2020-07-20, 09:35
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Vad var det där för fjant? Nån läkare?

Ska tydligen flytta från Sverige. Antar att han inte blir saknad. Det brukar inte rättshaverister bli.
Moraliskt och etiskt ansvar som läkare nämner han, hade karln inte kunnat skriva sitt brev utan att breda ut sig på youtube?

Undrar om han flyttar till Ungern som alla andra?
Nej, han blir kvar i Sverige, så klart.
Citera
2020-07-20, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det stämmer inte. Jag har vårdat en nära anhörig hemma som hade cancer i hela kroppen. Hon somnade in lugnt efter att ha fått höga doser morfin.

Det är nog skillnad på att få morfin när man har cancer
Citera
2020-07-20, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
.
USA har två faktorer som gör dem mycket mer sårbara för den här typen av infektionssjukdomar. Det första och viktigaste är att en stor andel av befolkningen lider av metabolt syndrom. Där spelar säkert det du tar upp, in.

Det andra är en hög frekvens antibiotikaresistens vilket kan spela in om man får sekundära bakterieinfektioner i samband med covid-19.

Att man har så stor grad av antibiotikaresistens beror på att man blandar in antibiotika i djurfoder till köttdjur.

Bara i Europa beräknas över 33 000 människor dö av antibiotikaresistenta infektioner varje år.

Och i många länder saknas det möjlighet att övervaka resistenta bakterier.

Endast 6 länder (Sverige medräknad) av 151 enl WHO har en budget och en plan för hur man ska bekämpa antibiotikaresistensen i praktiken.

Något att tänka på ifall man hade oturen att få en bakteriell lunginflammation.
Senast redigerad av sno 2020-07-20 kl. 09:53.
Citera
2020-07-20, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stato
Hela hans ansikte förvreds när han desperat försökte få in luft...

Du kan göra en självtest: pumpa i dig morfin för se ifall du känner någon smärta eller ej.

Vi andra som har egen erfarenhet vet att man tro sig kunna dansa fast man precis har vaknat efter en stor operation.
Citera
2020-07-20, 09:55
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ät D-vitamin! 1000 IE eller 25 μg ungefär. Jag brukar inte rekommendera överdosering av vitaminer eller kosttillägg i vanliga fall men nu verkar det stå klart att just ett förhöjt (eller för lågt åt andra hållet) har positiva effekter för immunförsvarets förmåga att hantera COVID19. Här även för att stävja cytokinstorm:

An autocrine Vitamin D-driven Th1 shutdown program can be exploited for COVID-19

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.07.18.210161v1.full.pdf
Nu får man sitt vitamin D via solen, frågan är vad kroppen gör med ett överskott? Då får man väl mäta serumnivåerna innan och efter dosering, tänker jag. Annars gissar man bara.
Citera
2020-07-20, 09:55
Medlem
gloffgloffs avatar
Vi kan lära oss av det som händer/diskuteras i USA?

Medelåldern inlagda på IVA sjunker i USA.

31% av testade under 18 år var positiva i Florida.

Verkar som vissa skolor i Florida inte öppnar förrän det lugnat ner sig?

31% of kids in Florida tested for COVID-19 are positive l ABC News
https://www.youtube.com/watch?v=WKgfEceRpLc

Fauci vill öppna skolor om det går.

Intressant intervju. Verkar som Fauci svartmålas.

How Fauci says the U.S. can get control of the pandemic
https://youtu.be/Puyn3-aOh5E?t=647

Den här sändningen var också intressant trots att den är en vecka gammalt, Carvalho intervjuas om Floridas skolor:

Meet The Press Broadcast (Full) - July 12th, 2020 | Meet The Press | NBC News
https://youtu.be/Yim0QwsSQEU?t=1031
Citera
2020-07-20, 09:59
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Nu får man sitt vitamin D via solen, frågan är vad kroppen gör med ett överskott? Då får man väl mäta serumnivåerna innan och efter dosering, tänker jag. Annars gissar man bara.

Jag har för mig överskott av D-vitamin lagras i levern

och överdosering av D-vitamin kan skada levern.

Det finns väl ingen anledning att äta extra D-vitamin under sommaren,

många mejeriprodukter är berikade med D-vitamin,

läs på mjölkpaketet, smöret och osten.
Citera
2020-07-20, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Nej dom sprider knappt viruset alls! Bevisat av finska THL, läser du inte vad jag skriver? Kallar du 52 av hundratusen för effektiva virusspridare måste du ha kognitiva brister. Sydkoreanerna publicerar för övrigt en massa strunt de sedan måste pudla tillbaka, noll trovärdighet till skillnad från Finland.

En sak bland andra på den 11 punkter långa listan som finska överläkare har samlat ihop angående "vad har du lärt dig under Corona-tiden" var just detta att det publiceras en oändligt mycket skit även i de tidigare välrenommerade tidskrifterna. Därför måste man vara extra uppmärksam och misstänksam istället för att bara svälja allt med hull och hår.

Det ligger i vissa kretsarnas intressen att sprida skräck och kaos i samhället med felaktig eller kraftigt överdriven information.

Som tur är tycks svenskarna inte vara så lättskrämda. Inte finnarna heller :-)
Citera
2020-07-20, 10:08
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Är det vad de gör i studien menar du? Jo, normalt så får vi svenskar vår dos D-vitamin genom att vara ute i solen på somrarna. Men många är inte lika ljushudade som svenskar är normalt eller är unga och aktiva. Och det är ganska mörkt på vintrarna.

Så jag skulle nog rekommendera en liten dos varje dag för alla. Så länge man inte överdoserar. Studier på det finns det gott om:

https://www.medrxiv.org/search/d%252Bvitamin
Citera
2020-07-20, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
För den svenska eliten finns det ingen palliativ vård eller dödshjälp eftersom de kan betala och fixa alternativvård utanför våra svenska landsting.
"Alternativvården" klarar inte alla tillstånd. Metastaserande cancer, exempelvis kräver palliativ vård om det så är Carl-Gustav Bernadotte som insjuknat.
Citera
2020-07-20, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Jag har för mig överskott av D-vitamin lagras i levern

och överdosering av D-vitamin kan skada levern.

Det finns väl ingen anledning att äta extra D-vitamin under sommaren,

många mejeriprodukter är berikade med D-vitamin,

läs på mjölkpaketet, smöret och osten.
Jag skulle knappast lägga min hälsa i användaren arbetets händer...

Ut i solen, ät mångsidigt. Under de mörka månaderna tycker jag man kan ta lite (lite alltså) D-vitamin, förslagsvis brustablett.
Citera
2020-07-20, 10:14
Medlem
gloffgloffs avatar
Diskuterar luftburen smitta av SARS-CoV-2,

aerosoler som kan hänga kvar i luften 3 timmar,

visar resultat/filmer från studie med masker,

talar om säkerhetsavstånd uppemot 10 meter.

https://www.youtube.com/watch?v=xJ4Epf8i1uk
The TRUTH of How Coronavirus Spreads and How to Prevent Coronavirus | Airborne Transmission
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in