Citat:
Ursprungligen postat av
falconer8
Hur har vi det med glassen Iglo? Den är väl kränkande mot eskimåer? Dessutom är den åt det bruna hållet!🤔
Piggelin kan vi inte ha kvar! Med sin giftgröna färg och kan anses kränka marsmänniskor. Triumfglass måste också bort. Det för genast tankarna till " Viljans Triumf. Nazisternas kända propagandafilm. Dom olika isglassarna av s.k " popup "- variant åker i slasken! Ordet popup ger ekivoka associationer, dessutom liknar glassen en lem!
Magnum blir spolad! För brun och namnet ger associationer till en viss vapentyyp. Alla sorters vaniljglass kommer att spolas! Det ger fel signaler och antydningar att endast " arier" duger. O.s.v.
Ja, ungefär så som du skriver tror jag att våra politiker tänker i detta land. De som tycker att "Sitting Bull" är kränkande måste ju vara lagda åt både idiohållet- och politikerhållet, detsamma med de andra namnen du räknar upp om de skulle bli aktuella för "namnbyte". Kan riktigt se framför mig hur vi nu blir helt utan glass i Sverige och på köpet kommer svenska folket att gå ut i demonstrationer, enade i hela landet och göra en ny "MeToo"-rörelse där glassen är i centrum.
Orkar snart inte mer skit från de som alltid ska förstöra landet för småsaker, vad är det för folk som gör så här? Jag är övertygad om att de är onda människor rakt igenom och har endast en uppgift här i livet och det är att göra andra människor ledsna, arga och få dem att avsluta sina liv. De är djävulen själva och njuter av att skapa kaos i ett annars så trevligt glassamhälle. Fan att de överhuvudtaget föddes!