2020-07-18, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
.
Då är snart första kapitlet i detta drama till ända. Att T inte skulle befinnas tillräckligt tokig för psykvård var kanske inte helt oväntat.

Nu återstår att se vad Åk yrkar för påföljd.
Normalt hade Åk yrkat på fängelse i 12 till 14 år men eftersom T indirekt erkänt sina förehavanden vid aktuell tidpunkt och själv jobbat idogt för en livstidsdom, är sannolikheten stor att detta kommer att bli resultatet.

Detta kommer sedan att överklagas till HR, som kommer att fastställa TR.s utslag. Vid en ev. överklagan till HD kommer denna att lämnas utan åtgärd.

Vad pratar du om? Detta är väl absolut inget mordfall där en åklagare normalt skulle yrka på den lägre skalan??
Citera
2020-07-18, 11:57
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
.
Då är snart första kapitlet i detta drama till ända. Att T inte skulle befinnas tillräckligt tokig för psykvård var kanske inte helt oväntat.

Nu återstår att se vad Åk yrkar för påföljd.
Normalt hade Åk yrkat på fängelse i 12 till 14 år men eftersom T indirekt erkänt sina förehavanden vid aktuell tidpunkt och själv jobbat idogt för en livstidsdom, är sannolikheten stor att detta kommer att bli resultatet.

Detta kommer sedan att överklagas till HR, som kommer att fastställa TR.s utslag. Vid en ev. överklagan till HD kommer denna att lämnas utan åtgärd.

Vi fick veta åklagarens yrkande under pläderingen och det var livstids fängelse
Citera
2020-07-18, 12:22
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Jag tror inte att kroppen är ”ute där nånstans” för en narcisistist gillar inte den tanken om det inte är en bombsäker plats, det är snarare så att kroppen finns närmre än man tror, men på ett osannolikt sätt.

Och återigen, jag har inga kopplingar, känner inte nån av de inblandade. Men min slutledningsförmåga säger mig att kroppen finns när det väsentliga fyndet hittades.
Själv tror jag det bästa är att inte låsa sig vid någon hypotes men jag har varit väldigt mycket inne på din linje. För att det är svårt att tro att han kan slappna av en enda sekund förrän kroppen är dold och synligt blod bortskurat. Han ägde ingen bil och hade inte lånat någon i förväg, att ringa en vän verkar farligt. Han har ingen sådan vän som är 100.
Sannolikt har kroppen gömts på vinden (korkat när anhöriga vet att W en gång ska ha försökt begå självmord på vinden - alltså letar man där). Men mellan lördag och söndag har kroppen isf flyttats från vinden, enligt förhören med mamman. Var är kroppen sö-må? På måndag tackar han ja till jobb, det var nog tungt med tanke på sömnlöshet rus och stress. Men det gav tillgång till bil. Så menar åkl att kroppen forslades bort då.
Det känns lite för iskallt att den inte är ordentligt gömd förrän på måndag, mordet sker relativt tidig torsdag kväll. Han kunde inte veta att det skulle dröja så länge innan man drog igång sökandet. Redan när han gick på motorvägen var han kanske inställd på att bli gripen.
Skit att inte vi ”obehöriga” kan gå in i huset och snoka i varenda vrå. Sopnedkastet vid dörren är igenskruvat men röret är inte fyllt. Skorstenen har säkert rökgångar med inspektionsluckor. Källare kan ha tillstängda fd soprum...
Citera
2020-07-18, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schoolyard
Jag tycker försvarskärringen kan gräva ner sig. Hon är uppenbarligen hög som ett hus. Möjligen i en Stephen King-bok skulle detta kunna vara ett självmord men inte i den riktiga världen. Löjligt att komma med. + att hon tagit ut extra arvode som ovan säger för det pissjobb hon gör.
Om hon verkligen hade velat försvara Tishko hade hon kunnat prata lite om att Tishko kommit i den situationen att han fick försörja Wilma. Det försvarar ju inte gärningen precis men kunde vara en förmildrande omständighet för hans ilska. Jag har lite svårt att tro på att hans ilska bara skulle bero på svartsjuka och kärlekssorg.
Varför körde han ut henne då och då om han älskade henne så mycket? Varför var han beredd att åka till USA om han älskade henne så mycket? Allt verkar som om han kommit i en situation som han ville komma ifrån och ta sig ur på något sett. Nu verkar han ju dessutom glad och nöjd. Synd att inte sociala hann hjälpa Wilma. Men dom vittnar ju om att hon var en så ordentlig och artig flicka så hon kunde nog inte tillräckligt beskriva sin situation.
Citera
2020-07-18, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Om hon verkligen hade velat försvara Tishko hade hon kunnat prata lite om att Tishko kommit i den situationen att han fick försörja Wilma. Det försvarar ju inte gärningen precis men kunde vara en förmildrande omständighet

Ja, det vore ju klart bättre, försök inte förvandla det till något annat än mord för det går inte, väck istället sympati och sänk straffet så mycket som möjligt. Gillar att folk på Flashback gör ett bättre jobb än en utbildad jurist.
Citera
2020-07-18, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Kroppen kommer att dyka upp förr eller senare. Antagligen letar se på fel ställe (ute i bushen).

Huvudet (antar jag) påträffades i lgh.

Resten av kroppen är antagligen inom 20 meters radie.
Resten av kroppen har brunnit upp för länge sedan vid förbränningsstationerna.
Citera
2020-07-18, 12:53
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Resten av kroppen har brunnit upp för länge sedan vid förbränningsstationerna.
Tror jag med! Därför VET han att resten av henne aldrig kommer hittas men det spelar in roll för dom men för anhöriga!
Citera
2020-07-18, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Tror jag med! Därför VET han att resten av henne aldrig kommer hittas men det spelar in roll för dom men för anhöriga!
Tror jag med!
Citera
2020-07-18, 13:05
Medlem
Citat:
Om hon verkligen hade velat försvara Tishko hade hon kunnat prata lite om att Tishko kommit i den situationen att han fick försörja Wilma. Det försvarar ju inte gärningen precis men kunde vara en förmildrande omständighet för hans ilska. Jag har lite svårt att tro på att hans ilska bara skulle bero på svartsjuka och kärlekssorg.
Varför körde han ut henne då och då om han älskade henne så mycket? Varför var han beredd att åka till USA om han älskade henne så mycket? Allt verkar som om han kommit i en situation som han ville komma ifrån och ta sig ur på något sett. Nu verkar han ju dessutom glad och nöjd. Synd att inte sociala hann hjälpa Wilma. Men dom vittnar ju om att hon var en så ordentlig och artig flicka så hon kunde nog inte tillräckligt beskriva sin situation.
Det är ju upp till honom vad advokaten ska framföra, hon kan ge råd, men han bestämmer. Det är förnedrande för en självgod Narcisist, att outa dålig ekonomi. Älska o älska. Äga snarare. Även om han va trött på henne, skulle ju definitivt ingen annan få henne. Han ägde ju henne hur jobbig hon än var (om hon nu va det) Historien sluta nog precis som han ville! Hade han kommit undan hade det varit perfekt för honom. Blev av med henne samtidigt som han kunde kolla till sin trofé då o då, och veta om att hon vara bara hans, till slutet av sitt liv!
Citera
2020-07-18, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Det är ju upp till honom vad advokaten ska framföra, hon kan ge råd, men han bestämmer. Det är förnedrande för en självgod Narcisist, att outa dålig ekonomi. Älska o älska. Äga snarare. Även om han va trött på henne, skulle ju definitivt ingen annan få henne. Han ägde ju henne hur jobbig hon än var (om hon nu va det) Historien sluta nog precis som han ville! Hade han kommit undan hade det varit perfekt för honom. Blev av med henne samtidigt som han kunde kolla till sin trofé då o då, och veta om att hon vara bara hans, till slutet av sitt liv!
Det jag fetat: Ägande av flickvännen är ju ett mycket vanligt motiv. Denna gång gjorde Wilma slut. Precis som Tova i Njutånger gjorde. Båda töserna är dödade av sina expojkvänner. Det finns inget nytt under solen. Martin Jonsson dödade Lotta - hon var också på väg att göra slut. Det finns många många fler - men kommer inte på så här på rak arm, men antar att det är lättgooglat. Lättkränkta män/pojkar finns det ganska gott om.
Citera
2020-07-18, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det jag fetat: Ägande av flickvännen är ju ett mycket vanligt motiv. Denna gång gjorde Wilma slut. Precis som Tova i Njutånger gjorde. Båda töserna är dödade av sina expojkvänner. Det finns inget nytt under solen. Martin Jonsson dödade Lotta - hon var också på väg att göra slut. Det finns många många fler - men kommer inte på så här på rak arm, men antar att det är lättgooglat. Lättkränkta män/pojkar finns det ganska gott om.
Så är det! Och i detta fall räckte det med att den självgode herr T blev lite kränkt av en 17åring för att ta det brutala steget. En trygg och intelligent människa (som han upplever sig själv vara) går normalt vidare i livet efter ett trasigt förhållande! = skulle vilja påstå att han är mkt ointelligent och bilden av sig själv är det endast han som har. Och den får han leva med själv, medans alla andra skrattar åt, och dum förklarar honom. Och hoppas pissar på honom dessutom. Denna typ av personligt han har, är ngt av det värsta. Mördare el ej, finns många med denna personlighet i samhället, o det är vidriga människor att ha o göra med!
Citera
2020-07-18, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Även fjanten Stefan i mordet Lena Wesström kom jag på, så det finns inget nytt under solen som du skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in