2020-07-18, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Även fjanten Stefan i mordet Lena Wesström kom jag på, så det finns inget nytt under solen som du skriver.
Jag tänkte på honom, men utelämnade eftersom vi varken har motiv eller dom i det ärendet. De andra VET vi vad motivet är.
Citera
2020-07-18, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Resten av kroppen har brunnit upp för länge sedan vid förbränningsstationerna.

Han måste svära åt sig själv varenda minut att huvudet inte följde med där. Inte ens med sin grandiosa självbild kan han väl tycka att det var ett bra drag.
Citera
2020-07-18, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Tror jag med! Därför VET han att resten av henne aldrig kommer hittas men det spelar in roll för dom men för anhöriga!
Med tanke på hans förakt mot auktoriteter och hans grandiositet/arrogans, så kan det vara så att han bara gömt henne inne i en fördjupning, grotta eller likn, och antar att polis är så dumma i huvudet, jämfört med honom, att han säger just att de aldrig kommer hitta henne.
Citera
2020-07-18, 15:10
Medlem
Citat:
Resten av kroppen har brunnit upp för länge sedan vid förbränningsstationerna.
Lutar nog åt det. Och att han inte fick med allt är nog inget han sörjer över. I hans värld har det aldrig varit en miss utan snarare ett smart drag han räknat ut av en eller annan anledning. Han råkar aldrig göra några fel. Han är ofelbar och rättssystemet är bara en flock idioter som det inte är lönt att ens försöka förklara hans storhet inför utan bara le åt deras ignorans. Att ångra sig ingår inte i hans världsordning.

Men han vann ju. Han har bevisat vilka idioter vi är. Vi får betala rättegång, polisutredning och hans uppehälle. Han går bara leende och småvisslande därifrån. Ett sånt svin...
Citera
2020-07-18, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halteper
Lutar nog åt det. Och att han inte fick med allt är nog inget han sörjer över. I hans värld har det aldrig varit en miss utan snarare ett smart drag han räknat ut av en eller annan anledning. Han råkar aldrig göra några fel. Han är ofelbar och rättssystemet är bara en flock idioter som det inte är lönt att ens försöka förklara hans storhet inför utan bara le åt deras ignorans. Att ångra sig ingår inte i hans världsordning.

Men han vann ju. Han har bevisat vilka idioter vi är. Vi får betala rättegång, polisutredning och hans uppehälle. Han går bara leende och småvisslande därifrån. Ett sånt svin...
Den store Tishko sov med tänd lampa och hög musik på psyk. Mådde nog dåligt av hjärnspöken kan jag tänka.
Citera
2020-07-18, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den store Tishko sov med tänd lampa och hög musik på psyk. Mådde nog dåligt av hjärnspöken kan jag tänka.
Får man göra som man vill på psyket?
Citera
2020-07-18, 18:11
Medlem
Citat:
Får man göra som man vill på psyket?
Nej, men det är lite mer frihet där än i häktet. Man har inte de totala restriktionerna som man har på häktet. Men ingen tillgång till internet dock - förutom att betala räkningar under övervakning. Man får umgås med andra intagna. Man är dock aldrig någonsin oövervakad. Där finns alltid s k vårdare (läs: vakter).
Citera
2020-07-18, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Även fjanten Stefan i mordet Lena Wesström kom jag på, så det finns inget nytt under solen som du skriver.
Mest kända i det här ämnet är Leif Axmyr. Han satt längst av andra mördarna i fängelse.
Citera
2020-07-18, 18:42
Medlem
Citat:
Nej, men det är lite mer frihet där än i häktet. Man har inte de totala restriktionerna som man har på häktet. Men ingen tillgång till internet dock - förutom att betala räkningar under övervakning. Man får umgås med andra intagna. Man är dock aldrig någonsin oövervakad. Där finns alltid s k vårdare (läs: vakter).
Har han fortfarande restriktioner på häktet? Jag kommer inte ihåg vad tingsrätten sa om detta.
Citera
2020-07-18, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Har han fortfarande restriktioner på häktet? Jag kommer inte ihåg vad tingsrätten sa om detta.
Vet ej hur de gör där. De har EN förhandlingsdag kvar (nu på måndag). Hade jag fått bestämma så hade jag släppt alla restriktioner han haft i det här läget - men har inte en susning hur man resonerar när det gäller det.
Citera
2020-07-18, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker

Inga restriktioner! Dom släpps i regel alltid efter tingsrättsförhandlingarna.
Citera
2020-07-18, 18:48
Medlem
Citat:
Vet ej hur de gör där. De har EN förhandlingsdag kvar (nu på måndag). Hade jag fått bestämma så hade jag släppt alla restriktioner han haft i det här läget - men har inte en susning hur man resonerar när det gäller det.
Ja okej! jag glömde att en dag av förhandlingar är kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in