge.

Det bør være mulig å sirkle inn den aktuelle BMWn. Men man kan ikke utelukke andre nasjonaliteter.
I tillegg kan dette drivstofflokket kjøpes fra utlandet, og både monteres av og på.

Men en prangende BMW som dette som tydeligvis har ekstrautstyr som dette, bør vel også ha sota ruter bak.

Og da kommer spørsmålet hvordan vitnene kunne få med seg så mange detaljer, som for eksempel at passasjeren i baksetet var svært blek, hårfargen hennes og andre detaljer.

Siden du kjenner BMW-systemet, hvor vanlig er det at en godt utstyrt BMW X3 ikke har sota bakruter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in