2020-07-19, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Det kan være psykofarmaka, det er helt klart noe TH kan tenkes å synes er stigmatiserende.

Men det kan like gjerne være blodfortynnende, noe mot høyt blodtrykk, osv. Jeg vil tro at flertallet av 70-åringer bruker minst ett medikament.

Medikamenter har altså blitt tema i avhør. Hvorfor? Ville det kommet på banen dersom det for eksempel var snakk om blodtrykksmedisin?

Jeg antar att det handler om sovetabletter.
Citera
2020-07-19, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Jeg antar att det handler om sovetabletter.

Det er mulig, men hvorfor er det i så fall relevant? Vanlige sovemedisiner er ikke slik at man "svimer av" dersom man får det tilsatt i feks drikkevarer. Den som medisineres vil bli trøtt og "full". Nå tenker jeg på eventuell medisinering av AEH.
Citera
2020-07-19, 19:54
Medlem
Citat:
Det er mulig, men hvorfor er det i så fall relevant? Vanlige sovemedisiner er ikke slik at man "svimer av" dersom man får det tilsatt i feks drikkevarer. Den som medisineres vil bli trøtt og "full". Nå tenker jeg på eventuell medisinering av AEH.
Ved inntak av en stor dose sovemedisin vil man kanskje segne om og i verste fall dø?

Imovane er et sovemiddel til voksne med hurtig innsettende effekt (ca. 30 minutter), som forkorter innsovningstiden, forlenger søvnens varighet og minsker antallet nattlige oppvåkninger.

Dersom du tar for mye av Imovane:
Ved overdose kan varierende grad av symptomer fra sentralnervesystemet, fra døsighet til koma, forekomme, avhengig av hvor mye som er inntatt.
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-19 kl. 20:01.
Citera
2020-07-19, 20:10
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ved inntak av en stor dose sovemedisin vil man kanskje segne om og i verste fall dø?

Imovane er et sovemiddel til voksne med hurtig innsettende effekt (ca. 30 minutter), som forkorter innsovningstiden, forlenger søvnens varighet og minsker antallet nattlige oppvåkninger.

Dersom du tar for mye av Imovane:
Ved overdose kan varierende grad av symptomer fra sentralnervesystemet, fra døsighet til koma, forekomme, avhengig av hvor mye som er inntatt.

Veldig dum medisin å bruke til å forgjifte noen da en av bivirkningene som ikke er uvanlige er vond smak i munn...
å ikke minst att det kan ha mange andre effekter i mellom veldig liten dose og stor, kan hvære beroligende, gi lette halusinasjoner og helt sikkert mange andre virkninger...
er nok best til å forgjifte noen om GM hvet fra før att offeret er alergisk for noe av innholdet i den...
Citera
2020-07-19, 20:13
Medlem
Citat:

Jeg er ikke sikker. En magefølelse. Jeg tror ikke han sover bra om natten. Jeg tror aldri han har gjort det.
Senast redigerad av Tungsten76 2020-07-19 kl. 20:22.
Citera
2020-07-19, 20:19
Medlem
Legokatts avatar
"Den danske trusselbrev-forskeren Tanya Karoli Chris*tensen mener forfatteren av trusselbrevet i Lørenskog-saken kan en hel del norsk – og skriver feil med vilje.

Avsenderen kan en hel del norsk, og det tyder på at vedkommende med vilje forsøker å vise at han eller hun ikke er norsk, sier Christensen, som også trekker frem ordene «VILL» OG «TILL»:

– De er skrevet med to l-er. Det kunne ha vært svensk eller engelsk. Samtidig er «SKAL» stavet korrekt med én «l».

Et annet eksempel som forskeren har bitt seg merke i er ordet «hvis».

– Dette ordet er skrevet uten «h» i starten i en setning, men hvis ordet ligger midt i en setning, så er det skrevet med «h». Avsenderen er ikke konsekvent. Det styrker tesen om at vedkommende kan skrive flytende norsk, men har forsøkt å endre de mest tydelige trekkene til et utenlandsk norsk.

Lektoren mener at det beste tegnet på at skribenten er norsk er de komplekse konstruksjonene av genetiv.

– «DIN KONA» har den vante norske dobbelt-bestemtheten, men rekkefølgen er som på dansk. Nordmenn ville ha sagt «kona di». Det fremstår som et bevisst forsøk på at få det til å virke utenlandsk, sier Christensen"

Man får bare tolke det slik man ønsker med jeg er enig i denne trusselbrev-forskeren.

For en nordmann kan ingen ting misforstås ved selve språket - språket har rot i Norsk språk
Citera
2020-07-19, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis hun planla skilsmisse de siste månedene før forsvinningen, hadde det vel vært naturlig om hun hadde tatt kontakt med en advokat for å få rådgivning og hjelp angående særeie m.m.? Det har ikke kommet frem opplysninger om at hun skal ha vært i kontakt med advokat angående skilsmisse.

Det har ikke vært opplyst at/om hun snakket med advokat, så det er ikke kjent. Men det er kjent at hun skal ha rådført seg med andre personer om hvordan hun kunne avslutte ekteskapet. Det skrives om dette som om det skal ha skjedd i nyere tid ("Flere beskriver ekteskapet som turbulent og at det gikk mot slutten.", se kilde under). Dette peker mot at hun i det minste vurderte brudd)

Etter det NRK forstår, bygger politiets hovedteori på blant annet følgende forhold:
  • Vitneforklaringer fra flere personer som forteller at Anne-Elisabeth Hagen skal ha rådført seg og spurt hvordan hun skulle gå frem dersom hun skulle gå fra mannen. [...]

Kilde (NRK): Politiets hovedteori i Lørenskog-saken: Motivet var ekteskapsproblemer
Citera
2020-07-19, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OT-och-trams
Det har ikke vært opplyst at/om hun snakket med advokat, så det er ikke kjent. Men det er kjent at hun skal ha rådført seg med andre personer om hvordan hun kunne avslutte ekteskapet. Det skrives om dette som om det skal ha skjedd i nyere tid ("Flere beskriver ekteskapet som turbulent og at det gikk mot slutten.", se kilde under). Dette peker mot at hun i det minste vurderte brudd)

Etter det NRK forstår, bygger politiets hovedteori på blant annet følgende forhold:
  • Vitneforklaringer fra flere personer som forteller at Anne-Elisabeth Hagen skal ha rådført seg og spurt hvordan hun skulle gå frem dersom hun skulle gå fra mannen. [...]

Kilde (NRK): Politiets hovedteori i Lørenskog-saken: Motivet var ekteskapsproblemer

I tillegg så fant politiet skilsmissepapirer underskrevet av AEH i Sloraveien, de har funnet aktive boligsøk på digitale flater, medlemskap på FB side for leie av bolig og noen måneder før drapet så ble hennes plass som varamedlem i styret i TH sitt holdingselskap fjernet.
Citera
2020-07-19, 22:36
Medlem
Polis letar motiv. Varför? För att få grepp på GM - Hagen?
verkar desperat. Sista halmstrået för att binda honom till mordet.
Hade jag varit honom hade jag andats ut nu. Polisen har inget på honom.
Citera
2020-07-19, 22:41
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Veldig dum medisin å bruke til å forgjifte noen da en av bivirkningene som ikke er uvanlige er vond smak i munn...
å ikke minst att det kan ha mange andre effekter i mellom veldig liten dose og stor, kan hvære beroligende, gi lette halusinasjoner og helt sikkert mange andre virkninger...
er nok best til å forgjifte noen om GM hvet fra før att offeret er alergisk for noe av innholdet i den...

Jeg tenker medisinspørsmålene ikke nødvendigvis er pga. evt. forgiftning, men
snarere pga. THs psykiske helsetilstand. Hvis han f.eks. er disponert for psykoser
kan dette være relevant i forhold til en drapssak. Eller det kan være medisiner mot
andre ting, medisiner som f.eks. kan frembringe uønskede mentale tilstander.

Det ville vært litt merkelig om han ble ille berørt om dette dreide seg om
søvnproblemer, ettersom det er særdeles vanlig. Men det kan jo hende han
er pillenarkoman, jeg vet ikke.
Citera
2020-07-19, 22:44
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Gode poeng! Jeg tror grunnen til TH ikke er arrestert på nytt nå er en hemmelig etterforskning av denne personen som er omtalt som en i nær relasjon og som de vurderte arrestasjon av samtidig. Det tror jeg kan bety er at VE er person nummer 2 som TH sin medhjelper. RU tror jeg sitter i «saksa» pga at han har opprettet bitcoin kontoen. VE tror jeg er mannen som har gjennomført ID-tyveriet av mannen på Sørlandet, brevet, staging og oppryddingen. Tror ikke RU er medskyldig i selve drapet, men medvirket uten kjennskap til hva som skulle skje. Hadde han vært medskyldig i drapet så hadde han sprukket i avhør. I møtene mellom RU og TH så er det vel helt naturlig at VE deltok i kraft av sin rolle.
Undrar om VE har alibi? Ger de varandra alibi?
Citera
2020-07-19, 22:47
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg tenker medisinspørsmålene ikke nødvendigvis er pga. evt. forgiftning, men
snarere pga. THs psykiske helsetilstand. Hvis han f.eks. er disponert for psykoser
kan dette være relevant i forhold til en drapssak. Eller det kan være medisiner mot
andre ting, medisiner som f.eks. kan frembringe uønskede mentale tilstander.

Det ville vært litt merkelig om han ble ille berørt om dette dreide seg om
søvnproblemer, ettersom det er særdeles vanlig. Men det kan jo hende han
er pillenarkoman, jeg vet ikke.
Er enig med deg der, men tror samtidlig att hva som gjør TH ille berørt kan hvære det meste...
så lenge han kan tolke det mot seg og sitt så er det nok angrep, tror kansje ikke hans værden er helt lik alle andre sin...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in