2020-07-18, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag hoppas vi går tillbaka till Domus-tiden då alla Blåvitt-varor hette typ ”fil”, ”sill” och ”musli”. Blir fan galen på Ica nu för tiden när det finns 150 sorters yoghurt och 300 sorters creme fraiche.

Det var väldig mycket sovjet tänk , att man fick någon någon DDR producerad glass som smakade blää om det var blåvit. Idag har Hemköp har sitt sunk märke eldorado.
Citera
2020-07-18, 14:50
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Detta handlar om ett vänsterfolk som har problem med sig själva.

Likt en bebis som skriker rakt ut så fort den inte mår bra, så fortsätter detta vänsterfolk att skrika rakt ut som vuxenbebisar hela livet.

De är frustrerade, kränkta, uppretade, och hanterar detta genom att agera utåt. Föremålet för agerandet växlar över tid. Nu råkar det vara glass.

Jag talar inte om alla som står till vänster politiskt.

Att negga på glassar eller rismärken är väl för i helvete inget som är kopplat till ”vänstern”.
Citera
2020-07-18, 14:51
Bannlyst
Kvinnan verka vara en riktig värderkvarnsanfallare den där kvinnan.

Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Och här har vi förklaringen. Antoine Grahamsdaughter är en ensam bitter gammal kvinna som ingen vill veta av, därför försöker hon sno uppmärksamhet genom dessa helt oförklarligt dumma aktioner.

https://www.merinfo.se/person/Skarpnäck/Antonie-Maria-Grahamsdaughter-1955/bn1q7-1o56m

Hon har hållt på med detta väldigt länge.

https://nyheter24.se/debatt/817234-rasistiska-chips-med-bitter-eftersmak

https://nyheter24.se/debatt/785526-frolunda-indians-logo-ar-bade-rasistisk-hanfull-och-osmaklig

https://nyheter24.se/debatt/838052-bamse-firar-femtio-ar-med-stereotyper-och-rasism

Detta är ett professionellt offer. Sluta ge henne uppmärksamhet, ingen i landet håller med eller gillar ens henne.
Citera
2020-07-18, 14:54
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Det var väldig mycket sovjet tänk , att man fick någon någon DDR producerad glass som smakade blää om det var blåvit. Idag har Hemköp har sitt sunk märke eldorado.

Tror inte varorna var sämre på Domus-tiden. Jag kommer ihåg ”filen” som god när jag växte upp.

Men on-topic: det är såklart efterblivet att sura över att det är en svart gubbe på rispaketet eller att ett hockeylag i Sverige har en indian som symbol.
Citera
2020-07-18, 15:05
Medlem
Jesus fucking christ, nu får det väl vara nog med den här cancelkulturen. Allting är kränkande för någon på planeten så ingenting får finnas. Jäkla snöflingor.
Citera
2020-07-18, 15:07
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Djungelvrål med en svart apa .. är under luppen och stor bevakning här näst..

Djungel / apa / afrikan ... Håll i original påsarna, förpackningarna hårt i hemmet och spara dom.. för att såna här klenonder och traditioner av bilder, maskotar, varumärkes logos och affisher kan man säga ...kommer bli värda mycket i framtiden.. precis som gamla tavlor av kända konstnärer
Tur att man har Tintinböckerna från tidigt 80-tal kvar
Citera
2020-07-18, 15:15
Bannlyst
Citat:
Tror inte varorna var sämre på Domus-tiden. Jag kommer ihåg ”filen” som god när jag växte upp.

Men on-topic: det är såklart efterblivet att sura över att det är en svart gubbe på rispaketet eller att ett hockeylag i Sverige har en indian som symbol.

Man blev mobbad för Domus köpta jeans.. Domus var som EPA. Däremot borde någon ta glass kulturen en nivå uppåt istället.
Citera
2020-07-18, 15:18
Avslutad
Fler produkter som bör försvinna är ju förstås turken från turkisk yoghurt

Även Chiquita kvinnan som är alltså mörkhyad

Dessutom kvinnan från russinpaketet

Vira Blåtira hallå?!!!
Citera
2020-07-18, 15:33
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Man blev mobbad för Domus köpta jeans.. Domus var som EPA. Däremot borde någon ta glass kulturen en nivå uppåt istället.

Hahaha! ”Domus-jeans” säljs säkert skitdyrt nu för tiden på Beyond Retro.
Citera
2020-07-18, 15:34
Medlem
Kalliss avatar
Jag tycker att det hela är så jävla sjukt, och att det hela är ett stort, stort bevis på att icke svenskar inte anmanar den kultur som man sökt flykt till, och fått acceptans att vara skyddsvärda.

Samtidigt som det finns svenskar med konstiga värderingar, som inte har någon naturlig förklaring, mer än nämnare så som uppväxt i påverkan av psykologisk lära, exempel är de kommunistiska cellerna under tidigt 1970-tal, frikyrkor, så som exempelvis Livets Ord, Jehova, Knutby.

Enligt islamsk lära är Sverige ett krigets hus....

Idag, lördag den 18 juli 2018, är det ett EU toppmöte, där Sverige som ett sparsamt, av tradition välordnat land, avkrävs att betala, inte låna ut, utan att betala för andra felande medlemsländers dåliga ekonomier i spåren av Corona.

Jag kan tänka mig att säga Ja, om de länder som jag betalar till inkluderar att de även tar emot, ansvarar för alla icke svenskar som befinner sig, icke är önskvärda på mitt territorium - Sverige!

Jag ångrar att jag röstade för ett EU medlemskap, glad över att jag röstade i båda folkomröstningarna nej till euro...

"Nu skall glassen rensa bort : "Sitting Bull” bannlysts snart även Nogger och 88"

= Så, jävla SJUKT!
Citera
2020-07-18, 15:35
Bannlyst
Citat:
Hahaha! ”Domus-jeans” säljs säkert skitdyrt nu för tiden på Beyond Retro.

Så är det säkert. Har du oöppnade konsumentvaror ifrån t.ex 70-80 talet, t.ex blöjor, kan du sälja dem dyrt idag.
Citera
2020-07-18, 15:52
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Vad är problemet, ”Sverigevänner”? Några har uppmärksammat att varumärket kan uppfattas som stötande och bolaget håller med och ska se över den.

Blir ni kränkta när ni inte längre får äta barnglass med bild på ”indianhövding”? Åk till High Chaparral och lek av er, marsch!

Det är min mänskliga rättighet att som vit man få äta glassar som kränker andra etniciteter.
Senast redigerad av DeValera 2020-07-18 kl. 15:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in