2020-07-18, 14:38
Medlem
Jag åker mycket bil i tjänsten och träffar kunder. Det är viktigt för mig med en bil som är tyst och komfortabel, så mycket som är möjligt, så jag inte blir tröttare än nödvändigt av bilresan. Helst skulle jag köra en bil i lyxklassen(dyrare än en miljon), men det sticker för mycket i ögonen på kunderna. Vilken är den tystaste och komfortablaste bilen som inte ser flådigare ut än typ passat eller V90? Interiören kan gärna vara lyxig, kunderna sitter inte i bilen. Finns det något företag som typ lägger till extra isolering och byter rutor i en Passat, så den blir tystare?
Citera
2020-07-18, 14:44
Medlem
Oberschinns avatar
VW Phaeton? T ex: https://www.blocket.se/annons/skane/volkswagen_phaeton_3_0_v6_tdi_4motion_tiptron/81927762
Citera
2020-07-18, 14:50
Medlem
FiniteLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oberschinn
VW Phaeton? T ex: https://www.blocket.se/annons/skane/volkswagen_phaeton_3_0_v6_tdi_4motion_tiptron/81927762

Han vill ha en bil för en miljon och du länkar till en för 1/10 av priset?
Citera
2020-07-18, 14:50
Medlem
zoombos avatar
Lexus. Valfri modell. Du får inte bara en rätt diskret bil som har allt man kan begära, den funkar också felfritt år efter år...
Citera
2020-07-18, 15:00
Medlem
Oberschinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiniteLife
Han vill ha en bil för en miljon och du länkar till en för 1/10 av priset?
Nybilspriset var över miljonen för versionen med W12:an.
I grunden samma bil som Bentley Continental så man åker bekvämt minst sagt.
Sen så ville han ju gärna ha något som ser ut som en passat vad jag förstod. Då blir det ju inte bättre än så här.
Citera
2020-07-18, 15:31
Medlem
Henriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Lexus. Valfri modell. Du får inte bara en rätt diskret bil som har allt man kan begära, den funkar också felfritt år efter år...

Efter hur många år börjar en Lexus stula då?
Lexus har ingen egen tillverkning av givare tex....
En lambdasond på en Lexus eller en tempgivare på en Lexus är blir ju inte bättre av att den skruvas fast i en ”Lexusmotor”
Citera
2020-07-18, 16:05
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Velot
Jag åker mycket bil i tjänsten och träffar kunder. Det är viktigt för mig med en bil som är tyst och komfortabel, så mycket som är möjligt, så jag inte blir tröttare än nödvändigt av bilresan. Helst skulle jag köra en bil i lyxklassen(dyrare än en miljon), men det sticker för mycket i ögonen på kunderna. Vilken är den tystaste och komfortablaste bilen som inte ser flådigare ut än typ passat eller V90? Interiören kan gärna vara lyxig, kunderna sitter inte i bilen. Finns det något företag som typ lägger till extra isolering och byter rutor i en Passat, så den blir tystare?
Lexus LS
Hyundai Genesis
Citera
2020-07-18, 16:10
Medlem
TeEsErs avatar
Lexus LS500h är vad TS letar efter. Den ser alldaglig ut men avslöjas lite av sin längd och smälter in på samma sätt som en person som är 2.10 lång.
Citera
2020-07-18, 16:19
Medlem
Perfect10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Efter hur många år börjar en Lexus stula då?
Lexus har ingen egen tillverkning av givare tex....
En lambdasond på en Lexus eller en tempgivare på en Lexus är blir ju inte bättre av att den skruvas fast i en ”Lexusmotor”

Ett snöre är just så långt.
Lexus är Toyota. Inte utan anledning att de röstats fram som driftsäkraste bilen och högsta konsument nöjdhet år efter år. Skämtas på halvt allvar om att en Toyota Landcruiser inte går att ha sönder.

Men visst, de är inte felfria, de har verkstäder av anledning de också, om än i mindre omfattning.
Citera
2020-07-18, 16:22
Medlem
S-klass merca?
Citera
2020-07-18, 16:22
Medlem
Perfect10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Lexus LS500h är vad TS letar efter. Den ser alldaglig ut men avslöjas lite av sin längd och smälter in på samma sätt som en person som är 2.10 lång.

LS är kunglig.
ES eller helst GS är inte allt för långt efter. Gärna GS-F om man vill ha lite roligt och företaget betalar bränslet.
Citera
2020-07-18, 16:41
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
VW touareg är egentligen en Q7/8 med vw-kaross, en v8 tdi med bra komfortutrustning åker man som en härskare i.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in