2020-07-22, 20:15
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag vill gärna poängtera Tishkos kontroll på Wilma under lång tid, att W var minderårig och totalberoende av honom och en del annat som framkommit. Jag tror det kan göra detta mord försvårande och ge honom livstid.
Ja han övertalade eller försökte iaf få henne att tro familjen inte brydde sig. Allt för att stärka sitt eget ego och hennes beroende av honom, tror det är därför han visar sånt hat mot hennes familj.
Han tror nog i sin lilla hjärna att någon annan fått Wilma att göra slut, att hennes familj övertalat henne om det.
Hon var ju hans ägodel, som han styrde ödet för
Citera
2020-07-22, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Absolut! Du har helt rätt och jag tror som sagt också på en livstidsdom.

Vill bara flagga för att det inte är så enkelt som man tror. T ex i Lotta-fallet så kontrollerade ju pojkvännen henne 100 gånger mer/värre än i detta fallet.
Han ringde själv till polisen, han misshandlade henne med döden som följd. Hon var vuxen. Låter som en dålig ursäkt i och för sig. Men för mig känns det annorlunda än mordet på W.
Citera
2020-07-22, 20:20
Medlem
Citat:
Han ringde själv till polisen, han misshandlade henne med döden som följd. Hon var vuxen. Låter som en dålig ursäkt i och för sig. Men för mig känns det annorlunda än mordet på W.

Detta är inte i närheten av Lotta fallet, tvärtom ska vill jag påstå..
Citera
2020-07-22, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Detta är inte i närheten av Lotta fallet, tvärtom ska vill jag påstå..
Du menar att Lotta-mordet var värre? Eller hur menar du?
Citera
2020-07-22, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men om försvaret hade lagt locket på så hade det ju INTE funnits någon som helst argumentation eller "ögon-öppnare" för ett kortare fängelsestraff? Och med tanke på att åklagaren yrkade på livstids fängelse så gäller det ju verkligen att rädda det som räddas kan?
Det var ju dessutom inget som helst tvivel vad deras ståndpunkt egentligen var eftersom advokaten startade sin plädering med att säga: "Eftersom tingsrätten tagit ställning till att Tishko HAR gjort sig skyldig till mord, så blir det för min del att argumentera för att den här påföljden som tingsrätten skall bestämma INTE skall sättas till livstids fängelse"

Ja, domen kommer överklagas till Hovrätten - Och i Hovrätten blir det ny plädering (givetvis för friande dom) - Men igår var det ju fortfarande tingsrättsförhandling...

Jojo, hör dig. Du har ju klara poänger.
Men ändå (som jag ser det); advokaten borde primärt utgå från klientens ståndpunkt och inte TR:s bedömningar under plädering.
Och eftersom det står så klart att fallet ska vidare till HR så kan ju advokaten avvakta med sin räddavadsomräddaskanargumentation tills det är dags där (och då vet man ju också vilket utgångsläge avs strafftid som man har att jobba mot).
Citera
2020-07-22, 20:35
Medlem
Citat:
Du menar att Lotta-mordet var värre? Eller hur menar du?
Värre ? Svårt svara på vet ju inte om hur Wilma led,men att Lotta hade ett rent helvete i en längre tid vet vi ju..
Menar enbart att ingen såg det hos" fina "Tishko,men det var väl inget nytt hos lottas förövare,han var ju knappast nån "duvunge"..
Citera
2020-07-22, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Värre ? Svårt svara på vet ju inte om hur Wilma led,men att Lotta hade ett rent helvete i en längre tid vet vi ju..
Menar enbart att ingen såg det hos" fina "Tishko,men det var väl inget nytt hos lottas förövare,han var ju knappast nån "duvunge"..

Han är ju ren i straffregistet så nybörjar kriminell.
Citera
2020-07-22, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Man måste börja leta efter Ws kropp på ett professionellt sätt.
Om kroppen skulle blivit hittad med såna metoder som man har använt hittills då skulle man hittad den redan.
Professionell hjälp kostar förstås mycket pengar. Anlita likhundar och sånt är inte billigt.
Men det kanske är sista utvägen. Familjen kan samla pengar och jag är övertygad om att det är många som bidrar med stora summor.
De behöver anlita de bästa lik detektiverna. Jag har hört att de bästa finna i England och Tyskland.
De metoder som har använts hittills är ineffektiva. Det kan vara så att en svampplockare hittar henne på hösten eller att man hittar henne om några år.
Området är stort och det behövs professionell hjälp att klara av det.

Du tror inte kroppen är så förmultnade efter ett halvår att hundarna bommar den?
Citera
2020-07-22, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Tishko ja...grandiosa aset .usch...
Tyvärr finns det många av av den sorten...
Citera
2020-07-22, 20:48
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Man måste börja leta efter Ws kropp på ett professionellt sätt.
Om kroppen skulle blivit hittad med såna metoder som man har använt hittills då skulle man hittad den redan.
Professionell hjälp kostar förstås mycket pengar. Anlita likhundar och sånt är inte billigt.
Men det kanske är sista utvägen. Familjen kan samla pengar och jag är övertygad om att det är många som bidrar med stora summor.
De behöver anlita de bästa lik detektiverna. Jag har hört att de bästa finna i England och Tyskland.
De metoder som har använts hittills är ineffektiva. Det kan vara så att en svampplockare hittar henne på hösten eller att man hittar henne om några år.
Området är stort och det behövs professionell hjälp att klara av det.
Det användes spårhundar i de flesta söken under hösten/vintern och dessutom hästar som också känner av om något konstigt finns i omgivningen.
Citera
2020-07-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Du vet helt klart inte vad du pratar om så strunta i att gissa ihop något som fyller tråden med trams. Kriminalvården skiter fullständigt i om någon erkänt eller inte.

Men exakt! De sorterar inte folk efter huruvida de erkänt eller inte. De är dömda och placeras ihop.
Citera
2020-07-22, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Inte nu längre Han kommer aldrig få ett normalt jobb när han väl kommer ut om 25 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in