Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Klister93
Hej!
För det första är detta mest en fråga om detta är möjligt att göra hemma själv. Så ingen behöver gå bananas över att jag bara frågar och ber om råd.
Min katt har fått tuvor i pälsen och dom är stora så det gör säkert ont på honom. Jag har beställt hem en tovkarda och tovkniv nu för att försöka ta bort dom själv med dessa. Dock tvekar jag på att han kommer tolerera att jag är där, kammar och skär i tuvorna.
Jag kom på tanken om det finns möjlighet att söva ner katten själv och köpa sövmedel och få utskrivet av veterinär eller någon annanstans. Det hade ju varit praktiskt om man slapp åka till veterinären för att få bort tuvorna, plus att katten slipper stressen under bilresan och allt. Att ge sövmedel kan ju inte vara någon rocket science. Eller är detta bara att glömma?
Trevlig helg!
Hur korkad är du på en skala....?
Det är skillnad på att söva ett djur för det ska vara typ inte kontaktbar, och ge det sömnmedel. Det senare är normalt till hjälp för att somna och då i normal sömn, och då är man inte okontaktbar, typ.
Att söva ett djur så det är helt sövt, ”medvetslöst”, får mig veterligen bara veterinärer göra. Och det är garanterat raketforskning för dig, men tanke på att du ens frågar om saken...
Så, glömma saken.