Citat:
Ursprungligen postat av
Ronsangel
TH er garantert innblandet. Men likevel så er det for meg komplett uforståelig hvorfor ikke politiet sporer opp denne X3 fra Ås. Om ikke annet bare for å slå tilbake påstandene å legge sporet dødt. Disse to kvinnene så noe, og det blir for lettvint å si at de er pr kåte. Men hva så de?, ikke sikkert det var AEH.. Men hvem var det da? Hvorfor melder dem seg ikke? Politiet må finne ut hvem dette var. Hvem kjørte denne bilen, hvem satt bak, å hva var formålet med turen. Når de har svar på disse spørsmåla, så kan de legge dette sporet bort. Så lenge disse svara mangler, står spørsmålet åpent. Jeg kjenner BMW systemet. Det er få biler av denne røde X3 levert i Norge, under 200 stk. Så vet vi at det ene vitne sa at bilen hadde ett spesielt grått / stålfarget tanklok, med logo. Her er det snakk om dette "x-drive" lokket. Dette lokket er særdeles sjelden, og må spesialbestilles. Totalt i Norge tipper jeg det er solgt under 20 stk BMW X3, med denne rødfarge, kombinert med dette tanklokket. Denne bilen finner BMW Norge lett som bare det, dersom de ønsker.
Se her:
https://imgur.com/a/1SAweOp
Vitneobservasjonene i Ås er viktig å ta på alvor og det tror jeg også politiet har gjort med nødvendige etterforskningsskritt som må tas. Som du skriver er det svært få biler av denne modellen i Norge.
Det bør være mulig å sirkle inn den aktuelle BMWn. Men man kan ikke utelukke andre nasjonaliteter.
I tillegg kan dette drivstofflokket kjøpes fra utlandet, og både monteres av og på.
Men en prangende BMW som dette som tydeligvis har ekstrautstyr som dette, bør vel også ha sota ruter bak.
Og da kommer spørsmålet hvordan vitnene kunne få med seg så mange detaljer, som for eksempel at passasjeren i baksetet var svært blek, hårfargen hennes og andre detaljer.
Siden du kjenner BMW-systemet, hvor vanlig er det at en godt utstyrt BMW X3
ikke har sota bakruter?