2020-07-19, 17:25
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Norling snear och totalsågar laget. Känns som han snart knäcks helt mentalt. Han är så nära gråten.

https://mobile.twitter.com/Dplay_Sport/status/1284859650484121600

Haha, ord och inga visor.
Citera
2020-07-19, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Han bör erbjudas ett livstidskontrakt hos den allmänna idrottsklubben.

Om man ska vara seriös, så håller jag med. Förstår hans ilska helt och hållet, AIK verkar sakna pondus, de hade behövt en Kenny Pavey-typ. Dimitriadis, är en annan jag tänker på, som saknas.

Tihi verkar inte hålla måttet heller, Norling envisas dock med att spela honom.

Ifall man tänker behålla Norling så tror jag att AIK hade mått bra att gå tillbaka till sin "shape" igen och utveckla sitt spel därifrån. Truppen är egentligen byggd för det och man kan köra med ungdomarna i den också.

Ungdomar gör misstag, förhoppningsvis lär man sig av det. Tihi blir nog en habil spelare ändå. Håller nog i allsvenskan men tror att han i slutändan kommer göra en liknande resa som Sonko Sundberg gjort.
Citera
2020-07-19, 17:50
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Ifall man tänker behålla Norling så tror jag att AIK hade mått bra att gå tillbaka till sin "shape" igen och utveckla sitt spel därifrån. Truppen är egentligen byggd för det och man kan köra med ungdomarna i den också.

Ungdomar gör misstag, förhoppningsvis lär man sig av det. Tihi blir nog en habil spelare ändå. Håller nog i allsvenskan men tror att han i slutändan kommer göra en liknande resa som Sonko Sundberg gjort.
Du har mycket rätt i det du skriver.

Jag tror inte Norling kommer ändra sig och tror vi kommer slåss i mitten av tabellen iår.

Jag förstår inte alls hypen runt Tihi. Svag i possitionsspelet och allmänt flänngig.

Däremot Kahl ser intressant ut och såklart Abraham men det är inte rätt att hänga ut dem i en storklubb som Norking gör.

Nu är Nabbe aktuell för nästa match och han behövs.

Vi får se hur fan det går.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2020-07-19, 18:33
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Norling snear och totalsågar laget. Känns som han snart knäcks helt mentalt. Han är så nära gråten.

Haha. Ett tag där så fick jag nästan för mig att det var Peter Magnusson som gjorde en parodi på Norling. Det såg så fel ut alltihop.

Men med det sagt så tänkte jag på samma sak när dom spelade mot Helsingborg. Dom bjöd ju verkligen på allt i defensiven, HIF behövde bara jogga in med en kille i straffområdet så blev han fri..
Citera
2020-07-19, 18:42
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Norling har ju rätt i mycket han säger.
Det är typiskt millenial kultur (födda 83 - 93) att man tycker synd om sig själv istället för att han jobba ännu hårdare för att bättra på sitt misttag.
Visst är detta kanske inte rätta forum att förmedla detta utan detta borde han egentligen ta med spelarna i omklädningsrummet eller i enrum men det är ändå väldigt transparent och bra TV från Norling.

Dock kommer det nog tolkas som att han försöker slå sig ryggen fri vilket innebär att han kan tappa spelarna.
Vilka spelare är detta? Seb och Goitom, Per Karlsson?
Citera
2020-07-19, 19:43
Medlem
simonvps avatar
Bra där Une, du gjorde detta till en fin söndag! Får vara glad tills vår sedvanliga förlust imorgon

In all seriousness så är målet Bråtveits fel tycker jag. Usel spelförståelse eftersom det inte finns en Elfsborgsspelare i närheten som hotar. Han skriker dessutom en hundradel innan Une bröstar bollen. Svårt för honom att styra om då.
Citera
2020-07-19, 19:47
Medlem
Man får verkligen säga att Peking trots förlusten hade väldig tur med övriga resultat frånsett Elfsborgs vinst då. Att Häcken bara fick 2-2 mot ÖFK borta får nog ses som en missräkning. Men faktiskt tror jag ÖFK hänger kvar ändå. Dom verkar ha lyft sig.
Citera
2020-07-19, 19:52
Medlem
Vore onekligen skönt att lösa Sugita säsongen ut men det blir nog tufft, verkar som kommunikationen österut mest sker via omvägar. Plåster på såren kan ändå bli att Lundholm ska vara på väg in i träning igen, efter att ha rehabat hela sommaren i Holland på någon expertklinik. Även om han kan träna lär det dock vara en bit ifrån att gå in i detta systemet och spela en massa matcher. Lindberg har varit tillbaka en månad och inte fått vara med i en trupp än, Kennedy var också petad idag, så han ställer stora krav på fysiken den gode Rydström..
Citera
2020-07-19, 20:03
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Bra där Une, du gjorde detta till en fin söndag! Får vara glad tills vår sedvanliga förlust imorgon

In all seriousness så är målet Bråtveits fel tycker jag. Usel spelförståelse eftersom det inte finns en Elfsborgsspelare i närheten som hotar. Han skriker dessutom en hundradel innan Une bröstar bollen. Svårt för honom att styra om då.
Axén garderar sig (säger väl fel men han är så jävla vidrig så vi kör på gardering) när han först skyller på PK och slutligen säger att Une får ta på sig det. Självklart är det PK:s fel.
Citera
2020-07-19, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP

Jag tror det är bättre att köra på. Antingen blir det bättre i höst och då har vi en riktigt bra plattform inför 2021. Alternativt så tar vi in en ny tränare och behåller spelidén eller ngt annat än shape.

Sportchef Jurelius har ett fönster att börja bygga på. Alternativt se till att de spelare vi har är uttagningsbara. Ofori, Bahoui och Kolbein måste ut på gräset.
Senast redigerad av MrOrdonnee 2020-07-19 kl. 20:08.
Citera
2020-07-19, 20:06
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Vilka spelare är detta? Seb och Goitom, Per Karlsson?

I det här fallet tillhör iaf Seb och Goitom den skolan som har tillräkligt högt kognitivt medverkande genom att försöka ändra omvärlden utifrån sig själva och inte vänta på att omvärlden ska anpassas efter dem.

Det Norling tar upp är ett mycket större problemet samhället idag där folk ondgör sig över strukturella problem och vill att andra ska tycka synd om dom. Antar att han ser det i en del av sina yngre spelare.

Det som utmärker en erfaren professionell spelare är att han inte ältar misstaget utan att det misstaget gör snarare att han jobbar hårdare.

Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
L-illuminato trollar ju på i vanlig ordning och saknar 90-talet då han var relevant som agent.

De som vet vet.

Bra försök men du höftar
helt fel
Citera
2020-07-19, 20:09
Medlem
Citat:

Han är ändå en jävla karaktär alltså det blir lite fattigare utan sådana snubbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in