2020-07-19, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Vanskelig å si. Psykofarmaka?

Det kan være psykofarmaka, det er helt klart noe TH kan tenkes å synes er stigmatiserende.

Men det kan like gjerne være blodfortynnende, noe mot høyt blodtrykk, osv. Jeg vil tro at flertallet av 70-åringer bruker minst ett medikament.

Medikamenter har altså blitt tema i avhør. Hvorfor? Ville det kommet på banen dersom det for eksempel var snakk om blodtrykksmedisin?
Citera
2020-07-19, 16:20
Medlem
Legokatts avatar
HHB2's brev til politiet:
"Kunne politiet være så på viddene etter flere måneders arbeid? Har de ikke sjekket ut entreprenørene og de min mor hadde vært i kontakt med?"

"At mamma i månedsvis hadde vært på utkikk etter malere og arbeidere til prosjekter i huset"

Klipp VG:
"Når jeg har ringt til henne, så har hun jo pleid å ringe tilbake igjen, sier Ska*nsen, som forteller at han gjorde avtalen med An*ne-Elisabeth to uker i forveien. Deretter fikk han ikke kontakt"

Jeg tror håndverkere i huset er en del av villedning i denne saken. Det skaper flere alternativer for hvem det var som kunne ha "kidnappet" AEH. Dette er også noe datter HHB2 påpeker tydelig til politiet i sitt brev. Håndverkere i huset kan også være en påskjønnelse for å deaktivere alarmsystem - enklere for håndverkere å gå inn og ut av huset - muliggjør også hendelsen den 31.10.2018 uten at alarm skal gå av.

Disse to tilfellene kan vise at AEH selv sto for selve kontakt med entreprenører og elektriker - passer sånn sett bra med at hun var mest hjemme på dagtid - passer med at de voksne barna og AEH sto for villedning.

Men man kan ikke slå fast at AEH var pådriver for oppussing - kunne vært TH som sto bak og ba AEH kontakte håndverkere/elektriker - en del av TH's plan ihht villedning.

Dette viser igjen, som mange elementer ellers i saken viser, at det kun er to alternativer for hva som hendte: Enten planla TH å bli kvitt AEH eller så planla AEH med de voksne barna en flukt.

Aldri i verden om dette var ekte kidnaping
Citera
2020-07-19, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Disse siste opplysningene om TH sin oppførsel i og rundt avhørene limer ham for alvor fast med skyld i saken.

Dersom oppførselen var slik allerede i de første avhørene, er det meg en gåte at politiet ikke gikk grundigere til verks i Sl*raveien på et langt tidligere tidspunkt.

Var politiet så blendet av TH sin formue at de altfor lenge kjøpte hans forklaringer og ideer, og i praksis lot han lede etterforskiningen?

Gode poeng! Jeg tror grunnen til TH ikke er arrestert på nytt nå er en hemmelig etterforskning av denne personen som er omtalt som en i nær relasjon og som de vurderte arrestasjon av samtidig. Det tror jeg kan bety er at VE er person nummer 2 som TH sin medhjelper. RU tror jeg sitter i «saksa» pga at han har opprettet bitcoin kontoen. VE tror jeg er mannen som har gjennomført ID-tyveriet av mannen på Sørlandet, brevet, staging og oppryddingen. Tror ikke RU er medskyldig i selve drapet, men medvirket uten kjennskap til hva som skulle skje. Hadde han vært medskyldig i drapet så hadde han sprukket i avhør. I møtene mellom RU og TH så er det vel helt naturlig at VE deltok i kraft av sin rolle.
Citera
2020-07-19, 16:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
HHB2's brev til politiet:
"Kunne politiet være så på viddene etter flere måneders arbeid? Har de ikke sjekket ut entreprenørene og de min mor hadde vært i kontakt med?"

"At mamma i månedsvis hadde vært på utkikk etter malere og arbeidere til prosjekter i huset"

Klipp VG:
"Når jeg har ringt til henne, så har hun jo pleid å ringe tilbake igjen, sier Ska*nsen, som forteller at han gjorde avtalen med An*ne-Elisabeth to uker i forveien. Deretter fikk han ikke kontakt"

Jeg tror håndverkere i huset er en del av villedning i denne saken. Det skaper flere alternativer for hvem det var som kunne ha "kidnappet" AEH. Dette er også noe datter HHB2 påpeker tydelig til politiet i sitt brev. Håndverkere i huset kan også være en påskjønnelse for å deaktivere alarmsystem - enklere for håndverkere å gå inn og ut av huset - muliggjør også hendelsen den 31.10.2018 uten at alarm skal gå av.

Disse to tilfellene kan vise at AEH selv sto for selve kontakt med entreprenører og elektriker - passer sånn sett bra med at hun var mest hjemme på dagtid - passer med at de voksne barna og AEH sto for villedning.

Men man kan ikke slå fast at AEH var pådriver for oppussing - kunne vært TH som sto bak og ba AEH kontakte håndverkere/elektriker - en del av TH's plan ihht villedning.

Dette viser igjen, som mange elementer ellers i saken viser, at det kun er to alternativer for hva som hendte: Enten planla TH å bli kvitt AEH eller så planla AEH med de voksne barna en flukt.

Aldri i verden om dette var ekte kidnaping

Det lurigaste av allt är att Th o AE kan ha kommit överens om att AE skulle få huset vid en då ännu oannonserad separation. Och att upprustningen var en del av deras ö.k. En sån ö.k. borde kunna existera skriftligt. Men uppenbarligen obevittnad.
Citera
2020-07-19, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei, det tror jeg ikke.

Politiet kunne ikke 100% utelukke at AEH var bortført, kun på det grunnlag at TH oppførte seg som om han var "helt i tåkeheimen", for å låne hans egne ord.

Som politiadvokat HH har sagt flere ganger, de fleste etterforskningsskrittene er de samme, enten AEH ble drept eller bortført. Jeg synes politiet har balansert etterforskningen på en god måte.

Ja, jeg håper det er slik som du sier
Citera
2020-07-19, 17:12
Medlem
TH framstår nå som en arrogant person.han må alltid ha rett,han tåler ikke bli sagt noe i mot eller bli korrigert.
Mulig han har raseri sinne utbrudd og går på antipsykotika.
Citera
2020-07-19, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Nå må vel alle forstå at TH er verdens største drittsekk og manipulator.

Orderud hadde rett. Men han ble kastet ut for sine påstander.
Citera
2020-07-19, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hva er det som er merkelig i det ?

Att marknadsvärdet halverades i Monero-kursen samma dag som AEH försvann.
Det låter kanske som en tillfällighet men börjar man fundera kanske det inte är en tillfällighet.
Upphovsmannen till kryptovalutan Monero är okänd, det finns inga namn.
Vem vet hur den som har facit, kan manipulera.
Jag vet ju inte motivet och hur man i så fall tänkt här ... men konstaterar sammanträffandet.

Det finns flera andra "tillfälligheter" i denna historia.
Som att AEH erbjöds hemlarm kvällen innan hon försvann och att larmfirman Verisure
huserade i TH: byggnader.
Citera
2020-07-19, 18:43
Medlem
Mine 5 cent angående brevet:

Har selv jobbet sammen med polakker, og endelsene og hvor man legger inn diverse ord stemmer utrolig godt overens.

Jeg tror brevet er skrevet av en polakk, eller noen som har vært mye i kontakt med polakker.
Citera
2020-07-19, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToalettCT
Mine 5 cent angående brevet:

Har selv jobbet sammen med polakker, og endelsene og hvor man legger inn diverse ord stemmer utrolig godt overens.

Jeg tror brevet er skrevet av en polakk, eller noen som har vært mye i kontakt med polakker.

Mye mulig du har helt rett. Min erfaring i tillegg til din er at de også er svært ryddige, dyktige snekkere og svært nøye. Det forklarer jo vaskingen, treplanken på trappa, rydding av åsted, fjerning av lik og at vaskebøtta fikk ett nytt hjem.
Citera
2020-07-19, 19:21
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
[b]
Dersom oppførselen var slik allerede i de første avhørene, er det meg en gåte at politiet ikke gikk grundigere til verks i Sl*raveien på et langt tidligere tidspunkt.

De gikk nok så grundig til verks som de hadde hjemmel og mulighet til. Den opprinnelige
hypotesen om kidnapping begrenset aktiviteten siden de måtte ligge lavt i terrenget.
Enn så lenge det fantes en mulighet for at AEH var i live, og at hun kunne bli drept
på grunn av uforsiktighet, måtte de være varsomme.

Citat:
Var politiet så blendet av TH sin formue at de altfor lenge kjøpte hans forklaringer og ideer, og i praksis lot han lede etterforskiningen?

Jeg tviler på at politiet har tatt hensyn til sosial stand. Jo mer informasjon som kommer frem
i denne saken, virker det for meg som om de har hatt TH i kikkerten ganske lenge. Samtidig
måtte de opptre med en viss varsomhet, siden han ikke var formelt mistenkt. Jeg vil tro at
disse avhørene og THs konfronterende stil nok har bidratt til økt mistanke.
Citera
2020-07-19, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Artikkel forteller hvordan TH er sammen med venner - virker sånn sett normal - glødende interesse for skøyter - samfunnsorientert og engasjert i lokalsamfunnet

Sier dessverre ikke noe om hans ekteskap - ektepakt, seperasjonspapirer og tydelige tegn på gjerrighet forteller en mørkere historie
Samt at AEH er borte - jeg tror enten stoppet han AEH fra en skilsmisse eller så klarte hun å flykte ved hjelp av sine barn
Angående det å stoppe noen fra en skilsmisse. Om et ektepar ikke er enige om å skilles og kun den ene ønsker skilsmisse, kan den ene sende inn separasjonspapirer. Hvis AE skulle ha ønsket skilsmisse, kunne hun feks ha flyttet og ha sendt inn separasjonspapirer. Hvis hun planla skilsmisse de siste månedene før forsvinningen, hadde det vel vært naturlig om hun hadde tatt kontakt med en advokat for å få rådgivning og hjelp angående særeie m.m.? Det har ikke kommet frem opplysninger om at hun skal ha vært i kontakt med advokat angående skilsmisse.

Det finnes noen uttalelser om TH i en artikkel her. (Se link under) :
Heller ikke THs mangeårige kamerat, T*om N*ilsen, opplevde ekteskapet som problemfylt.
– Og hvis det skulle vært det, hadde de stille og rolig glidd fra hverandre. Det hadde vært mer enn nok penger til at dette kunne skjedd uten at noen trengte å blø, sier N*ilsen til RB.

Han har vært sammen med H*agen-ekteparet ved mange anledninger, og også vært på turer med TH.
Jeg har bodd på rom med TH en hel uke av gangen. Han sa aldri noe negativt om kona. Tvert imot; han har sagt at han har vært heldig å ha hatt «L*isbeth» som har tolerert at han har jobbet så mye. Han har hatt dårlig samvittighet for at han ikke fikk gjort nok hjemme. Det samme har han hatt for at han eksempelvis har glemt en bryllupsdag, eller liknende, sier N*ilsen som gjentar at han ikke kan forestille seg at kameraten har noe med forsvinningen å gjøre.

Sitat fra en artikkel fra dette innlegget: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31 )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in