2020-07-20, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Någon här i tråden säger sig sökt där men området är stort och delvis väldigt svårgenomträngligt. Tänker vi att han släpar W inåt vid ett tillfälle så har han gott om tid att gå rätt långt in. Alternativt gräva. Om han styckat kroppen går han kanske kortare sträcka flera gånger. 18 minuter är rätt lång tid.
Det skulle behövas FIKK eller MP för att dammsuga hela det tänkbara området. Alt. polishund.
Från korsningen Valdemarsbergsvägen/Oljehamnsvägen tycker jag det är oroväckande nära till vattnet dvs gästhamnen och strandpromenaden. Förstår dock att man inte går särskilt många 100m om man bär på en kropp, särskilt inte öppet en måndag f.m, även om kroppen ligger i väska eller annat. Kroppsdelar däremot är ju en annan sak...Vad är det GW brukar säga? Max ca 50-100m?

Är det någon som är bekant med området och kan förklara vad som syns ovanifrån på Google Maps satelitvy, längst in på Cisternvägen. Till väster om bangolfen. Ser lite ut som typ ett grustag eller vad är det? Ser det även ut så idag som på satellitbilden?
Citera
2020-07-20, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Ny man och nya prioriteringar
Kan du berätta vad du ville säga om Wilmas relation med sin familj?
/.../ Jag sa att om du bråkar med Tishko hela tiden, varför återvänder du inte till din familj. Hon sa att min familj vill inte ha med mig att göra. Hon sa att hennes mamma älskar henne men att hennes man inte vill ha hem henne. Jag frågade Wilma varför han inte gillade henne och det var för att han ville vara med sin familj.

Förhör med SA sida 706

Se där! Det hade jag missat. Tack! Då har bonuspappan ett finger med i spelet gällande boendesituationen alltså.
Citera
2020-07-20, 12:33
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalaSthlm
Är det någon som är bekant med området och kan förklara vad som syns ovanifrån på Google Maps satelitvy, längst in på Cisternvägen. Till väster om bangolfen. Ser lite ut som typ ett grustag eller vad är det? Ser det även ut så idag som på satellitbilden?
I detta område stod tidigare ungefär tio stycken stora oljecisterner. Och det är cisternernas placering som går att se på flygbilder.
Hos Lantmäteriet går det att se flygbilder från 1975, och där syns cisternerna.
Vet ej tyvärr hur man länkar direkt dit bilderna syns inzoomade...
https://kso.etjanster.lantmateriet.se/#
Citera
2020-07-20, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Kan inte sluta fundera kring varför wilmas mamma inte lät henne flytta hem. Som Det tagits upp så har man ju försörjningsplikt och det finns säker fler lagar som gör en skyldig som förälder att ta hand om sitt omyndiga barn... De ska såklart ha rätt till privatliv men har lyssnat på förhör och än har det aldrig förklarats varför. Tycker det är märkligt att inte socialen kopplats in tidigare. Eller kan man bara lämna sitt barn vind för våg utan konsekvenser? Nu fick ju det här den absolut värsta konsekvensen vilket såklart är fruktansvärt men borde mn inte få en förklaring? Pappan som jag förstod det bodde på landet och därför ville hon inte bo där. Men att neka sitt barn ett hem??

Alltså jag nästan slutade läsa i fup när det kom fram detta med hennes föräldrar: visst blev denna flicka utelämnad till vargen.. OK, låt de nu njuta till fullo av sina liv.. tom hennes syster hade kört ut henne..
Jag förstår inte alls vad de förväntade sig? Att hon skulle bli princessa och allt löser sig? Förloraren är enbart stackaren Wilma.. Jag personligen har slutat förlja vad hennes familj säger osv.. olustigt att vilja ta hand o bry sig om henne när hon är död på ett makabert sätt.. när de borde verkligen helt o hållet ha tålamod och ta hand om henne och lotsa henne tills hon stod på egna ben precis så som föräldrar ska göra.. de ville bara bli av med henne.. Vilken sorg måste hon haft inom sig
Citera
2020-07-20, 12:46
Medlem
Ska inte sista rättegångsdagen vara idag? eller ja ”domen” kan man inte se någon länk eller liknande? hoppas på livstid...
Citera
2020-07-20, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blerran
Ska inte sista rättegångsdagen vara idag? eller ja ”domen” kan man inte se någon länk eller liknande? hoppas på livstid...
Hej!
Bohusläningen och SR P4 väst sänder. Det börjar kl 13.00
Det är genomgång av utlåtandet och slutpläderingar.
Domen kommer senare.
Senast redigerad av Luxors 2020-07-20 kl. 12:53.
Citera
2020-07-20, 12:53
Medlem
TCGIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blerran

Liverapportering P4 Väst: https://embed.scribblelive.com/Embed/v7.aspx?Id=2934474
Citera
2020-07-20, 13:00
Medlem
Precis! Inte undra på att hon drog sig till T. Han gav henne uppmärksamhet och hon fick tak över huvudet. Hon ville bara bli älskad av någon och genom att inte se henne, drogs hon till fel människa.

Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Alltså jag nästan slutade läsa i fup när det kom fram detta med hennes föräldrar: visst blev denna flicka utelämnad till vargen.. OK, låt de nu njuta till fullo av sina liv.. tom hennes syster hade kört ut henne..
Jag förstår inte alls vad de förväntade sig? Att hon skulle bli princessa och allt löser sig? Förloraren är enbart stackaren Wilma.. Jag personligen har slutat förlja vad hennes familj säger osv.. olustigt att vilja ta hand o bry sig om henne när hon är död på ett makabert sätt.. när de borde verkligen helt o hållet ha tålamod och ta hand om henne och lotsa henne tills hon stod på egna ben precis så som föräldrar ska göra.. de ville bara bli av med henne.. Vilken sorg måste hon haft inom sig
Citera
2020-07-20, 13:00
Medlem
KKNDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Hej!
Bohusläningen och SR P4 väst sänder. Det börjar kl 13.00
Det är genomgång av utlåtandet och slutpläderingar.
Domen kommer senare.

Har inte slutpläderingarna varit?
Citera
2020-07-20, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KKND
Har inte slutpläderingarna varit?
Det blir nya idag eftersom han genongått en stor rättspsykiatrisk utredning.
De lär inte bli så långa dock.
De ska bara vara idag på eftermiddagen som rättegången är.
Citera
2020-07-20, 13:24
Medlem
KKNDs avatar
”Pojkvännen ler och skakar på huvudet när åklagaren pratar.”

Fullblods Narcissist. Hur fan kan han med att sitta och le!!!

En annan sak jag undrar över är:
”Nu är det åklagarens tur att prata. Han har tittat på försvarets kostnadsräkning och jämfört den med några andra domar han tycker är jämförbara (där försvaret alltså fått mindre än vad det här försvaret vill ha).”
Vad har åklagaren med advokatens lön att göra?
Citera
2020-07-20, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KKND
”Pojkvännen ler och skakar på huvudet när åklagaren pratar.”

Fullblods Narcissist. Hur fan kan han med att sitta och le!!!

En annan sak jag undrar över är:
”Nu är det åklagarens tur att prata. Han har tittat på försvarets kostnadsräkning och jämfört den med några andra domar han tycker är jämförbara (där försvaret alltså fått mindre än vad det här försvaret vill ha).”
Vad har åklagaren med advokatens lön att göra?
Precis, en fullblods narcissist.
De brukar kommentera försvarets kostnadsräkning ibland och denna gång tyckte han att hennes räkning var för hög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in