2020-07-18, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Denne teorien kan ha noe for seg synes jeg.Jeg har selv tenkt i de baner.

Hahaha. Og det er logisk synes du? RU og TEH skal skremme vettet av moren til TEH for å presse faren sin for penger? Er du klar over at TH kunne endt med å ta selvmord hvis han er uskyldig? Det er helt usannsynlig at disse 2 har samarbeidet i alle fall. Lurer på hva SH har fått av tips. Dumt av TH å utlove dusør så sent og før sommeren.
Citera
2020-07-18, 05:14
Medlem
Vet man sikkert at det ble installert overvåkningskameraer på futurum-bygget like før 31. okt 18? Var det Ths ide, verisure? utrolig observant av han å kjenne igjen den ene futurum-mannen.
Citera
2020-07-18, 05:19
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Hahaha. Og det er logisk synes du? RU og TEH skal skremme vettet av moren til TEH for å presse faren sin for penger? Er du klar over at TH kunne endt med å ta selvmord hvis han er uskyldig? Det er helt usannsynlig at disse 2 har samarbeidet i alle fall. Lurer på hva SH har fått av tips. Dumt av TH å utlove dusør så sent og før sommeren.

Så så, nå må ikke dere to kjerringene fra kvinneguiden kjefte dere imellom da, det er greit nok at det ikke er så mange av oss som er våkne på denne tiden, men det er ikke dermed sagt at det er fritt frem for å sette tenna i tapeten, eller i andre brukere.
Senast redigerad av Niffy 2020-07-18 kl. 05:31.
Citera
2020-07-18, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det hadde ikke vært behov for noen krig, hverken i mediene eller andre arenaer, hvis han ikke hadde hatt noe å skjule.

Förlåt jag lägger mig i ... Både du och Lurenskog skriver tänkvärda ord ...
Men det sista ...som jag tror är vad du lutar åt ... Kan det inte vara så att hans person
bländar litet, så att man förleds att tänka "Han är nog skum eftersom han är den han är, har så stor förmögenhet på ganska kort tid, är hemlig av sig, alltid velat ha stor integritet ..."

Är de inte så att människor med stort integritetsbehov lättare blir misstänkta än de som
hela tiden är öppna och delaktiga i vad som sker runt omkring dem, i hemmet, osv?
De som inte har så lätt att visa känslor ...?
Jag vill tänka så, som alternativ till alla misstänkliggöranden.
Citera
2020-07-18, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Vet man sikkert at det ble installert overvåkningskameraer på futurum-bygget like før 31. okt 18? Var det Ths ide, verisure? utrolig observant av han å kjenne igjen den ene futurum-mannen.

Intressant spörsmål!
Både när övervakningskamera installerades ..och att TH genast kände igen en av männen.
Alltså ...det KAN ju vara sant.
TH är en snabbtänkt människa, han fattar saker, vilket gör att det är lika lätt att misstänka honom
som det är att tycka att han är kompetent.

Om han känt sig övervakad kan det vara därför han installerat kamera och även sett till
att AEH blev erbjuden övervakning i hemmet.
Citera
2020-07-18, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
De vill tydligen att RU är medskyldig på det ena eller andra sättet, på grund av möten om kryptovaluta med TH.
Det är verkligen anmärkningsvärt att två personen diskuterar kryptovaluta 10 gånger offentligt och kort tid därefter försvinner någon där kryptovaluta ingår som huvudsaklig ingrediens.

RH och RU måste ju vara totalt oproffsiga om de är skyldiga och tror att de inte blir misstänka -
likaväl som man kan fundera över andra GM, som kan ha fått vetskap om saken och utnyttjat situationen för att ge TH och/eller RU skulden.

Rättelse.
Två personen= två personeR
RH=TH
Citera
2020-07-18, 07:15
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Förlåt jag lägger mig i ... Både du och Lurenskog skriver tänkvärda ord ...
Men det sista ...som jag tror är vad du lutar åt ... Kan det inte vara så att hans person
bländar litet, så att man förleds att tänka "Han är nog skum eftersom han är den han är, har så stor förmögenhet på ganska kort tid, är hemlig av sig, alltid velat ha stor integritet ..."

Är de inte så att människor med stort integritetsbehov lättare blir misstänkta än de som
hela tiden är öppna och delaktiga i vad som sker runt omkring dem, i hemmet, osv?
De som inte har så lätt att visa känslor ...?
Jag vill tänka så, som alternativ till alla misstänkliggöranden.

Jeg forstår hva du mener, jeg tror jeg omtrent hadde forgått om jeg fikk noe som helst fokus på meg, men så jeg er jeg en utpreget introvert, og samme hva jeg gjør og hvor uskyldig det er, så har jeg ikke lyst til å fortelle om det.

Men om det var slik at jeg var mistenkt for mord så hadde jeg gladelig opplyst om mine eventuelle andre synder og latt etterforskerne undersøke og grave i hva de ville, og ingenting de eventuelt hadde oppdaget ville overgått mord.

Edit: (Med mindre jeg faktisk hadde begått mord)
Senast redigerad av Niffy 2020-07-18 kl. 07:32.
Citera
2020-07-18, 09:35
Medlem
Citat:
Jeg forstår hva du mener, jeg tror jeg omtrent hadde forgått om jeg fikk noe som helst fokus på meg, men så jeg er jeg en utpreget introvert, og samme hva jeg gjør og hvor uskyldig det er, så har jeg ikke lyst til å fortelle om det.

Men om det var slik at jeg var mistenkt for mord så hadde jeg gladelig opplyst om mine eventuelle andre synder og latt etterforskerne undersøke og grave i hva de ville, og ingenting de eventuelt hadde oppdaget ville overgått mord.

Edit: (Med mindre jeg faktisk hadde begått mord)

TH undervurderte klart situationen. Han tenkte kanske det skulle bli litt mediadekning, med han som offer, som siden skulle blåse over, og bli en uløst sak. At media skulle være forsiktige, at et kidnappings-scenario skulle beskytte familien mot oppmerksamhet?
Citera
2020-07-18, 09:40
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
TH undervurderte klart situationen. Han tenkte kanske det skulle bli litt mediadekning, med han som offer, som siden skulle blåse over, og bli en uløst sak. At media skulle være forsiktige, at et kidnappings-scenario skulle beskytte familien mot oppmerksamhet?

Her tror jeg du kondenserte saken og presenterte den i et nøtteskall.

Et eksempel på det er jo f.eks i hvor stor grad, og hvor lenge, media holdt det hemmelig at det var TEH som var mottager av 09.14-samtalen

Edit: Jeg mener, han er er en voksen mann, født samme år som meg faktisk, og det er ikke egentlig noen åpenbar grunn til at han skulle måtte skjermes, han omtales som "sønnen" og et av "barna", men han er yngstemann, på hele 37 år....
Senast redigerad av Niffy 2020-07-18 kl. 09:47.
Citera
2020-07-18, 09:51
Medlem
Citat:
Her tror jeg du kondenserte saken og presenterte den i et nøtteskall.

Et eksempel på det er jo f.eks i hvor stor grad, og hvor lenge, media holdt det hemmelig at det var TEH som var mottager av 09.14-samtalen

Det er et bra eksempel! Mange tror att TH ikke kan stå bak, fordi han ikke skulle ville ønsket oppmerksamhet. Men om han trodde kidnapping skulle beskytte familien fra det, blir det mer forståelig.
Citera
2020-07-18, 09:56
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Det er et bra eksempel! Mange tror att TH ikke kan stå bak, fordi han ikke skulle ville ønsket oppmerksamhet. Men om han trodde kidnapping skulle beskytte familien fra det, blir det mer forståelig.

Som flere andre her har vært inne på så tror jeg kidnappingscenarioet først og fremst er rettet mot hans egen familie og bekjentskapskrets.

Det er DE han trenger å overbevise om at det er noen andre som står bak, ikke i så stor grad puklikum, medier og politiet.

Det er først og fremst rettet mot de som faktisk har grunn til å umiddelbart mistenke at han kunne skulle stå bak.
Citera
2020-07-18, 10:03
Medlem
Citat:
Som flere andre her har vært inne på så tror jeg kidnappingscenarioet først og fremst er rettet mot hans egen familie og bekjentskapskrets.

Det er DE han trenger å overbevise om at det er noen andre som står bak, ikke i så stor grad puklikum, medier og politiet.

Det er først og fremst rettet mot de som faktisk har grunn til å umiddelbart mistenke at han kunne skulle stå bak.

Ja, det også.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in