2020-07-19, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Sorry. Jeg leste feil

Var det dette du hadde lest?

https://www.nettavisen.no/nyheter/dette-er-den-drapssiktede-mannen-i-30-arene-i-hagen-saken/3423965086.html
Citera
2020-07-19, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Tror at RU er lurt trill rundt av milliardæren.

Jeg tror at TH og RU er uskyldige.

Hvem tror du at var i Oslo på det tidspunktet som det står om i artikkelen? Jeg leste i en annen artikkel at TH befant seg milevis unna Oslo på det tidspunktet.

Hvem utførte id-tyveriet og hvem opprettet den kryptokontoen?

det eldste sporet politiet har etter planlegging, strekker seg til tidlig sommeren 2018. Ifølge kilder Dagbladet har vært i kontakt med, er nettopp det konkrete sporet som retter seg mot Oslo et av de tidligste i saken.

Det konkrete elektroniske sporet etter forberedelser knyttes også til etterforsket sørlendingen som uvitende skal ha blitt utnyttet i forbindelse med saken og kryptovalutaoverføringer.

Som Dagbladet kunne avsløre torsdag, ble en tilsynelatende tilfeldig mann på Sørlandet utnyttet ved at e-postadressen hans ble brukt til å registrere en kryptokonto.

https://www.dagbladet.no/nyheter/elektronisk-spor-peker-mot-oslo/72463708
Citera
2020-07-19, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
https://www.nettavisen.no/nyheter/dette-er-den-drapssiktede-mannen-i-30-arene-i-hagen-saken/3423965086.html
Takk for link!
Ifølge NRK har den siktede mannen tidligere vært medlem av en skyteklubb på Østlandet. De skriver også at han tidligere har vist interesse for blockchain- og kryptoteknologi på sosiale medier.
Citera
2020-07-19, 02:17
Medlem
Citat:
Jeg tror at TH og RU er uskyldige.

Hvem tror du at var i Oslo på det tidspunktet som det står om i artikkelen? Jeg leste i en annen artikkel at TH befant seg milevis unna Oslo på det tidspunktet.

Hvem utførte id-tyveriet og hvem opprettet den kryptokontoen?

det eldste sporet politiet har etter planlegging, strekker seg til tidlig sommeren 2018. Ifølge kilder Dagbladet har vært i kontakt med, er nettopp det konkrete sporet som retter seg mot Oslo et av de tidligste i saken.

Det konkrete elektroniske sporet etter forberedelser knyttes også til etterforsket sørlendingen som uvitende skal ha blitt utnyttet i forbindelse med saken og kryptovalutaoverføringer.

Som Dagbladet kunne avsløre torsdag, ble en tilsynelatende tilfeldig mann på Sørlandet utnyttet ved at e-postadressen hans ble brukt til å registrere en kryptokonto.

https://www.dagbladet.no/nyheter/elektronisk-spor-peker-mot-oslo/72463708

Jeg aner ikke hvilken artikkel du snakker om eller hvor TH eller RU befant seg på på den aktuelle datoen.
Men det er vel datoen for valutahandel det er snakk om og ikke datoen for ID- tyveriet ?
Citera
2020-07-19, 02:21
Medlem
Citat:
Jeg aner ikke hvilken artikkel du snakker om eller hvor TH eller RU befant seg på på den aktuelle datoen.
Men det er vel datoen for valutahandel det er snakk om og ikke datoen for ID- tyveriet ?
Den artikkelen i linken som jeg postet.

Datoen og tidspunktet har med en kryptokonto brukt av Motparten å gjøre, hvis jeg forsto rett.

Og TH var på hyttetur mange mil unna Oslo på det tidspunktet (leste jeg i en annen artikkel).
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-19 kl. 02:24.
Citera
2020-07-19, 02:25
Medlem
Citat:
Den artikkelen i linken som jeg postet.

Datoen og tidspunktet har med en kryptokonto brukt av Motparten å gjøre, hvis jeg forsto rett. Og TH var på hyttetur mange mil unna Oslo på det tidspunktet.

Du skrev at RU også var milevis fra Oslo, var han det eller dikter du opp noe du ikke kan stå for?
Citera
2020-07-19, 02:27
Medlem
Citat:
Du skrev at RU også var milevis fra Oslo, var han det eller dikter du opp noe du ikke kan stå for ?
Nei det skrev jeg ikke. Jeg skrev at TH var milevis unna Oslo på det tidspunktet. Det står i en artikkel.
Citera
2020-07-19, 02:30
Medlem
Citat:
Nei det skrev jeg ikke. Jeg skrev at TH var milevis unna Oslo på det tidspunktet. Det står i en artikkel.

Ok ja nå ser jeg det. Men det er vel ingen her som har ment at TH personlig har stått for ID-tyveriet.

Mulig datoen passer utmerket for å villede ?
Citera
2020-07-19, 02:34
Medlem
Citat:
Det har ikke slått deg at TH i realiteten kan være prototypen på en psykopat ?
Det er visst totalt utenkelig, og det i seg selv kunne kanskje få noen til å tenke at muligens...
Han er jo en kjempegutt og best i alt
Citera
2020-07-19, 02:38
Medlem
Citat:
Ok ja nå ser jeg det. Men det er vel ingen her som har ment at TH personlig har stått for ID-tyveriet.

Mulig datoen passer utmerket for å villede ?
Takk! Jeg vet ikke om valg av dato er valgt av en spesiell grunn. Men politiet har vel sikkert undersøkt om noen av de som de mistenker at er medskyldige i forbrytelsen mot AE befant seg i Oslo på det tidspunktet.
Citera
2020-07-19, 02:42
Medlem
Citat:
Takk! Jeg vet ikke om valg av dato er valgt av en spesiell grunn. Men politiet har vel sikkert undersøkt om noen av de som de mistenker at er medskyldige i forbrytelsen mot AE befant seg i Oslo på det tidspunktet.

Tidspunktet er åpenbart valgt fordi at TH kunne dokumentere at han var milesvis fra oslo.
Citera
2020-07-19, 02:48
Medlem
Citat:
Tidspunktet er åpenbart valgt fordi at TH kunne dokumentere at han var milesvis fra oslo.
Hvis det var slik og hvis TH skulle ha vært medskyldig i forbrytelsen mot AE: Hvorfor var ikke TH da milevis unna Lørenskog (på en forretningsreise el.l. utenlands) på forsvinningsdagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in