2020-07-20, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Om pappan hade mål i munnen (vilket han inte har) då skulle han inte dykt på rätten.
Han har tidigare sagt att han vill inte veta av sonen om det visar sig att det var han som mördade W.
Nu har han fått experternas utlåtande då måste han vara övertygad om det.

Rämsells slutplädering syftar till att så rimligt tvivel. Snart sagt varenda förälder i den situationen skulle lyssna selektivt.
Sen att gasta i rättssalen är under all kritik.
Citera
2020-07-20, 21:38
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Och varför hade hon skyddad..
Nån tidigare pv som följt efter?
Hennes ex som hon har barn ihop med, de har nån tvist av nåt slag.
Citera
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Det kan man minst sagt säga, exmannen Chr*istoffer som misshandlat, mordhotat och stalkat henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
I fupen står det om vad hans pappa sa efter de hittade kroppsdelen i lägenheten.
Att han gjort det och inte är hans son längre som skyldig..
Tydligen har han ändrat sig gällande det.
Usch

Är inte helt hundra, men jag har då för mig att han sa att om han gjort det, är han inte längre min son?
Citera
2020-07-20, 21:43
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Han manipulerade min syster mycket och hon lyssnade mycket på honom och blev helt
beroende av honom. Då han hämtade henne hos mig och kom hem mitt i natten vid ett sådant
tillfälle så var hon väldigt sjuk, hon hade en kraftig allergisk reaktion och åt antibiotika men
ändå kom han och drog med henne ut på kvällen/natten.

Mina föräldrar reagerade på att hon inte gick i skolan och då kom jag och föräldrarna fram till
att om hon inte går i skolan så kan hon inte träffa Tishko, jag försökte hålla detta men våra
föräldrar gav upp och lät henne göra som hon ville och jag sa att om hon inte sköter detta så
kan hon inte bor kvar och då tappade jag henne. Efter detta flyttar jag från Uddevalla och får
skyddad identitet hösten 2018. När hon flyttade in till honom sommaren 2018 så hade hon ingen kontakt med mig på 1-1½ månad och så har det aldrig varit tidigare

Ur förhöret med systern sida 575
Ja, hon flyttade med honom till hans föräldrar först, hösten (nov2018) flyttade de till lägenheten.
De visste inte hur illa det var förrän någon tid innan mordet, enligt förhören.
En som blir psykad/misshandlad berättar oftast inte hela sanningen förän personen fått nog och det är då största faran uppstår.
Citera
2020-07-20, 21:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Creps
Det jag menar. Varför inte bara erkänna? Han förlorar sin stolthet, men om hon har någon liten gnutta empati i huvudet borde han göra det för anhörigas skull.
Förstår du inte varför han inte kommer erkänna? Han är en invandrare från ett mena-land. Där finns ingen empati. Av den anledningen kommer han aldrig erkänna. Är det så svårt att förstå?
Citera
2020-07-20, 21:46
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Är inte helt hundra, men jag har då för mig att han sa att om han gjort det, är han inte längre min son?
Ja men när han fick höra om kroppsdelen sa han att ”då har han gjort det eller det är han”
Sedan om han är skyldig..
Så första tanken hos pappan var ju att sonen är skyldig.
Citera
2020-07-20, 21:47
Medlem
Citat:
Du frågade inte mig, men som jag förstod det så var hon hotad av sitt ex, så hon fick skyddat boende.
Citera
2020-07-20, 21:49
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Förstår du inte varför han inte kommer erkänna? Han är en invandrare från ett mena-land. Där finns ingen empati. Av den anledningen kommer han aldrig erkänna. Är det så svårt att förstå?
Att han inte erkänner pga ursprung tror jag inte men hans ospecificerade diagnos däremot visar ju att han är empatilös.
Han är respektlös och ond
Citera
2020-07-20, 21:52
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Ja, hon flyttade med honom till hans föräldrar först, hösten (nov2018) flyttade de till lägenheten.
De visste inte hur illa det var förrän någon tid innan mordet, enligt förhören.
En som blir psykad/misshandlad berättar oftast inte hela sanningen förän personen fått nog och det är då största faran uppstår.

Eftersom du svarade på ett inlägg som i sin tur var ett svar på "hennes storesyster har inte alls kastat ut henne" tänkte jag att du skulle förstå att mitt inlägg i sin tur var en fortsättning på den diskussionen. Familjen kanske inte förstod exakt hur illa det var, men dom var väl medvetna om Tishkos beteende under perioden Wilma bodde hos sin syster. Och att jag säger det innebär inte att jag beskyller varken föräldrar eller syster för mordet på Wilma
Citera
2020-07-20, 21:53
Medlem
STORVITHAJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Stämmer.
Citera
2020-07-20, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Varför fick inte Wilma bo hos sin syster?!!!!!
Vi pratar/menar inte alls förhör lr samarbete EFTER att Wilma dödats.. det är väl irrelevant? att bry sig om en efter döden

Systern lever med skyddad identitet tänker på att systern omöjligt kunde haft minderåriga wilma boende under den livssituation som hon hade. dessutom är det inte ens hennes ansvar egentligen. Det förstår ju till och med en dum hund att där kunde inte wilma bo, systern lever gömd hon skall vart utsatt för ett mordförsök av sin exman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in