2020-07-21, 23:11
Medlem
OlePs avatar
Om domedagen kommer, dör ni inte hellre så snabbt som möjligt än att leva ett torftigt liv med universums ångest? Tänk Anne Frank. Det här med hamstring känns lite som en dålig diet, utdömd från början. Men precis som med religion är det kanske tröstande att sätta sitt hopp till gud...eller i detta fall 100 kg pasta.
Citera
2020-07-21, 23:21
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleP
Om domedagen kommer, dör ni inte hellre så snabbt som möjligt än att leva ett torftigt liv med universums ångest? Tänk Anne Frank. Det här med hamstring känns lite som en dålig diet, utdömd från början. Men precis som med religion är det kanske tröstande att sätta sitt hopp till gud...eller i detta fall 100 kg pasta.

Så du verkar ha rediga kunskaper om prepping eller INTE. Jag köper lite prepp varje månad och det är mest MRE ,pasta behöver man väl för fan inte bara äta. Jag har köpt ett par 24/portionslådor så har nu 240 måltider. Köpt ett par vattenrenare och vattenpiller samt ett par överlevnadskit med eldstål och dyl.
Citera
2020-07-21, 23:24
Medlem
Torftigt liv kan man kalla det, jag tycker att det är ett normalt liv att leva på gränsen till att klara sig. Vi har levt i överflöd, vi måste nedgradera oss till torftig nivå.
Citera
2020-07-21, 23:25
Medlem
OlePs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Så du verkar ha rediga kunskaper om prepping eller INTE. Jag köper lite prepp varje månad och det är mest MRE ,pasta behöver man väl för fan inte bara äta. Jag har köpt ett par 24/portionslådor så har nu 240 måltider. Köpt ett par vattenrenare och vattenpiller samt ett par överlevnadskit med eldstål och dyl.
Jag resonerar lite som så att det inte är särskilt värdefullt med rediga kunskaper om orediga saker. Oavsett så besvarade du inte frågan: skulle du hellre överleva en relativt kort tid med dödsångest eller avsluta snabbt?
Citera
2020-07-21, 23:36
Medlem
Zoologens avatar
Citat:

Om domedagen kommer och det inte finns någon chans till överlevnad, är nog ett snabbt slut att föredra. Hamstringen dög vid Coronan.
Citera
2020-07-21, 23:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sir.hzzz
Torftigt liv kan man kalla det, jag tycker att det är ett normalt liv att leva på gränsen till att klara sig. Vi har levt i överflöd, vi måste nedgradera oss till torftig nivå.
Håller med dig, senaste tiden har överflöd och lyx varit på agendan med många psykpatienter som resultat. Att leva är just att uppskatta det enkla och lilla. The best things in life are Free. Många kommer nog inte hålla med mig men det är sant.
Citera
2020-07-22, 00:44
Medlem
SkattefriZons avatar
Jag kommer leva som en kung.
Har en hel lista på preppers som jag kommer åka hem till och döda när skiten smäller.
Fan vad mycket bra saker jag kommer ha för att överleva.
Citera
2020-07-22, 02:28
Medlem
Allting är relativt, preppa för att överleva ett rejält strömavbrott eller liknande är okej medans om man ska överleva domedagen är det någonting liknande ett helt självförsörjande totalförslutet system man måste införskaffa. Som dessutom ska vara livskraftigt väldigt länge samt stå emot yttre påverkan. Lycka till!
Citera
2020-07-22, 02:36
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=WZgy7Tiacys

1:55
Citera
2020-07-22, 03:36
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Kommer domedagen så är risken stor att preppförrådet är borta med vinden.
Den som vet bäst hur man överlever utan ett fullt skafferi har störst chans.
Vare sig det är med hjälp av kunskap om ätliga rötter eller genom att överfalla preppers.
Citera
2020-07-22, 06:52
Medlem
Citat:
Överlever man den första tiden blir det mycket ledig mark försedd med sådana långsiktiga resurser som inte kan förbrukas fort över. Där kan överlevare återuppbygga efter egen hjärna utan att stoppas av vare sig gnälliga ägare eller gnälliga lagar. Så har man en intelligens som duger till att uppfinna resulterar överlevnaden på lång sikt inte i något torftigt.

Kanske blir det torftigt för dig om du är en idiot och inte kan komma på något sätt att skaffa fram mer efter att ditt förråd tar slut.
Citera
2020-07-22, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Jag kommer leva som en kung.
Har en hel lista på preppers som jag kommer åka hem till och döda när skiten smäller.
Fan vad mycket bra saker jag kommer ha för att överleva.
Förlitar du dig på det är det troligt att någon av de prepparna kommer att döda dig för att försvara sina förråd. V pratar ju om en tid när förråden blir livsviktiga, så det blir i praktiken självförsvar.
Senast redigerad av industribrist 2020-07-22 kl. 07:00.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in