2020-07-17, 14:34
Medlem
Cijoks avatar
Hej! Ibland så lossnar huden / fjällar mina fötter. Speciellt när man kliver ut ur duschen. Är detta normalt? jag har haft det så länge jag kan minnas. Kanske kan vara fotsvamp men mina fötter har INTE de följande symptomen med att det fjällar mellan tårna, svider, kliar, gör ont, konstiga naglar och eller spricker. Min hud är mjuk och aldrig hård. Min hud bara lossnar i ca 1cm flagor. Det kommer i omgångar kanske någon gång i månaden, då ser dom inte så fina ut. Vad tror ni det är och vad kan man göra för att alltid ha fina fötter?

Obs! Det är inte fullt över hela foten, det täcker bara vissa delar av ”trampdynorna”
Senast redigerad av Cijok 2020-07-17 kl. 14:36.
Citera
2020-07-17, 14:56
Medlem
Kör upp en bild img länk, även om det är lite äckligt du är väl anonym? Du röker inte va?

Kan vara fukt-relaterat. Jag själv får svindålig hud om jag tvättar mig för mycket
Citera
2020-07-17, 15:04
Medlem
xposures avatar
Är nog fullt normalt.
Upptäckte att jag flagnade nåt djävulskt på fötterna efter att jag solat häromveckan.
Citera
2020-07-17, 15:07
Medlem
Cijoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Är nog fullt normalt.
Upptäckte att jag flagnade nåt djävulskt på fötterna efter att jag solat häromveckan.

Detta är inte sol relaterat, detta är alla månader om året
Citera
2020-07-17, 15:09
Medlem
Cijoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atriumgarden
Kör upp en bild img länk, även om det är lite äckligt du är väl anonym? Du röker inte va?

Kan vara fukt-relaterat. Jag själv får svindålig hud om jag tvättar mig för mycket

Vet inte hur man gör en sådan länk
Citera
2020-07-17, 15:11
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cijok
Detta är inte sol relaterat, detta är alla månader om året

Oavsett så byts din hud ut varje månad.
Fötterna tenderar att ha hårdare hur eftersom vi går på dem och därmed syns skinnflak enklare.
Citera
2020-07-17, 22:31
Medlem
Då ska jag ge dig ett råd. Du ska äta kokta morötter med smör på. Du har nog brist på a-vitamin. Och för att kroppen snabbt ska kunna ta upp a-vitaminet ur de kokta morötterna behövs smöret. Hoppas du tycker det är gott dessutom.
Detta knep visste den gamla stammens skolsköterskor när eleverna drabbades av fjällande undersidor på tårna, främst där. Lycka till och du ska se att kuren verkar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in