2020-07-18, 02:07
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Från Aftonhoran.

"– Jag blev illa till mods över hur den las upp. Nu kändes det som att folk skulle swisha mig pengar för att jag skulle kunna få lön. Jag tog personligen åt mig av det där, att personer som kanske är permitterade eller kanske till och med förlorat sina jobb indirekt ska swisha pengar till mig... jag tycker att det fanns andra sätt att presentera det, säger han till tidningen.

Hallenius bad sin agent ta kontakt med Gif Sundsvall som snabbt tog ner kampanjen från sina sociala medier.

– Alla får göra sina tolkningar av kampanjen. Det målades upp en bild av att det skulle handla om kronor och ören i slutänden och det sista jag vill uppfattas som är att jag är en girig fotbollsspelare, säger 31-årige Hallenius."

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/K3Opl7/hallenius-blev-illa-till-mods

Helt rätt av Linus Hallenius. När en klubb som GIF Sundsvall å ena sidan tigger om pengar och säger att man knappt kommer klara exsistensen att överleva post Corona.

Då är det jävligt osmakligt att be privatpersoner att offra sig för att man ska kunna göra en symbolvärvning.

Citat:
Lite löjligt snack av Hallenius. Alla vet vilka summor det handlar om och money talks som alltid. Finns det någon fotbollsspelare som inte är girig? Hur skulle Sundsvall ha råd att köpa honom utan den kampanjen? Hade han stått för sitt uttalande om att han inte är girig och att han tänker på alla som är permitterade, så kunde han väl gått ned i lön så Giffarna kunde köpt honom.

Klart det handlar om pengar till största del. Hade han fått lika mycket där, så hade det blivit det, Superettan till trots. Han pratar ju jämt om sin familj, barn o.s.v.

Poängen är ju att man inte ska ha kampanjen utan att man ska sänka sin kostym och inte be sponsorer eller fans att gå in och stötta med spelarköp.
Citera
2020-07-18, 02:22
Medlem
Citat:
Lite löjligt snack av Hallenius. Alla vet vilka summor det handlar om och money talks som alltid. Finns det någon fotbollsspelare som inte är girig? Hur skulle Sundsvall ha råd att köpa honom utan den kampanjen? Hade han stått för sitt uttalande om att han inte är girig och att han tänker på alla som är permitterade, så kunde han väl gått ned i lön så Giffarna kunde köpt honom.

Klart det handlar om pengar till största del. Hade han fått lika mycket där, så hade det blivit det, Superettan till trots. Han pratar ju jämt om sin familj, barn o.s.v.

Håller med honom för två anledningar, dels tycker jag inte privatpersoner ska behöva skrapa ihop pengar för att ge lön till en spelare även ifall det blir så indirekt, men då ger man pengarna till laget och inte enskilda spelare.

För det andra blir det ju en helt annan press på spelaren när folk har köpt honom för att leverera, och sedan pekar på Kalle 12 år som skänkte sin veckopeng för att få se spelaren göra mål i laget ifall det går dåligt. Precis som jag hade blivit illa till mods ifall vänner och familj investerat hundratusentalskronor i mitt ny uppstartade företag.
Citera
2020-07-18, 07:06
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Utomlands har de VAR. Tills vi får det i Allsvenskan måste det gnällas, för det är ju helt uppenbart att det sker fler misstag så som vi har det i nuläget.

VAR är ju ett helvete, det var ju inte länge sen det på tre matcher i PL fattades tre felaktiga domslut (när man granskade dessa i efterhand) om straffar genom VAR så det är allt lite väl enkelt att tro att allt ska lösas genom det förstörande VAR-systemet.

VAR ska vi inte ha för att det förstör känslan helt dessutom, man vet ju inte ens om man ska jubla för mål utan att det ska granskas i tusen repriser först...

Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Du kan vara lugn, det har nog inte undgått någon vad du hoppats på.

Tim Rönning i Elfsborg upplevde tydligen huvudvärk och illamående på gårdagens uppvärmning. Kom trots det till spel men tvingades till tidigt byte. Där fick klubben fatta ett eget beslut om att det rörde sig om migrän vilket det säkert gjorde. Frågan är ju bara var man nu drar gränsen om nolltolerans ska gälla?

Nu vet jag inte om just Rönning haft problem med migrän sedan tidigare men har man migrän i någon form känner man att det är därför man har huvudvärk och känner sig kass.
Däri ligger ju skillnaden mot ÖSK som inte till 100% kunde garantera att det var den misstänka matförgiftningen som var orsaken.

Migrän smittar liksom inte, men visst är det svårt att dra en klar linje om nolltollerans.
Det mest underliga där är ju varför Rönning, om han nu har känd migrän tror att det skall gå över under en match med all den ansträngning det innebär att spela.

Nåväl, en matchfri lördag idag då.
Själva har vi alltså Bajen borta på måndag,
Visst har Bajen varit rätt dåliga såhär inledningsvis men det är likväl en otroligt tuff match att spela där på balkongmattan, vi vann ju där i cupen i en gastkramande tillställning så hoppet finns men det blir verkligen stentufft.

Grabbarna borde dock vara lite piggare nu efter två helt lediga dagar och den längsta vilan sedan det hela började, vi har ju dock spelat betydligt mer än övriga lag, 120 min mer än just bajen med.
Nu lär ju dock Tolinsson vara tillbaka som mittback och vi får upp Erlingmark på mitten igen vilket behövs.
Jag tippar ju på att vi kör bästa gänget mot Bajen och Falkenberg men hoppas verkligen vi kommer med pojklaget mot Häcken för att vila gubbarna inför cupfinalen.
Citera
2020-07-18, 09:19
Medlem
Citat:

Ersättningen spelar såklart in, men det gör den ju för många även om det inte är det enda som avgör om en person trivs på sin arbetsplats och med sitt yrkesliv. Jag vet inte om man behöver kalla det girighet.

Läste för övrigt Lundhs bok under våren, intressant och över förväntan. På tal om pengar så var det en del där han avhandlade Babis Stefanidis spelberoende, stackars sate.
Citera
2020-07-18, 10:33
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nu vet jag inte om just Rönning haft problem med migrän sedan tidigare men har man migrän i någon form känner man att det är därför man har huvudvärk och känner sig kass.
Däri ligger ju skillnaden mot ÖSK som inte till 100% kunde garantera att det var den misstänka matförgiftningen som var orsaken.

Migrän smittar liksom inte, men visst är det svårt att dra en klar linje om nolltollerans.
Det mest underliga där är ju varför Rönning, om han nu har känd migrän tror att det skall gå över under en match med all den ansträngning det innebär att spela.

Min frågeställning var ju snarare var man drar gränsen vid nuvarande total nolltolerans. Jag tvivlar inte på att det rörde sig om migrän i detta fall men ska det verkligen vara ok för en klubb att dra den slutsatsen och köra på bara för att symptomen känns igen? När det rör en pandemi med så många olika sätt att må på där ingen som inte haft det kan säga exakt hur det känns.

Jag tycker givetvis fortfarande vår grej var värre men där är det bekräftat att det rörde sig om fem spelare som åt samma maträtt och sedan vid ungefär samma tidpunkt gick från noll symptom till illamående/kräkningar. Såklart en solklar matförgiftning men också helt fel att ta det för givet i detta läge.

Ska någon med bekräftade allergier få spela match med rinnande näsa och igentäppt hals?
Citera
2020-07-18, 10:46
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:

Vilken jävla clown Hahahhahahah när han sen dessutom väljer de alternativ som betala högst lön.

Wow vad pantad man kan vara.
Citera
2020-07-18, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vilken jävla clown Hahahhahahah när han sen dessutom väljer de alternativ som betala högst lön.

Wow vad pantad man kan vara.
Nu är det ju dock så att Peking toppar Allsvenskan och leder ganska rejält dessutom som läget är nu. Hallenius är 31 år och har nog inte så många år kvar på elitnivå. Klart han ser sin chans i att få vinna en titel innan han avslutar karriären. Pengar är inte allt kära du.
Citera
2020-07-18, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nu är det ju dock så att Peking toppar Allsvenskan och leder ganska rejält dessutom som läget är nu. Hallenius är 31 år och har nog inte så många år kvar på elitnivå. Klart han ser sin chans i att få vinna en titel innan han avslutar karriären. Pengar är inte allt kära du.

För Hallenius verkar ju pengar vara allt.

Sluta citera mig i framtiden tack.
Citera
2020-07-18, 10:56
Medlem
Citat:
För Hallenius verkar ju pengar vara allt.

Sluta citera mig i framtiden tack.

Svider sanningen på nåt sätt eller? Klart som tusan Hallenius vill vinna en titel innan han lägger av, säg mig någon som inte vill göra det? Klart pengar spelar in men inte allt om du tror det. Att du ens vet mer om hur Hallenius resonerar kring sitt val av klubb än mig som följt Giffarna sedan tidigt 2000-tal är ju helt, ja jag vet inte vad.

Sluta greppa efter halmstrån. Jag förstår Hallenius till fullo att han vill vinna en titel. Och det gör nog även du om du taggar ner en smula.
Citera
2020-07-18, 10:58
Medlem
Citat:
Svider sanningen på nåt sätt eller? Klart som tusan Hallenius vill vinna en titel innan han lägger av, säg mig någon som inte vill göra det? Klart pengar spelar in men inte allt om du tror det. Att du ens vet mer om hur Hallenius resonerar kring sitt val av klubb än mig som följt Giffarna sedan tidigt 2000-tal är ju helt, ja jag vet inte vad.

Sluta greppa efter halmstrån. Jag förstår Hallenius till fullo att han vill vinna en titel. Och det gör nog även du om du taggar ner en smula.

Jag tror att vinna en titel var de sista Linus tänkte på när han skulle ta beslut om sitt sista stora kontrakt. Speltid och hjärta fick ge vika.

Du som håller på Sundsvall borde ju vara bitter istället för ryggdunka ”dansade en sommar” Hallenius.
Citera
2020-07-18, 11:02
Medlem
Citat:
Jag tror att vinna en titel var de sista Linus tänkte på när han skulle ta beslut om sitt sista stora kontrakt. Speltid och hjärta fick ge vika.

Du som håller på Sundsvall borde ju vara bitter istället för ryggdunka ”dansade en sommar” Hallenius.
Du tror det ja men du VET inte. Säger inte att pengar inte spelar in men fan inte helt och hållet om du tror det.

Klart man var bitter när det uppdagades att han valde att gå till Peking istället för att vända hem men sedan när man lugnade ner sig unnar man honom en titel . Sedan att han kanske inte får så mycket speltid i Peking är en annan sak.

" Dansade en sommar" Giffarna är för helvete hans moderklubb och han är både född och uppvuxen i Sundsvall. Det kanske är du som har lågt IQ?
Citera
2020-07-18, 11:04
Medlem
Citat:
Du tror det ja men du VET inte. Säger inte att pengar inte spelar in men fan inte helt och hållet om du tror det.

Klart man var bitter när det uppdagades att han valde att gå till Peking istället för att vända hem men sedan när man lugnade ner sig unnar man honom en titel . Sedan att han kanske inte får så mycket speltid i Peking är en annan sak.

" Dansade en sommar" Giffarna är för helvete hans moderklubb och han är både född och uppvuxen i Sundsvall. Det kanske är du som har lågt IQ?

Vet inte hur mycket klubbhjärta han har visat egentligen. Spelat i många andra allsvenska klubbar samt kom tillbaka till er först när han både hade floppat i både Hammarby och Helsingborg. Snarare Sundsvall som har gjort mycket för honom som gav honom en chans till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in