2020-07-10, 03:45
Medlem
Vissa är bajsnödiga nu. Livrädda troligen. Väntar med spänning. Tack tekniken som går framåt.
Citera
2020-07-12, 10:23
Medlem
PeterNosters avatar
Man har DNA och ska använda släktforskning som i linköpingsfallet.

Citat:
Nyligen kunde det uppmärksammade dubbelmordet i Linköping lösas och utredarna i Skaraborg hoppas nu att även Helenaärendet ska kunna lösas.

Ett jobb för Peter Sjölund & CO
Citera
2020-07-12, 23:55
Medlem
Jag har varit borta från tråden länge och har flera års läsning att ta igen. När jag lämnade tråden var jag inne på PR som mest sannolik. Ni som spekulerat vidare de senaste 2 åren, har ni släppt honom helt? Det finns ju andra intressanta personer också och att GM är omnämnd i tråden är jag helt säker på
Citera
2020-07-13, 11:53
Medlem
[quote=deakpeasley|72168278]
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
KM -66
BW -68 (el. -69)
PK -67
PU -72[

Bland dessa 4 finns förmodl GM------himself. ! Missar av polis samt vittnesmål från Helenas närmaste vänner------till förmån för mörd , har lett till att mordet fortf inte klarats upp . Hoppet står nu till Coldcase---gruppen , i annat fall kan det ju bli samma sak som i Palme---utredn .

Helt korrekt "laguppställning"
Citera
2020-07-13, 12:51
Medlem
ngn från Mariestad eller i närheten som har lust att filma stigen där brottsplatsen är och ladda upp? på maps kommer man inte riktigt åt.
Citera
2020-07-13, 21:46
Medlem
viper71s avatar
Kan det inte lika gärna vara en kvinna som är skyldig?
Citera
2020-07-14, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viper71
Kan det inte lika gärna vara en kvinna som är skyldig?

Långsökt. Hundvittnet uppger att det är upprörda mansröster som hörs, en kvinnoröst med hjärtskärande skri (Helena).

Att det fanns med ytterligare en kvinna vid dungen, utöver Helena, kan väl inte helt uteslutas till 100%. Att då denna person slutligen skulle vara den som orsakade H död är däremot långsökt och bygger nästan på att dödsögonblicket inte inträffar vid dungen.

-Vad skulle i så fall vara motivet? Svartsjuka/avundsjuka? Och frågan kvarstår vilka är männen som var med?
Citera
2020-07-14, 07:58
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Var kommer det där citatet från? Det är en gigantisk skillnad på materialet (mängd, avsatt i samband med brottet t ex) i de båda fallen.
Citera
2020-07-15, 19:24
Medlem
Xeitums avatar
[quote=Hardbeck|72241991]
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley

Helt korrekt "laguppställning"

Har ni något specifikt i åtanke som gör att ni kan slå fast att det skulle handla om någon av de fyra här nämnda, eller är det bara en gissning utifrån vad som framkommit i tråden, samt lokalpolisens teori om att KM är "pilot" o sågs på bron med H?

Utsluter det inte dessa fyra själv, men det finns en hel del andra figurer som kan vara intressanta, vilket också framgår av tråden.
Citera
2020-07-16, 22:23
Medlem
[quote=Xeitum|72269081]
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck

Utsluter det inte dessa fyra själv, men det finns en hel del andra figurer som kan vara intressanta, vilket också framgår av tråden.

Andra figurer är intressanta, men glöm inte Mannen med pilotglasögon 😎
Citera
2020-07-17, 03:29
Medlem
[quote=Xeitum|72269081]
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck

Har ni något specifikt i åtanke som gör att ni kan slå fast att det skulle handla om någon av de fyra här nämnda, eller är det bara en gissning utifrån vad som framkommit i tråden, samt lokalpolisens teori om att KM är "pilot" o sågs på bron med H?

. Detta har jag kommit fram till,eft allt jag läst i denna tråd genom åren !

Har absolut ign chans på ngt vassare då jag bor för långt bort från Mariestad.
Att med samma metod som i Linköping få fram 1 lösn, ser jag som mkt intressant.
Detta skulle ju kunna vara slutet på tiden i frihet för minst 1 av dessa 4 herrar------iaf för mkt lång tid framöver ! 100% på att psyk pressen kommer att bli mkt tuffare än någonsin bland dessa 4.

Klart det finns skilln på dessa 2 fall t.e.x var ju mord i Linköp drygt 12 år nyare, men oxå 1 klart större utredn-----störst i landet eft Palme---utredn !
Citera
2020-07-18, 13:00
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Är det blodet på H:s skor som åsyftas? Vet tråden ngt mer om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in