2020-07-18, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilandwil
Hennes uppgift är att försvara sin klient och ta fram alla tänkbara alternativa teorier

Ja, men självmord är ju en otänkbar teori, det är lika osannolikt som att en samuraj hoppade in genom fönstret och högg huvudet av henne och snodde kroppen. Hon skämmer ju bara ut sig själv.
Citera
2020-07-18, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schoolyard
Ja, men självmord är ju en otänkbar teori, det är lika osannolikt som att en samuraj hoppade in genom fönstret och högg huvudet av henne och snodde kroppen. Hon skämmer ju bara ut sig själv.

Är dock fullt möjligt att Wilma begått självmord och sedan har Tishko utav rädsla styckat kroppen. Självklart vet vi alla att det inte är så, men då det faktiskt är möjligt måste det presenteras. Du vet uppenbarligen inte hur advokater fungerar.
Citera
2020-07-18, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilandwil
men då det faktiskt är möjligt måste det presenteras. Du vet uppenbarligen inte hur advokater fungerar.

De är tvungna att presentera allt som fysiskt möjligt kan ha hänt?
Citera
2020-07-18, 01:40
Medlem
Citat:
Han har indirekt erkänt eftersom han sagt att polisen inte kommer lösa det. Hur skulle han veta det annars att kroppen inte kommer hittas.

Du har bara citerat en liten del av min post. Jag pratade om något helt annat och om ett hypotetiskt fall. Vår gode Tishko är guilty as sin det råder det givetvis ingen tvekan om.
Citera
2020-07-18, 01:43
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Du har bara citerat en liten del av min post. Jag pratade om något helt annat och om ett hypotetiskt fall. Vår gode Tishko är guilty as sin det råder det givetvis ingen tvekan om.

Kroppen kommer att dyka upp förr eller senare. Antagligen letar se på fel ställe (ute i bushen).

Huvudet (antar jag) påträffades i lgh.

Resten av kroppen är antagligen inom 20 meters radie.
Citera
2020-07-18, 01:52
Medlem
DaChiefs avatar
Hur som helst, det finns antagligen ett källarutrymme inom 1-2 bostadsområden där kroppen finns.
Och nej jag vet inget om detta utan jag gissar utifrån min intelligens.
Citera
2020-07-18, 01:55
Medlem
Citat:
Om man inte frågar den skogstokige försvarsadvokaten.

Jodå hon vet också att han är skyldig men det är hennes jobb att framföra troliga alternativa scenarier. Sen hur det är rent moraliskt går att diskutera i åratal.

Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Kroppen kommer att dyka upp förr eller senare. Antagligen letar se på fel ställe (ute i bushen).

Huvudet (antar jag) påträffades i lgh.

Resten av kroppen är antagligen inom 20 meters radie.

Ytterst tveksamt att kroppen kommer fram efter så här lång tid om inte Tishko berättar själv vilket jag håller för uteslutet. Åtminstone inom 10 års tid. Tur för oss att han behöll huvudet som den kärlekskranka tonåringen han var annars hade han varit ute i det fria nu.
Citera
2020-07-18, 02:05
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Jodå hon vet också att han är skyldig men det är hennes jobb att framföra troliga alternativa scenarier. Sen hur det är rent moraliskt går att diskutera i åratal.

Ytterst tveksamt att kroppen kommer fram efter så här lång tid om inte Tishko berättar själv vilket jag håller för uteslutet. Åtminstone inom 10 års tid. Tur för oss att han behöll huvudet som den kärlekskranka tonåringen han var annars hade han varit ute i det fria nu.

Jag tror inte att kroppen är ”ute där nånstans” för en narcisistist gillar inte den tanken om det inte är en bombsäker plats, det är snarare så att kroppen finns närmre än man tror, men på ett osannolikt sätt.

Och återigen, jag har inga kopplingar, känner inte nån av de inblandade. Men min slutledningsförmåga säger mig att kroppen finns när det väsentliga fyndet hittades.
Senast redigerad av DaChief 2020-07-18 kl. 02:08.
Citera
2020-07-18, 02:15
Medlem
Citat:
Sicket jobb att spela dum i huvudet och få betalt för det.

Har du inte hört den gamla klassikern:

"Hur vet man när en advokat ljuger? - de öppnar munnen!

Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Jag tror inte att kroppen är ”ute där nånstans” för en narcisistist gillar inte den tanken om det inte är en bombsäker plats, det är snarare så att kroppen finns närmre än man tror, men på ett osannolikt sätt.

Och återigen, jag har inga kopplingar, känner inte nån av de inblandade. Men min slutledningsförmåga säger mig att kroppen finns när det väsentliga fyndet hittades.

Huvudet hittades i en garderob i Tishkos lägenhet, det förstår väl du också att om kroppen fortfarande skulle vara i byggnaden så skulle det vara en stank som inte ens går att föreställa sig. Det har gått snart 9 månader...

Nej kroppen har han forslat bort den dagen han gjorde 5 rundturer med jobbilen. Jag misstänker att de ligger djupt i någon brunn någonstans eller också troligt att de är nedgrävda. Finns inte ens en mikroskopisk chans att de är "max 20 meter från där huvudet hittades".
Citera
2020-07-18, 02:24
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Har du inte hört den gamla klassikern:

"Hur vet man när en advokat ljuger? - de öppnar munnen!

Huvudet hittades i en garderob i Tishkos lägenhet, det förstår väl du också att om kroppen fortfarande skulle vara i byggnaden så skulle det vara en stank som inte ens går att föreställa sig. Det har gått snart 9 månader...

Nej kroppen har han forslat bort den dagen han gjorde 5 rundturer med jobbilen. Jag misstänker att de ligger djupt i någon brunn någonstans eller också troligt att de är nedgrävda. Finns inte ens en mikroskopisk chans att de är "max 20 meter från där huvudet hittades".

Ja men det är där du och utredarna begår en miss.
Citera
2020-07-18, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Men säger du A så får du säga B; ge oss lite detaljer vad hon sade, för oss som inte följer fallet så noga.

Det går inte att återge förhöret i korta drag. Hon var rakt på utan tveksamheter. Men speciellt tiden W bodde hos henne och därefter.
Förhörsledaren frågade hur hon uppfattade T.
Farlig, kontrollbehov, oberäknelig mm.
Förhöret bad henne definiera farlig.
Då sa syrran, han tvingade henne dricka alkohol när hon gick på en antibiotikakur, han tvingade henne till en avsugning i hög hastighet imed bilen utan säkerhetsbälte, han tvingade henne vara uppe och festa på nätterna för att missköta skolan.
Rekommemderar att du lyssnar på hela förhöret.
Citera
2020-07-18, 02:44
Medlem
.
Då är snart första kapitlet i detta drama till ända. Att T inte skulle befinnas tillräckligt tokig för psykvård var kanske inte helt oväntat.

Nu återstår att se vad Åk yrkar för påföljd.
Normalt hade Åk yrkat på fängelse i 12 till 14 år men eftersom T indirekt erkänt sina förehavanden vid aktuell tidpunkt och själv jobbat idogt för en livstidsdom, är sannolikheten stor att detta kommer att bli resultatet.

Detta kommer sedan att överklagas till HR, som kommer att fastställa TR.s utslag. Vid en ev. överklagan till HD kommer denna att lämnas utan åtgärd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in