2020-07-18, 09:32
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Ursäkta att jag lägger mig i er diskussion. Hade tänkt avstå.

Men nu måste jag i all vänlighet få ställa en fråga:

Målar du inte in dig ett hörn helt i onödan nu? Du säger att GM inte hade någon WT för att ingen sett det?

GM kan väl ha haft den i innerfickan?

Han behövde ju inte använda den på mordplatsen?

Då var allt klart. OP var lokaliserad och platsen den minst dåliga utifrån förutsättningarna.

Bara att skjuta och springa iväg.

Övervakningen från Gamla stan avklarad, Grand avklarat, promenaden klar. Vi vet var han är.

GM träder in den sista stunden och gör sitt jobb.

De inblandade ser vartåt han springer. Ovanför trappan utom synhåll för vittnena kommunicerar han med flyktbilen.

Trasslar lite med sin WT när han springer DB Gata österut.

Varför skulle detta vara fullständigt uteslutet?

Vi behöver ju inte utgå ifrån en hel skock i komplotten. 3-4 man bör ha räckt.

Jag ser inte problemet.

Det var ju nästan inget vittne som såg revolvern. Likt förbaskat blev OP skjuten.

Ja, du får ursäkta mina något ironiska inlägg.

Poängen är man inte kan placera en WT på GM bara för att man anser att han styrs till mordplatsen via kommunikation. Det är rena påhitt.

Vapnet har bevisligen setts av vittnen, det har inte WTn.

Då kan man inte hitta på en bara för att det ska passa in i ens scenario.

Eftersom ingen har sett en WT på GM bör man istället fråga hur han kom till platsen utan en.
Citera
2020-07-18, 09:33
Medlem
andersaanderssonas avatar
Min reflektion.

Idag är det omöjligt för mig att förstå hur inlästa och pålästa kan påstå att SE är mördaren. Upplägget är en uppenbar setup utifrån olika utgångsviljor. Samtidigt som det helt saknas bevis.
Citera
2020-07-18, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Ja, du får ursäkta mina något ironiska inlägg.

Poängen är man inte kan placera en WT på GM bara för att man anser att han styrs till mordplatsen via kommunikation. Det är rena påhitt.

Vapnet har bevisligen setts av vittnen, det har inte WTn.

Då kan man inte hitta på en bara för att det ska passa in i ens scenario.

Eftersom ingen har sett en WT på GM bör man istället fråga hur han kom till platsen utan en.
Han blev placerad där i ett tidigare skede. Via WT. Eller på annat sätt. I samband med att paret Palme visade att man skulle promenera söderut på Sveavägen.

Efter det behövde han enbart lyssna till beskedet att han, alltså OP, var på väg på hans sida. Utan att han behövde svara på den uppgiften.
Citera
2020-07-18, 09:39
Medlem
OPK123s avatar
En infiltrerad kuppövning - där ligger sannolikt sanningen om MOP.
Citera
2020-07-18, 09:40
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det där är inte sant. Själva mördandet kräver ingen radiokommunikation. Mördare kan följa efter offret från en plats eller placeras på platser dit offret antas vara på väg.

En ensam mördare som råkar stöta på offret som många andra är på organiserad jakt efter är en efterkonstruktion för att skydda mäktiga personer ftån misstankar om delaktighet.

Du fantiserar så det står härliga till.

Om man tror att en GM ställer/blir ställd på mordplatsen för att någon antar att Palme kommer gå just där, ja, då är man inte riktigt med i den här matchen.
Citera
2020-07-18, 09:43
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Han blev placerad där i ett tidigare skede. Via WT. Eller på annat sätt. I samband med att paret Palme visade att man skulle promenera söderut på Sveavägen.

Efter det behövde han enbart lyssna till beskedet att han, alltså OP, var på väg på hans sida. Utan att han behövde svara på den uppgiften.

Vilka uppgifter finns det som styrker det?
Citera
2020-07-18, 09:47
Medlem
Citat:
Vilka uppgifter finns det som styrker det?
Ungefär lika många som styrker ditt scenario. Sedan kan du själv räkna.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-07-18 kl. 09:49.
Citera
2020-07-18, 09:49
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Var är Engströms revolver?
OBS! Jag försöker bara citera Krister Petersson på ett ungefär, jag tror inte att det var Engström som mördade OP.
Däremot tycker jag att både Engström och walkietalkie observationerna borde ha utretts ordentligt.
Kanske är det något som är så känsligt angående walkietalkie observationerna som gör att vi aldig kommer att få veta sanningen om dessa observationer.

Alltså, KPs ord om vapnet har väckt rabalder. Det är dock inget konstigt. Om man har en person som man skäligen kan misstänka pga av andra orsaker, så är det en slutsats man kan dra eftersom Palme bevisligen blev skjuten.

Ja, det är obegripligt att SE inte blev grundligt utredd. I vilket annat fall som helst hade en som beter sig som SE blivit omedelbart misstänkt.

WT är utrett ett antal gånger genom åren av olika PU. Ingen har kunnat påvisa att de spelar en roll i MOP.
Citera
2020-07-18, 09:55
Medlem
Citat:
Alltså, KPs ord om vapnet har väckt rabalder. Det är dock inget konstigt. Om man har en person som man skäligen kan misstänka pga av andra orsaker, så är det en slutsats man kan dra eftersom Palme bevisligen blev skjuten.

Ja, det är obegripligt att SE inte blev grundligt utredd. I vilket annat fall som helst hade en som beter sig som SE blivit omedelbart misstänkt.

WT är utrett ett antal gånger genom åren av olika PU. Ingen har kunnat påvisa att de spelar en roll i MOP.
Återigen.

Dag Andersson bekräftade på 30-årsdagen att WT-iakttagelserna inte var utredda. Som jag ser det är han mer trovärdig än du. Och för att jag ska ändra ståndpunkt kräver jag dokumentation för dina påståenden. Och skulle det komma fram, via frisläppta dokument, att du har rätt kommer jag då att be dig om ursäkt.

Men fram till dess är WT-bärarna inte utredda.
Citera
2020-07-18, 09:56
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Modernare eller inte. WT-männen har använt sig av WT med kristaller som i stort sett var omöjliga att spåra. Det är i stort sett omöjligt att ratta in rätt frekvens (megahertz) och vara tredje part och lyssna.

Dock, en journalist hörde ju tydligen. "Hur har ni det där uppe? Jävligt kallt", eller liknande. "Statsministren är skjuten".

Danita 86, den har en stark mottagare. Det här är bara ett bevis, inget med MOP att göra.
https://www.youtube.com/watch?v=Vj14CNPHiu4

Ja, det är oerhört märkligt att höra poliser tala på en scanner som är till för att höra poliser tala?
Citera
2020-07-18, 10:00
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nu är du där igen och fabulerar. Säpos order sedan dag 1 är att de bara får "hjälpa utredningen" om den begär det. De får inte granska, utreda eller ens diarieföra tips de får. De fick inifrån utredningen tips om de falsarier som gjordes med indicier mot CP men de fick inte utreda det utan det gjorde kollegor med personliga kopplingar till de misstänkta. Samma gäller tipsen om att poliser som ingått i PU och som kunnat påverka slutsatserna dels hade egna tvivelaktiga kontakter och lämpliga vapen som aldrig provsköts. Trots att Säpo hade egna dokument om just de här personerna sedan tidigare som gjorde tipsen särskilt intressanta så bestämde Rikspolischefen personligen att de inte fick göra något alls och skulle lämna uppgifterna att utredas bland annat av en av de anklagade själva.

Det är ingen nyhet att Säpo hade koll på grupperingar inom polisen och verksamheter inom den militära sidan. Ta bara en sådan sak som när DF förhördes av PU och vägrar lämna ut identiteter. Trots att Säpo vet vem som åsyftas som Lennart får de inte ta fram och lämna ut uppgiften till PU. Trots att Säpo vet att poliser ingick i gruppen får de inte tala om det på eget initiativ. Trots att de har en mapp om Lennart och hans åsikter om OP får de inte föra det till utredningen utan att få en fråga.

Kolla du med PU. Där finns inga som helst dokument från Säpo diarieförda i dessa ämnen.

SÄPO har aktivt varit med och utrett.

DF är ett troll vars trovärdighet är noll.
Citera
2020-07-18, 10:06
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nödargumenten du för fram med påståenden utan verklighetsgrund är nästan skŕattretande.

Du vet och fakta kan modelleras för att passa det.

Ursäkta, jag överskattade dig, trodde du förstod ironi.

Lägg då fram en redovisning på hur det gick till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in