Citat:
Ursprungligen postat av
Waji
Heja Kina. En saker är säker. De är dåliga på mycket och de ställer till mycket skit. Men de kan bygga ett sjukhus på två dagar. Det kan stänga ett helt land om det behövs och det finns disciplin.
I Sverige säger man stanna hemma om du är sjuk och tvätta händerna noga. Folk dör som flugor och när vi inte ens närheten av våra grannländer men likväl så tycker du som många andra att det är okej så länge "du/ni" får göra som ni vill och alla andra ska hålla sig hemma om de är riskgruppen.
Ingen vänsteragenda säger du? Tillåt mig små le

"Heja Kina"
Du är medveten om att det är Kina som drog igång den här shitshowen va, och som via sitt mygel och sina mörkningar fått pandemin till den nivån den är på? De har haft full möjlighet att göra då det är en fullkomlig kommuniststat.
Kina fängslar de som inte tycker som regimen och censurerar press och media som inte skriver "rätt saker". Kina bedriver massiv övervakning över sin egen befolkning, allt för att säkerställa att du tycker rätt saker.
Och du tycker "Heja Kina", din bildningsnivå kan inte va särskilt hög.
Folk dör inte som flugor i Sverige, sluta hitta på, det blir bara sjukt melodramatiskt.
Citat:
I Sverige säger man stanna hemma om du är sjuk och tvätta händerna noga.
Ja, klarar du inte av att hantera frihet så finns säkert plats för dig i Nordkorea, Iran eller Kina. De kan nog tvätta händerna åt dig. Kom gärna inte tillbaka.
Citat:
du som många andra att det är okej så länge "du/ni" får göra som ni vill
Ja jag vill gärna göra "som jag vill". Du vet att med frihet kommer ansvar, ett ansvar som jag gärna uppfyller för att få åtnjuta friheten att inte bli insvetsad mitt hus.