2020-07-18, 23:11
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Alla tycker inte kobingo är kul, det är väl din favoritkultur, se kossor skita i rutor. Men billigt är det väl!

Nej alla gillar inte det så det är bra att det finns olika kultur och att konsumenterna får styra vad som efterfrågas, tycker du inte?

Varför ska staten stimulera kultur som det inte finns tillräcklig efterfrågan av? Vore det inte väldigt dumt om staten betalade massor av bidrag till kobingo eller tycker du staten borde göra det?
Citera
2020-07-18, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Nej alla gillar inte det så det är bra att det finns olika kultur och att konsumenterna får styra vad som efterfrågas, tycker du inte?

Varför ska staten stimulera kultur som det inte finns tillräcklig efterfrågan av? Vore det inte väldigt dumt om staten betalade massor av bidrag till kobingo eller tycker du staten borde göra det?

Bara dom rika konsumenterna menar du ju! Fattiga ska som sagt inte bara vara hänvisade till populärkultur, dom ska kunna välja! Balett och teater etc fanns banne mig på 1700talet, men bara överklassen hade råd att gå!

Inte något vidare med kobingo! En riktig skitkultur ju!
Citera
2020-07-18, 23:32
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Bara dom rika konsumenterna menar du ju! Fattiga ska som sagt inte bara vara hänvisade till populärkultur, dom ska kunna välja! Balett och teater etc fanns banne mig på 1700talet, men bara överklassen hade råd att gå!

Varför svamlar du om 1700-talet, en biljett till en världsartist kan vara dyrare än att se pyjamasfolket så du målar upp en falsk bild när du säger att fattiga studenter inte har råd. De betalar säkert mer för kultur än sina föräldrar.

Citat:
Inte något vidare med kobingo! En riktig skitkultur ju!

Borde staten sponsra det då så de klarar sig?
Citera
2020-07-18, 23:41
Medlem
Citat:
Varför svamlar du om 1700-talet, en biljett till en världsartist kan vara dyrare än att se pyjamasfolket så du målar upp en falsk bild när du säger att fattiga studenter inte har råd. De betalar säkert mer för kultur än sina föräldrar.

Borde staten sponsra det då så de klarar sig?

Jag menar att kultur inte bara ska vara populära världsartister! Och så nämner jag det förgångna på 17-1800talet, när kultur bar sig tack vare dom rika, och då endast rika var dom som hade råd att se typ teater, balett m.m...Tycker man bara populärkultur för majoriteten är viktig kultur, så håller man ju inte med mig.
Citera
2020-07-18, 23:43
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Jag menar att kultur inte bara ska vara populära världsartister! Och så nämner jag det förgångna på 17-1800talet, när kultur bar sig tack vare dom rika, och då endast rika var dom som hade råd att se typ teater, balett m.m...Tycker man bara populärkultur för majoriteten är viktig kultur, så håller man ju inte med mig.

Det var därför jag frågade om du tycker staten borde sponsra kobingo, du skev ju själv att det inte var populärt.

Men varför ska staten stimulera produktion av det som inte är populärt?
Citera
2020-07-19, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Nej, det har han inte... Hur har du det med läsförståelsen?

Tack bra! Och själv?

Några citat från rickspuckot:

"Något litet måste vi väl ändå vara värda?"

"De flesta med enskild firma som inte fått stöd från regeringen, annat än möjligen att få skjuta upp skatt och moms mot 3 procent ränta och 15 veckors handläggning av en eventuell a-kassa och utan möjlighet till permittering."

"De flesta i teater- och showbranschen förlorar en årsinkomst eftersom både vårens och sommarens arbete ställdes in."

"De gånger jag har sett kulturminister Amanda Lind få frågor har hon svarat om stöd till helt andra än de som frågan gällde."

”Vi ser er och vi vet att ni finns och vi lovar att hjälpa er att överleva”

”Själen har det illa ställt, men också den kan dö av svält”

Jag bedömer det som han pratar om pengar/ekonomi/bidrag. Vad tror du han pratar om..??
Citera
2020-07-19, 00:40
Medlem
Citat:
Det var därför jag frågade om du tycker staten borde sponsra kobingo, du skev ju själv att det inte var populärt.

Men varför ska staten stimulera produktion av det som inte är populärt?

Vad ska staten stödja kobingo med? Laktulos?

Jaha, bort med klassisk teater/musikteater enligt dig då, jag håller inte med dig bara!
Citera
2020-07-19, 00:49
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Vad ska staten stödja kobingo med? Laktulos?

Jaha, bort med klassisk teater/musikteater enligt dig då, jag håller inte med dig bara!

Du argumenterade ju att det som inte var populärt skulle stättas med bidrag och du tog själv upp att kobingo inta var populärt.

Jag har däremot aldrig sagt att klassisk teater/musikteater ska tas bort, om folk vill ha det så kommer de väl konsumera det.
Citera
2020-07-19, 01:33
Medlem
Citat:
Du argumenterade ju att det som inte var populärt skulle stättas med bidrag och du tog själv upp att kobingo inta var populärt.

Jag har däremot aldrig sagt att klassisk teater/musikteater ska tas bort, om folk vill ha det så kommer de väl konsumera det.

Med "populärkultur" menas inte att det bara är den kulturen som är populär, och den kultur som inte räknas som "populärkultur" är impopulär! Pop och schlager är populärkultur men klassisk musik och teater räknas inte dit, även om den kulturen också är populär....det är viktigt att det klassiska fortlever, även om den kostar mer, tycker jag alltså, som du redan fattar! Teater ska inte bara vara för rika, som går dit för att rassla med juvelhalsbanden!
Jag har inte nämnt något om kobingons popularitet hos allmänheten! Själv tycker jag det är ett fjantigt djurtrakasserande att tvinga kossorna genomlida när en hoper amöbor fån-glor på dom och klappar händer och jublar när dom skiter, ingen respekt alls!
Citera
2020-07-19, 02:04
Medlem
OrangePicks avatar
Självklart måste vi ge stöd till kulturarbetare, vem fan kan tycka att det är rimligt att staten förbjuder någon att utöva sitt yrke och sen inte betala ut någon form av ersättning för det hela? Jag vet att viss ersättning har betalats ut redan, men ju längre detta fortsätter destå mer kommer såklart krävas.

Som exempel, har en bekant som arbetar som den typen av musiker som spelar instrument för större musiker etc. Det är ett yrke som inte på något vis i normalfallet belastar statskassan. Han är nu mer eller mindre förbjuden att utöva sitt yrke.
Citera
2020-07-19, 02:18
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Med "populärkultur" menas inte att det bara är den kulturen som är populär, och den kultur som inte räknas som "populärkultur" är impopulär! Pop och schlager är populärkultur men klassisk musik och teater räknas inte dit, även om den kulturen också är populär....det är viktigt att det klassiska fortlever, även om den kostar mer, tycker jag alltså, som du redan fattar! Teater ska inte bara vara för rika, som går dit för att rassla med juvelhalsbanden!
Jag har inte nämnt något om kobingons popularitet hos allmänheten! Själv tycker jag det är ett fjantigt djurtrakasserande att tvinga kossorna genomlida när en hoper amöbor fån-glor på dom och klappar händer och jublar när dom skiter, ingen respekt alls!

Om folk vill ha det kommer det att överleva och om folk inte vill ha det varför ska då staten finansiera det? Pyjamasdansen är inte ens svensk kultur och knappast en uppgift för Sverige att hålla liv i om inte folket vill ha det.

Du upprepar också snacket om att inte bara rika ska kunna ta del av detta trots att jag har förklarat för dig att fattiga studenter lägger mer pengar på kultur än sina rikare föräldrar. Du är oförmögen att bemöta kritik mot ditt svammel och ändå upprepar du det.
Citera
2020-07-19, 02:20
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrangePick
Självklart måste vi ge stöd till kulturarbetare, vem fan kan tycka att det är rimligt att staten förbjuder någon att utöva sitt yrke och sen inte betala ut någon form av ersättning för det hela? Jag vet att viss ersättning har betalats ut redan, men ju längre detta fortsätter destå mer kommer såklart krävas.

Som exempel, har en bekant som arbetar som den typen av musiker som spelar instrument för större musiker etc. Det är ett yrke som inte på något vis i normalfallet belastar statskassan. Han är nu mer eller mindre förbjuden att utöva sitt yrke.

Nu blev det väldigt förvirrat här, om staten slutar ge stöd till detta så är inte det ett förbud mot att utöva det. Hur kunde du tänka så galet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in