Citat:
Ursprungligen postat av
siister
Han manipulerade min syster mycket och hon lyssnade mycket på honom och blev helt
beroende av honom. Då han hämtade henne hos mig och kom hem mitt i natten vid ett sådant
tillfälle så var hon väldigt sjuk, hon hade en kraftig allergisk reaktion och åt antibiotika men
ändå kom han och drog med henne ut på kvällen/natten.
Mina föräldrar reagerade på att hon inte gick i skolan och då kom jag och föräldrarna fram till
att om hon inte går i skolan så kan hon inte träffa Tishko, jag försökte hålla detta men våra
föräldrar gav upp och lät henne göra som hon ville och jag sa att om hon inte sköter detta så
kan hon inte bor kvar och då tappade jag henne. Efter detta flyttar jag från Uddevalla och får
skyddad identitet hösten 2018. När hon flyttade in till honom sommaren 2018 så hade hon ingen kontakt med mig på 1-1½ månad och så har det aldrig varit tidigare
Ur förhöret med systern sida 575
Ja, hon flyttade med honom till hans föräldrar först, hösten (nov2018) flyttade de till lägenheten.
De visste inte hur illa det var förrän någon tid innan mordet, enligt förhören.
En som blir psykad/misshandlad berättar oftast inte hela sanningen förän personen fått nog och det är då största faran uppstår.