Dagens lästips:
https://eu.usatoday.com/story/opinion/2020/07/21/coronavirus-swedish-herd-immunity-drove-up-death-toll-column/5472100002/
Helt bisarrt egentligen hur dessa håller på. Jag kan förstås fatta att de får utrymme i ett tokigt USA, men att exempel Björn Olsson tillåts hålla på är för mig ett mirakel..
Jag minns när dessa ”fantastiska forskare” tidigt gick ut med en artikel som innehöll faktafel. Då skriver dom ett tillägg till den artikel (bara det måste anses bisarrt.) När smittan fler månader senare kom ikapp deras hittipå siffro, då går man ut och säger ”titta vad vi sa”... men det blir lite försent eftersom ni man redan dementerat...
Nu är dom igen i farten med en debattartikel i amerikansk media som också innehåller konstiga påståenden som inte riktigt är värdiga deras titel.
Exempelvis tas ingen som helst hänsyn till USA och Sveriges skillnader i hur man räknar dödsfall... detta trots att matematikern Marcus Carlsson skriver under artikeln. Hans karriär måste väl ändå vara över i och med detta? Inte heller bryr man sig om den geografiskt avgränsade smittspridning som är tydlig i de flesta utbrott runt om i världen utan smetar ut statistiken över en hel nation med vitt skilda förutsättningar på samtliga områden. Alarmister.
Jag tror snarare att religionvetaren Sigurd Bergmann från Norge (som också vill tycka till och skriver således på artikeln) är den som med hjälp av profetior har satt tonen i artikeln.
Man kan såklart skratta åt det, vilket vi ska. Men fattar inte dom att deras korståg mot folkhälsomyndigheten riskerar att skada Sveriges förtroende i stort, och inte endast gällande Corona hanteringen?
Man skriver bland annat i artikeln ”Coronavirus doesn't care about public opinion and it still kills”
jag tror att alla fattar att, allt dessa haverister gör är att bry sig om ”public opinion” och skiter fullständigt i konsekvenser. Deras beteende kan mycket väl skada folkhälsan på sikt men det skiter dom i så länge dom får sin tid i rampljuset.