2020-07-20, 16:20
Medlem
Intressanta svar i tråden måste jag säga, det är verkligen 50-50! Själv är jag inte svartsjuk enligt mig, men den där kommentaren var väl onödig. Jag hade också reagerat och sagt hallå.

Sedan kan man ju råka säga saker eller få till väders flyktiga tankar, men vad är det så för fel på att bara be om ursäkt direkt och bekräfta den andre?

Typ: ”oj, nej men älskling, det där bara kom och jag menade det inte. Jag ville bara få min polare att känna sig stolt.”
Citera
2020-07-20, 16:56
Medlem
cosmic_dancers avatar
Låter som en osäker och otroligt svartsjuk tjej. Att tycka någon annan ser bra ut är knappast ett problem. Jag och min snubbe kan ofta påpeka att någon annan ser bra ut.
Citera
2020-07-20, 19:59
Medlem
Jag tycker synd om tjejen. Jag förstår exakt hur hon känner. Jag hade också blivit ledsen om jag haft flickvän och hon gjort samma. Vem fan vill höra från sin partner "Ah fan vilken snygg kille han där är!", det säger väl sig liksom själv.
Citera
2020-07-20, 20:31
Medlem
Ja du har gjort bort dig totalt. Det du sa till henne är samma sak som att hon skulle tala om för dig att du är oduglig och värdelös som man. Är hon vettig lämnar hon dig nu...

Citat:
Ursprungligen postat av Gubbelisa
Min tjej råkade höra när jag kommenterade en persons flickvän med att säga "jävlar vilken brud, grattis".. Ja, kanske lite klumpigt gjort men jag tänkte mig inte för och menade egentligen inget mer än att jag tyckte hon såg väldigt bra ut. Min tjej tog riktigt illa vid sig och började gråta och skit.
Pratade ett tag och förklarade mig och sen blev det lugnt..
Lite jobbigt är det ju.

Hur hanterar ni sånna saker? Har ni flickvänner som är svartsjuka?
Var det fel av mig att säga sådär?
Citera
2020-07-20, 20:45
Medlem
Citat:
Min tjej råkade höra när jag kommenterade en persons flickvän med att säga "jävlar vilken brud, grattis".. Ja, kanske lite klumpigt gjort men jag tänkte mig inte för och menade egentligen inget mer än att jag tyckte hon såg väldigt bra ut. Min tjej tog riktigt illa vid sig och började gråta och skit.
Pratade ett tag och förklarade mig och sen blev det lugnt..
Lite jobbigt är det ju.

Hur hanterar ni sånna saker? Har ni flickvänner som är svartsjuka?
Var det fel av mig att säga sådär?

Gissar att ni inte är speciellt gamla?

Blev hon ledsen pga svartsjuka eller pga att hon tyckte att du med de orden nedvärderade henne?

Ja, det var fel av dig att säga sådär när hon var med!
Citera
2020-07-20, 21:07
Medlem
Jag ger mig fan på att ni är födda på på 90-talet eller senare allihop, ni som hävdar att tjejen har rätt att bli sårad av de där orden!
Idioter!

Varför ska man inte kunna gratulera sin kompis till hans "val" av flickvän, eller snarare tursamhet, medan ens egen flickvän lyssnar? Det finns ingenting i det uttalandet som antyder att man är missnöjd med sin egen flickvän. Bara att man är glad för polarens skull.

Jag skulle kunna förstå problemet om TS är en av de där omogna kräken som vanemässigt trycker ner flickvännen, men det vet vi ju inte. Han är säkert 90-talare och dysfunktionell han också, så förresten så har hon full rätt att bli kränkt! Dessutom är det både modernt och PK att bli kränkt, så för fan, lev era kränkta liv i frid!!

/bamse
Citera
2020-07-20, 21:16
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Hur hanterar ni sånna saker? Var det fel av mig att säga sådär?
Nu när du vet hur hon reagerar på sådana kommentarer, så hanterar du det genom att inte säga så flera gånger.

Ja, det var fel att säga så inför din flickvän. Du kunde sagt det vid ett annat tillfälle när din flickvän inte var med.
Citera
2020-07-20, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Nu när du vet hur hon reagerar på sådana kommentarer, så hanterar du det genom att inte säga så flera gånger.

Ja, det var fel att säga så inför din flickvän. Du kunde sagt det vid ett annat tillfälle när din flickvän inte var med.

Nej det var inte det minsta fel! Har man ett vettigt förhållande där båda parter är vid sund mental hälsa och där man har för vana att visa flickvännen uppskattning till vardags så kommer man undan såna där uttalanden med möjligen någon vass pik eller att hon "hämnas" på liknande vis någon gång på skoj vid ett senare tillfälle...
Citera
2020-07-20, 21:35
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmbamse
Nej det var inte det minsta fel! Har man ett vettigt förhållande där båda parter är vid sund mental hälsa och där man har för vana att visa flickvännen uppskattning till vardags så kommer man undan såna där uttalanden med möjligen någon vass pik eller att hon "hämnas" på liknande vis någon gång på skoj vid ett senare tillfälle...

Citat:
Min tjej tog riktigt illa vid sig och började gråta och skit.
Pratade ett tag och förklarade mig och sen blev det lugnt.
Ja men då så. Har ni en sådan jargong mellan er, gjorde det inte så mycket att hon tog illa vid sig och började gåta och skit, den här gången. Hon hade kanske en dålig dag, var trött eller något annat.

Då är allt lugnt.
Citera
2020-07-20, 21:42
Medlem
Citat:
Ja men då så. Har ni en sådan jargong mellan er, gjorde det inte så mycket att hon tog illa vid sig och började gåta och skit, den här gången. Hon hade kanske en dålig dag, var trött eller något annat.

Då är allt lugnt.

Jag hävdar fortfarande att det uttalandet inte var problemet!

Däremot:
Hur har TS burit sig åt tidigare mot sin flickvän för att det där uttalandet ska få sådana konsekvenser?

Läste du det här:

Citat:
Citera
2020-07-20, 21:58
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Jag hävdar fortfarande att det uttalandet inte var problemet!

Däremot:
Hur har TS burit sig åt tidigare mot sin flickvän för att det där uttalandet ska få sådana konsekvenser?

Läste du det här:
Ja jag läste och får be om ursäkt. Jag var för snabb att svara och trodde att jag citerade Gubbelisa men det blev att jag istället citerade dig.

Jag håller med dig om det fetade och skulle också vilja veta om det var första gången eller om det är en dålig och elak vana har har att kommentera andra tjejer när han känner för det och utan bry sig om sin flickväns känslor.
Citera
2020-07-20, 22:02
Medlem
Citat:
Ja jag läste och får be om ursäkt. Jag var för snabb att svara och trodde att jag citerade Gubbelisa men det blev att jag istället citerade dig.

Jag håller med dig om det fetade och skulle också vilja veta om det var första gången eller om det är en dålig och elak vana har har att kommentera andra tjejer när han känner för det och utan bry sig om sin flickväns känslor.
Helt ok!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in