2020-07-21, 21:31
Medlem
Finns det någon medicin (laglig) som man kan köpa ta för att få bort en depression? Läkarna erbjuder ju SSRI men jag blir så jävla låg av det och känner mig även kastrerad av det. Jag har även en del ilska i mig som jag vill få bort, tror inte jag orkar leva med den känslan längre.

Vad ska man göra?
Citera
2020-07-21, 21:38
Medlem
DoungAs avatar
Varit där du är. SSRI hjälpte max i 2 månader. Sen fick jag höja dosen så mycket att jag blev apatisk. Det enda som tog bort bieffekterna var Cannabis. Rekommenderar dock inte det.

Det jag gjorde var att börja promenera mycket och "plocka bort" sånt som fick mig ur balans. Dejtade tex inte på ett halvår och sen när jag började dejta igen satte jag upp vissa kriterier jag inte vek mig på, bytte jobb, flyttade, sa upp bekantskapen med 2-3 vänner osv... Sen fokusera jag på saker som fick mig att må bättre. Tog lång tid, för det innebar ofta att bryta dåliga vanor. Men det var nyttigt.

Edit: Sen beror det på hur djup depression du har också.
Citera
2020-07-21, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonelyness
Finns det någon medicin (laglig) som man kan köpa ta för att få bort en depression? Läkarna erbjuder ju SSRI men jag blir så jävla låg av det och känner mig även kastrerad av det. Jag har även en del ilska i mig som jag vill få bort, tror inte jag orkar leva med den känslan längre.

Vad ska man göra?

Ja, det är ju "bara" att ändra livsstil. Försök komma på något du vill och kan förändra och ge dig sen fan på att klara det.

Sen träning, nyttig mat och sömn. Testa magnesium + D-vitamin på vinterhalvåret.

Sen finns ju miljarder böcker att läsa. Kan rekommendera Lyckofällan. Och "hjärnstark" som är jäkligt bra att läsa för att få motivation att träna.

Mindfulness är kanske något. Finns appar att ladda ned.

Ta hand om dig själv. Önskar all lycka
Citera
2020-07-21, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Varit där du är. SSRI hjälpte max i 2 månader. Sen fick jag höja dosen så mycket att jag blev apatisk. Det enda som tog bort bieffekterna var Cannabis. Rekommenderar dock inte det.

Det jag gjorde var att börja promenera mycket och "plocka bort" sånt som fick mig ur balans. Dejtade tex inte på ett halvår och sen när jag började dejta igen satte jag upp vissa kriterier jag inte vek mig på, bytte jobb, flyttade, sa upp bekantskapen med 2-3 vänner osv... Sen fokusera jag på saker som fick mig att må bättre. Tog lång tid, för det innebar ofta att bryta dåliga vanor. Men det var nyttigt.

Oj det var rejäla förändringar.

Det där att säga upp kontakten med vissa "vänner" är faktiskt inte dumt. Det finns, ibland, sk vänner som inte får en att må bra-De som kräver men inte ger ngt tillbaka. Svårt att sätta fingret på vad exakt som känts fel men detta har jag gjort och det är väldigt skönt. Faktiskt.
Citera
2020-07-21, 21:51
Bannlyst
Citat:

Vad ska man göra?

Vad handlar det om egentligen? Är det saknade efter ett romantiskt umgänge?
Det är nämligen viktigt att skilja på om du är olycklig eller deprimerad.
Citera
2020-07-21, 22:13
Medlem
Är du ful hjälper fysisk aktivitet väldigt mycket. Gå minst 8000 steg varje dag i snabb takt. Träna på gym några timmar varannan dag. Börja med någon enkel kampsport som funkar oavsett fysiska förutsättningar .. bara för att träffa nya människor .. t ex japansk jujutsu, eller krav maga/defendo.

Är du snygg kan du bara skaffa en japansk flickvän med maid-outfit och kattöron, problem solved.

https://www.youtube.com/watch?v=GVwqT7n4i10
Senast redigerad av humantoilet 2020-07-21 kl. 22:16.
Citera
2020-07-21, 22:48
Medlem
Gå ut och gå, skriv?, skit i koffein,
Som någon skrev fixa hem en thai tjej.
Citera
2020-07-21, 22:55
Avslutad
Psykoterapi?
Citera
2020-07-21, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA

Ibland har jag tänkt på att säga upp bekantskapen med alla. Just nu skulle jag vilja leva ensam i ett hus mitt i skogen och aldrig lämna huset. Gud vad skönt att slippa allt. Just nu ligger tankarna i att hamna i fängelse så jag får sitta ensam i en cell i några år.

Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Vad handlar det om egentligen? Är det saknade efter ett romantiskt umgänge?
Det är nämligen viktigt att skilja på om du är olycklig eller deprimerad.
Ja det är den största anledningen. Men egentligen är det väl känslan av att vara utanför, men ja främst kvinnor. Att aldrig ha blivit älskad av någon känns i hjärtat.
Citera
2020-07-21, 23:30
Medlem
Citat:
Ibland har jag tänkt på att säga upp bekantskapen med alla. Just nu skulle jag vilja leva ensam i ett hus mitt i skogen och aldrig lämna huset. Gud vad skönt att slippa allt. Just nu ligger tankarna i att hamna i fängelse så jag får sitta ensam i en cell i några år.

Ja det är den största anledningen. Men egentligen är det väl känslan av att vara utanför, men ja främst kvinnor. Att aldrig ha blivit älskad av någon känns i hjärtat.

Å det där tog mitt mammahjärta. Du behöver lära dig älska dig själv först, anar att du inte riktigt gör det? Jobba med dig själv nu, fokusera på dig själv. Det andra kommer. Ta det lugnt bara! Stor kram till dig
Citera
2020-07-21, 23:32
Bannlyst
Citat:

Jag tror du måste lära känna dig själv bättre, finna vem du är och vad du vill göra.
Hitta rätt intressen, ett jobb du trivs med ja så mycket som möjligt du kan förbättra på egen hand med din självkänsla.
När du då vet vem du är så kan du hitta bra gemenskap och bygga upp förhållande med en kvinna.

För de är lite så att du måste kunna hantera dig själv innan du kan hanterar andra.
Citera
2020-07-21, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxansurtant
Å det där tog mitt mammahjärta. Du behöver lära dig älska dig själv först, anar att du inte riktigt gör det? Jobba med dig själv nu, fokusera på dig själv. Det andra kommer. Ta det lugnt bara! Stor kram till dig
Nej jag hatar mig själv. Vill inte ha den personlighet jag har och vill definitivt inte se ut som jag gör. Om jag hade trott på återfödelse hade jag nog tagit mitt liv och hoppas man blev något bättre i nästa.

Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Jag tror du måste lära känna dig själv bättre, finna vem du är och vad du vill göra.
Hitta rätt intressen, ett jobb du trivs med ja så mycket som möjligt du kan förbättra på egen hand med din självkänsla.
När du då vet vem du är så kan du hitta bra gemenskap och bygga upp förhållande med en kvinna.

För de är lite så att du måste kunna hantera dig själv innan du kan hanterar andra.
Jag är igång att söka nytt jobb faktiskt, hoppas det inte dröjer allt för länge. Och nej förhållande kan jag aldrig få, tjejer gillar inte mitt utseende.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in