2020-07-18, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det gör jag allt, men, du får tro vad du vill.

Exakt och jag väljer att tro att du trollar friskt. Som om du skulle ha nån form av insyn i wt-observationerna och veta att de är utredda samt att de har ingenting med mordet att göra.
Citera
2020-07-18, 15:33
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Tror jag tog upp det förra veckan. Klart Kegö & Co ska kunna berätta allt dom vet till PU. Men det bygger ju på att man vill lösa mordet. Vilket man i min värld inte vill. Därav CP/SE.
Först låg detta under sekretess från regeringen. Sedan låg det under sekretess från förundersökningsledaren. Idag har Kegö och Barrling lämnat allt sitt material till PU. Vet inte om denna informationen är begärd utlämnad.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-07-18 kl. 15:49.
Citera
2020-07-18, 15:38
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Tar fram ett inlägg från en Fallmo som en gång i tiden tyckte något helt annorlunda (om det
nu var uppriktigt menat) Den militära delen som poliserna utför är deras medverkan i kupp-
försvaret. Här verkar det alltså som stödde Fallmo den numera alltmer omfattade teorin att
MOP ägde rum i samband med en pågående kuppövning.

Så var det. Vid årsskiftet 2017/2018 kände jag för min egen del att det stod still. Kom ingen vart och insåg att allt jag byggde mina tankar på kom från andras tankar, tv och böcker.

Jag började kontakta personer som arbetade den kvällen och frågade dem själv om hur de upplevde den dagen och natten. Flera gav uttryck för att de hade pratat med tex Sven Anér men att denne sedan skrev andra saker än det dessa sagt till Anér.
En sade rent ut att Anér bara hittat på det som Anér skrev om just honom.
Där började en ny resa för min del och det resulterade i en hel del nya kontakter som jag som privatperson aldrig trodde jag skulle kunna få.

Det har sedan resulterat i en för min del helt ny insikt i MOP.
Citera
2020-07-18, 15:38
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Först låg detta under sekretess från regeringen. Sedan låg det under sekretess från förundersökningsledaren. Idag har Kegö och Barrling lämnat allt sitt material till PU.

Ok, tack för det.
Citera
2020-07-18, 15:42
Medlem
Förhör med Leif Tell. Observera utförd av Säk. 871023. 11 sidor.

https://drive.google.com/file/d/1nJ3nnHQ3SL0U4O9I9PtPXt8-XyUrtBz3/view
Citera
2020-07-18, 15:48
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Iakttagelser i gamla stan från ca 19.30, innebär att spanare börjar spana på Palme efter han kommit hem, högst sannolikt spanar de på något annat.

WT män finns på t-banestationen innan Palme kommer dit.

WT män finns vid mordplatsen redan 20.00. De är före Palme på platser där man inte vet att Palme kommer vara.

Det är det jag försöker säga.
WT vid mpl 20 ointressanta. Även 20-ca 23.

WT bostaden redan 19.30 troligen ointressant.

WT-man GS tunnelbana minuterna innan.de kommer dit. Intressant.

WT-mannen som dök upp bakom paret Palme kan ha övervakat dem från bostaden och meddelat mannen på GS tunnelbana.

Övervakning bostaden-GS tunnelbana på parallella gator. Kolla karta GS, dvs promenadvägen.

Männen vid GS tunnelbana följer med till Rådmansgatan. Ser OP gå in på bion 21.15.

Båda ej identifierade.

WT-man strax söder om Grand 21.20 rapporterar. Ej identifierad.

GM träder in på scenen direkt efter bion. Jag tror det är Grandmannen. Följer efter. Tensonmannen tror jag.

Mannen västra hörnet Tunnelgatan spanar norrut dold bakom pelare från promenadens början.

Man springer Olofsgatan norrut till AF Kyrkogata direkt efter mordet. Åker iväg i bil.

Prims man lämnar hastigt söderut direkt efter mordet.

Du ser mönstret? Borde ha utretts 1986. Utan att ge upp.

För många tillfälligheter. Det finns en snitslad bana.
Citera
2020-07-18, 15:55
Medlem
Observera att mina utlagda länkar till frisläppta dokument kan vara dubbletter. Lägger ut dem direkt när de når mig i mina flöden. Utan att kontrollera först.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-07-18 kl. 15:57.
Citera
2020-07-18, 15:59
Medlem
En reflektion jag fick efter att ha läst några av de förhör som Andersson lägger upp är att de måste ha utgjort underlag tll Granskningskommissionens rapport om MOP.

Alla som läser förhören och också läst GK's rapport bör alltså vara uppmärksamma på om de gör de med förutfattade slutsatser från GK. Jämför med kritiskt sinnelag och frågan om varför vissa förhör inte ens tas upp i GK infinner sig hos mig i alla fall.
Citera
2020-07-18, 16:10
Medlem
Citat:
Observera att mina utlagda länkar till frisläppta dokument kan vara dubbletter. Lägger ut dem direkt när de når mig i mina flöden. Utan att kontrollera först.

Varför inte länka sammanställningen över arbetet med att publicera dokument? Så slipper missa nåt.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1O37mhN5bMt5nd-CaO7ue_3KMbip6eVETWKXwfILsf3E/htmlview?fbclid=IwAR3E7lUomg43hLGawPdjr00XUE5UTY_N 8sxecLosH6whFPuIKNkHi1FrjvI#

500 sidor från liggaren uppe nu, se egen flik på sidan.
Citera
2020-07-18, 16:11
Medlem
Citat:

Vet du om finskornas polisförhör och polisman H's förhör begärts ut?
Citera
2020-07-18, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Vet du om finskornas polisförhör och polisman H's förhör begärts ut?
Finskornas förhör är begärda utlämnade. När det gäller polisman H vet jag inte. Allt når inte mig, tyvärr.
Citera
2020-07-18, 16:17
Medlem
Citat:
Finskornas förhör är begärda utlämnade. När det gäller polisman H vet jag inte. Allt når inte mig, tyvärr.

Tack, väntar med spänning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in