Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-19, 13:43
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Och detta borde väl också gå att ordna med tanke på det hästjobb som gjorts med att lura svenska folket? Varför går det att samordna ett mord som förleder sju-åtta miljoner människor men inte ordna falska bevis?

Du lystnar inte.

Om en revolver matchar kulorna på platsen så måste den provskjutas av NFC och allt dokumenteras. Detta kommer sedan läggas fram i en rättegång för granskning. Vore en barnlek för försvararen att slå hål på detta. Bara kräva en second opinion.
Citera
2020-07-19, 13:44
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
"SE säger själv att han gick ned till Kungsgatan för att hitta en polisbil"

Fast han var ju mytoman så varför tro på det?

Sedan säger jag inte att han specifikt är mördaren men av alla kända spår är han i min värld ett av de trovärdigaste. Tillsammans med Christer Pettersson.

Nu bygger ju TPs skakiga sanningsbygge på att SE "är mytoman" så allt som inte passar TP är befriande nog "bara en lögn". När "mytomanen" SE fantiserar om annat och det passar TPs syften så är det "bevis" för SEs skuld.

Nu får du fundera på om detta sätt att hantera "verkligheten" är värt en guldspade? Vad tror du. Är det en löga att SE tog en tur till Kungsgatan, så att ingen såg honom vid mordplatsen, eller är det en lögn att han kom några sekunder för sent till mordplatsen så att han missade mördaren och bara hann se LJ i gränden och höra LP säga "blå täckjacka"?

Sedan tog SE en tur till Kungsgatan enligt vad SE själv har uppgivit för att hitta en polisbil och då kanske inte alla på mordplatsen såg honom då han var längre bort.

Är SE mytoman kan han vara oskyldig. Är SE däremot GM är han helt sanslöst osannolik i mina ögon.
Citera
2020-07-19, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Du lystnar inte.

Om en revolver matchar kulorna på platsen så måste den provskjutas av NFC och allt dokumenteras. Detta kommer sedan läggas fram i en rättegång för granskning. Vore en barnlek för försvararen att slå hål på detta. Bara kräva en second opinion.

Går inte även detta att ordna med tanke på den organisation som ligger bakom mordet? Och varför kan man inte fuska med den dokumentationen om man kan fejka många andra saker?
Citera
2020-07-19, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Skandiamannen som ensam mördare är en lögn, oavsett trovärdighet. Jag tror att Operation Tree pågått sedan Sveriges blivande statsminister demonstrerade tillsammans med Nordvietnams Moskvaambassadör i Stockholm i februari 1968.

Sverige är sedan länge en lydstat till USA.

Precis som jag vet du lika lite vad som är sant eller inte.
Citera
2020-07-19, 13:50
Medlem
Davys avatar
Citat:
Går inte även detta att ordna med tanke på den organisation som ligger bakom mordet? Och varför kan man inte fuska med den dokumentationen om man kan fejka många andra saker?

Vet inte om du trollar eller vad det är.

I fantasins värld så kan teknikerna på NFC vara med i konspirationen. Även FBI som man kan tänkas ger en second opinion på provskjutningen. Och sedan även Hovrätten.

Nöjd så?

Edit: Släng med försvarsadvokaten också när vi ändå är igång. Dumt att snåla.
Senast redigerad av Davy 2020-07-19 kl. 13:54.
Citera
2020-07-19, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Nu bygger ju TPs skakiga sanningsbygge på att SE "är mytoman" så allt som inte passar TP är befriande nog "bara en lögn". När "mytomanen" SE fantiserar om annat och det passar TPs syften så är det "bevis" för SEs skuld.

Nu får du fundera på om detta sätt att hantera "verkligheten" är värt en guldspade? Vad tror du. Är det en löga att SE tog en tur till Kungsgatan, så att ingen såg honom vid mordplatsen, eller är det en lögn att han kom några sekunder för sent till mordplatsen så att han missade mördaren och bara hann se LJ i gränden och höra LP säga "blå täckjacka"?

Sedan tog SE en tur till Kungsgatan enligt vad SE själv har uppgivit för att hitta en polisbil och då kanske inte alla på mordplatsen såg honom då han var längre bort.

Är SE mytoman kan han vara oskyldig. Är SE däremot GM är han helt sanslöst osannolik i mina ögon.

Jag, precis som du, vet inte vad som hände på Sveavägen. Min poäng är just att alla vittnesmål spretar åt olika håll och att en klar bild är väldigt svår att få. Att då kategoriskt avskriva en person som har en del indicier mot sig är för mig märkligt. Om vi antar att gärningsmannen finns i utredningen så är Skandiamannen i mina ögon ett av de troligare alternativen.
Citera
2020-07-19, 13:54
Medlem
Citat:

I fantasins värld så kan teknikerna på NFC vara med i konspirationen. Även FBI som man kan tänkas ger en second opinion på provskjutningen. Och sedan även Hovrätten.

Nöjd så?

Eftersom så många är övertygade om en konspiration så undrar jag hur långt det är möjligt att den sträcker sig?
Citera
2020-07-19, 13:56
Medlem
Citat:
Nja, jag förstår poängen. Men min uppfattning är att det är clowner i toppen. Det blev generalkaos efter mordet. Myndigheter är ju världsmästare i att ha massa pappersprodukter färdiga, men sen när det blir skarpt läge så är det amatörernas julafton.

Vad lärde man sig av detta?
Anna Lindh mördad. Bosse Ringholm fick en tårta i ansiktet. Säpo levererar.

En sak som jag har undrat över är ifall OP (normalt) bar på något slags överfallslarm?

I så fall, vad skulle ha iscensatts vid en aktivering av detta?

OBS! Inte för att det skulle ha hjälpt eller betytt något vid tidpunkten av MOP, jag är bara rent nyfiken..

Någon som vet?
Senast redigerad av EL-D1ABLO 2020-07-19 kl. 13:58.
Citera
2020-07-19, 13:58
Medlem
Citat:

Nöjd så?

Edit: Släng med försvarsadvokaten också när vi ändå är igång. Dumt att snåla.

Om jag inte missuppfattat tråden så är det allehanda teorier om Sovjet,FBI,Mossad, osv. Däremot är det tydligen otroligt att vissa personer inom Hovrätten, NFC mfl är inblandade.
Citera
2020-07-19, 14:02
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Jag, precis som du, vet inte vad som hände på Sveavägen. Min poäng är just att alla vittnesmål spretar åt olika håll och att en klar bild är väldigt svår att få. Att då kategoriskt avskriva en person som har en del indicier mot sig är för mig märkligt. Om vi antar att gärningsmannen finns i utredningen så är Skandiamannen i mina ögon ett av de troligare alternativen.

Det verkar ännu mer debilt att idiotförklara hundratals poliser som jobbat med fallet i 30 år som KP gör och glömma allt annat som spretar i andra riktningar och peka ut ett vittne i brist på tillstymmelse till teknisk bevisning och logik.

Men du får tro vad du vill. Vi som vill veta sanningen om MOP tror annorlunda.

Att bli avbruten av sin "side kick" från polisen som deklarerar "att han tycker Sydafrika är ett intressant spår" när amsagan om SE skulle presenteras vid presskonferensen är talande för de som vill lyssna.
Citera
2020-07-19, 14:07
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Ang. behov av Grand-man:
jag tror du missförstår den logiska implikationsriktningen. Det är inte så att man först har iakttagelser av Grand-man, sedan försöker man få in dessa i ett mord-scenario. I stället är det faktumet att ingen (?) i förväg visste att LOP skulle till Grand som driver behovet av någon som spanar där i ett trovärdigt mord-scenario.

Om OP:s lägenhet och telefon är avlyssnad och övervakad så visste man ju flera timmar tidigare att OP skulle till Grand ca 18:30. Om man stryker det första och bara tar övervakningen in i beräkningen så vet de inblandade efter 20:30 att OP är på väg med grön linje in till stan. Övervakarna i Gamla Stan kan ju ha åkt med samma tåg som OP till Rådmansgatan och sedan kontaktat bilburna att komma till Sveavägen. Sen har de suttit där under filmens gång och rapporterat till möjliga attentatsmän när väl OP kommit ut och börjat gå söderut. Ingen av dessa övervakare har behövt bete sig som en tjackpundare utanför Grands ingång. Är inte det ett mycket mer troligt händelseförlopp?

Citat:
Du tror också på ”en man vid Grand”, fast så diskret att ingen sett denne. Det kan vara min GM. Den stora poängen är att om GM förföljer LOP från Grand så behövs en enda person på plats. Du behöver minst 3, plus WT som ingen sett vid Dekorima 23:15 eller N om Grand där minst en potentiell GM behövt stå. K.I.S.S., du vet! ,-)

Jag är övertygad om att OP var övervakad utanför Grand men då av personer som Robert Gustafsson beskriver. Om det samtidigt pågick en kuppförsvarsövning så har minst ett tiotal personer varit inblandade, kanske det dubbla. Vad är då 3-4 möjliga skyttar i en liten sammansvärjning inbakad i övningen? Det blir efter dådet samtidigt väldigt svårt för de som inte var inblandade att prata. Deras liv kan ju vara i fara om de röjer att en övning "gått fel".

Ingen har någonsin förklarat varför en "Grandman" måste existera för att MOP ska kunna äga rum. De enda som måste ha en "Grandman" i MOP är de som förespråkar CP eller SE som gärningsmän, vilket ju du inte gör.
Citera
2020-07-19, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Det verkar ännu mer debilt att idiotförklara hundratals poliser som jobbat med fallet i 30 år som KP gör och glömma allt annat som spretar i andra riktningar och peka ut ett vittne i brist på tillstymmelse till teknisk bevisning och logik.

Men du får tro vad du vill. Vi som vill veta sanningen om MOP tror annorlunda.

Att bli avbruten av sin "side kick" från polisen som deklarerar "att han tycker Sydafrika är ett intressant spår" när amsagan om SE skulle presenteras vid presskonferensen är talande för de som vill lyssna.

"Vi som vill veta sanningen om MOP tror annorlunda"

Det vill jag med och är öppen för att lyssna på alla förslag.

"Det verkar ännu mer debilt att idiotförklara hundratals poliser som jobbat med fallet i 30 år"

Många av de står fast vid Christer Pettersson.

"glömma allt annat som pekar i andra riktningar"

Han kanske faktiskt tycker att detta är det trovärdigaste alternativet med "mest kött på benen"? Även om det är tunt?
Senast redigerad av Makarov.24 2020-07-19 kl. 14:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in