2020-07-19, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Därför att någon annan betalar för något DU konsumerar, utan att konsumera det själv!

Som vadå?

Jag betalar betydligt mer i skatt än vad jag "kostar".
Citera
2020-07-19, 08:19
Medlem
Citat:
Alltså "arbetare", jag menar inte enbart t.ex bilmekaniker, snickare och svetsare nu, även om det finns "finkulturellt intresserade" där med, det finns andra som inte skulle ha råd att gå på "sin" kultur, om det är en dyr kultur! Ska alltså folk som har det dåligt ställt bara vara hänvisade till en viss form av kultur, "majoritetskulturen"?? även om dom är intresserade av annat? Jaha!?

Folk som har det dåligt ställt har inte alltid råd med den "populärkultur" de föredrar heller. Alla kan inte få allt. Jag tror våra fattigpensionärer hellre sett att de fått lite mer att köpa mat för än gå på finkultur.

Bidrag blir bara fel då det alltid sker på någons bekostnad.

Ge folk friheten att själva välja vad de vill betala för.
Citera
2020-07-19, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Är jag den enda som tycker: nja..värda vad då?

Det är väl självklart att kulturen får stå tillbaka i kristider?

https://www.expressen.se/kultur/jonas-gardell/-nagot-litet-maste-val-anda-vi-vara-varda/
Marks kuk i röva är väl litet nog! Gardell är så jävla satans motbjudande äcklig. Och nej jag är inte homofob. Tycker bara han är fruktansvärt slemmig. Jävla geggamojaäckel diarrespya Gardell.
Citera
2020-07-19, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Om folk vill ha det kommer det att överleva och om folk inte vill ha det varför ska då staten finansiera det? Pyjamasdansen är inte ens svensk kultur och knappast en uppgift för Sverige att hålla liv i om inte folket vill ha det.

Du upprepar också snacket om att inte bara rika ska kunna ta del av detta trots att jag har förklarat för dig att fattiga studenter lägger mer pengar på kultur än sina rikare föräldrar. Du är oförmögen att bemöta kritik mot ditt svammel och ändå upprepar du det.

Utan subventionering kommer den klassiska kulturen att dö ut, amatörteater är visserligen kul men variation är viktig tycker jag, inte bara amatörverksamhet! Jag tycker inte som du när det gäller det här! Jag upprepar f.ö när du upprepar!
Citera
2020-07-19, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Speitmeister
Som vadå?

Jag betalar betydligt mer i skatt än vad jag "kostar".

Det var duktigt av dig! Men du skulle passa att bo i Trump-land istället med den inställningen du har!
Citera
2020-07-19, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Speitmeister
Folk som har det dåligt ställt har inte alltid råd med den "populärkultur" de föredrar heller. Alla kan inte få allt. Jag tror våra fattigpensionärer hellre sett att de fått lite mer att köpa mat för än gå på finkultur.

Bidrag blir bara fel då det alltid sker på någons bekostnad.

Ge folk friheten att själva välja vad de vill betala för.

Dra inte alla fattigpensionärer över en kant du, alla tänker inte som du! Kul för dig att du är så välbärgad och snål! Jag har t.ex fattigpensionärer till grannar som älskar att gå på konserter och musikteater, nu har dom tid till det och tack vare subventioneringen har dom råd också!
Citera
2020-07-19, 11:07
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Utan subventionering kommer den klassiska kulturen att dö ut, amatörteater är visserligen kul men variation är viktig tycker jag, inte bara amatörverksamhet! Jag tycker inte som du när det gäller det här! Jag upprepar f.ö när du upprepar!

Så du tror alltså inte att folk vill betala för det om de inte tvingas till det.
Varför är det då så viktigt att den överlever?
För vem är det viktigt?
Citera
2020-07-19, 11:21
Medlem
Citat:
Så du tror alltså inte att folk vill betala för det om de inte tvingas till det.
Varför är det då så viktigt att den överlever?
För vem är det viktigt?

Om inte annat för mina, mycket kulturellt intresserade, fattigpensionärer till grannar, som ääälskar musikteater och vill gå på sånt!
Citera
2020-07-19, 11:31
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Om inte annat för mina, mycket kulturellt intresserade, fattigpensionärer till grannar, som ääälskar musikteater och vill gå på sånt!

Och alla som älskar världsartister och inte har råd att se dem då, borde inte då också de få bidrag till det?
Citera
2020-07-19, 11:53
Medlem
Citat:
Och alla som älskar världsartister och inte har råd att se dem då, borde inte då också de få bidrag till det?

Det är inte samma sak det handlar om, som det jag skriver om! Ska den klassiska konsten bara vara för överklassen eller inte, som i USA? Du tycker något, och jag tycker något annat!
Citera
2020-07-19, 11:59
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Det är inte samma sak det handlar om, som det jag skriver om! Ska den klassiska konsten bara vara för överklassen eller inte, som i USA? Du tycker något, och jag tycker något annat!

Ska inte världsartister vara tillgängliga för de fattiga eller vill du att det ska vara som i USA?
Citera
2020-07-19, 12:08
Medlem
Citat:
Ska inte världsartister vara tillgängliga för de fattiga eller vill du att det ska vara som i USA?

Hm, ja varför inte, om det skulle glädja någon som har det mycket dåligt ställt att få se t.ex Ariana Grande, så varför inte! Det kunde betyda väldigt mycket för den personen. Annars så tar oftast världsartister masspublik, dom dyker bara upp vid speciella tillfällen, och då är biljettpriserna lägre ändå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in