2020-07-21, 22:28
Medlem
momo79s avatar
Har ute på stan sett, vad jag tror är, en typ av ryggsäck från fjällräven som jag undrar över.

Den ser nästan ut som en klassisk Fjällräven kånken-ryggsäck men den vanliga loggan finns inte med där bak utan istället är det endast konturerna av en ganska stor räv med på den lilla fickan där bak på ryggsäcken. Är det någon som vet vad detta är för ryggsäck??

Har försökt googla och även letat på Fjällrävens hemsida men den finns inte med där.
Citera
2020-07-21, 22:49
Medlem
Sightnesss avatar
Nordbjørn?
Fast det är iofs en björn.

Fox racing gör även ryggsäckar.

Hur ser loggan ut?
Citera
2020-07-21, 22:56
Medlem
momo79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
Nordbjørn?
Fast det är iofs en björn.

Fox racing gör även ryggsäckar.

Hur ser loggan ut?

Googlade på både Nordbjorn och Fox racing men tror inte det är någon av dem. Tror att det är Fjällräven.

Finns inget ytterligare märke/logga på ryggsäcken (vad jag minns) förutom konturerna av en räv i ganska stort format, väldigt lik den räv som finns i Fjällrävens logga, fast det står varken fjällräven eller kånken på ryggsäcken.
Citera
2020-07-21, 22:57
Medlem
Sightnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momo79
Googlade på både Nordbjorn och Fox racing men tror inte det är någon av dem. Tror att det är Fjällräven.

Finns inget ytterligare märke/logga på ryggsäcken (vad jag minns) förutom konturerna av en räv i ganska stort format, väldigt lik den räv som finns i Fjällrävens logga, fast det står varken fjällräven eller kånken på ryggsäcken.

Jaha, men då är det väl deras No.21, eller någon annan modell med den stilrena loggan?
Citera
2020-07-21, 23:07
Medlem
momo79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
Jaha, men då är det väl deras No.21, eller någon annan modell med den stilrena loggan?

Kollade No. 21 och det var inte den heller. Räven sitter inte på något lädermärke. Den ryggsäck jag sett ute på stan två gånger är helt blå och med en räv ritad i vitt på den nedre fickan i ganska stort format. Räven täcker nästan hela fickan.

Märkligt att den inte går att hitta på deras hemsida om det nu verkligen är en fjällrävenryggsäck!
Citera
2020-07-21, 23:19
Medlem
Sightnesss avatar
Citat:
Kollade No. 21 och det var inte den heller. Räven sitter inte på något lädermärke. Den ryggsäck jag sett ute på stan två gånger är helt blå och med en räv ritad i vitt på den nedre fickan i ganska stort format. Räven täcker nästan hela fickan.

Märkligt att den inte går att hitta på deras hemsida om det nu verkligen är en fjällrävenryggsäck!

Jag ger upp. Du får fråga nästa vegan på stan med den ryggsäcken vad den heter och från vilken affär de har dumpstrat den.

Annars tror jag den här blir jättesnygg till dig:
https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fih1.redbubble.net%2Fim age.420114980.3458%2Fdrawstring_bag%2Cx600-pad%2C6 00x600%2Cf8f8f8.u2.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww .redbubble.com%2Fshop%2Fsoros%2Bbags&tbnid=3XoF2Gp bvxsM4M&vet=10CLIBEDMoTmoXChMImOes-KHf6gIVAAAAAB0AAAAAEAQ..i&docid=17GXkADIitTLPM&w=6 00&h=600&itg=1&q=blue%20backpack%20white%20fox&saf e=off&ved=0CLIBEDMoTmoXChMImOes-KHf6gIVAAAAAB0AAAAAEAQ

Citera
2020-07-21, 23:20
Medlem
KnockeSmockes avatar
Citat:
Har ute på stan sett, vad jag tror är, en typ av ryggsäck från fjällräven som jag undrar över.

Den ser nästan ut som en klassisk Fjällräven kånken-ryggsäck men den vanliga loggan finns inte med där bak utan istället är det endast konturerna av en ganska stor räv med på den lilla fickan där bak på ryggsäcken. Är det någon som vet vad detta är för ryggsäck??

Har försökt googla och även letat på Fjällrävens hemsida men den finns inte med där.
Kånken Big? Jag tror det var modellnamnet, det fanns i alla fall en stor grön kånken med en större broderad räv-logga.
Edit: typ som denna:
https://img.tradera.net/medium/630/341592630_e9cef44a-3ff1-4eef-a31d-aee579345fdf.jpg
Senast redigerad av KnockeSmocke 2020-07-21 kl. 23:26.
Citera
2020-07-21, 23:27
Medlem
momo79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnockeSmocke
Kånken Big? Jag tror det var modellnamnet, det fanns i alla fall en stor grön kånken med en större broderad röd räv-logga.

Tack!! Det är den. Synd om den inte tillverkas längre då men det är en annan femma. Stort tack!
Senast redigerad av momo79 2020-07-21 kl. 23:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in