Hej! Ibland så lossnar huden / fjällar mina fötter. Speciellt när man kliver ut ur duschen. Är detta normalt? jag har haft det så länge jag kan minnas. Kanske kan vara fotsvamp men mina fötter har INTE de följande symptomen med att det fjällar mellan tårna, svider, kliar, gör ont, konstiga naglar och eller spricker. Min hud är mjuk och aldrig hård. Min hud bara lossnar i ca 1cm flagor. Det kommer i omgångar kanske någon gång i månaden, då ser dom inte så fina ut. Vad tror ni det är och vad kan man göra för att alltid ha fina fötter?
Obs! Det är inte fullt över hela foten, det täcker bara vissa delar av ”trampdynorna”
Senast redigerad av Cijok 2020-07-17 kl. 14:36.
Då ska jag ge dig ett råd. Du ska äta kokta morötter med smör på. Du har nog brist på a-vitamin. Och för att kroppen snabbt ska kunna ta upp a-vitaminet ur de kokta morötterna behövs smöret. Hoppas du tycker det är gott dessutom.
Detta knep visste den gamla stammens skolsköterskor när eleverna drabbades av fjällande undersidor på tårna, främst där. Lycka till och du ska se att kuren verkar!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!