Citat:
Ursprungligen postat av
wakkawalla
När har jag talat om lockdown?
Jag är emot lockdown. Det är mest hysteriska människor som av diffusa anledningar föredrar lockdowns.
Jag vill inte ha myndigheter som bestämmer var och när jag får gå ut till skillnad från dig.
Tycker inte att lockdowns ska behövas. Men sedan ser man folk som går hem till varandra och äter, fastän de inte är familj eller närmaste vänner. De kanske har 30 olika vänner och bjuder hem folk och när man säger att det inte är så smart så fattar de ingenting! Det är ofta invandrare men flera svenskar är lika puckade. Tackat nej till flera middagar och fester, tycker det är självklart att man inte sysslar med sådant utanför närmsta kretsen. Inte inomhus kring ett litet bord.
När man ser sådant inser man att folk inte förstår att undvika sprida smitta i andra sammanhang. De går ut sjuka och hostar på affären.
När man ser folk hålla på så så vill man nästan att de ska vara inlåsta.
Mitt postutlämningsställe som jag använt lite för att slippa gå i affärer, är i en invandrarbutik där absolut ingen håller avstånd, t o m att de knuffas. Då missar man hela grejen med att slippa gå i affärer.
Jag skulle helst att man fick gå ut som man ville men enligt sitt eget vett, men vissa har inget vett. Det är lätt att surna till på sådant samtidigt som andra kämpar för att inte smitta andra.