2020-07-17, 20:52
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Du har helt rätt.
Kulturmarxister, globalister, vänsterliberaler är vår tids misstag i evolutionen. De kan inte ta in orsak och verkan.
Kontraproduktivitet i sitt esse.
Man jobbar för "mångfald"
Hur många kan räkna upp "the founding fathers of America" eller ens ett namn på figurerna uthuggna i Mount Rushmore? Väldigt få, bland annat för att de inte ens har en glass uppkallade efter sig. Och den kulturella påverkan vill de nu ta bort på grund av att en uberkränkt människa gör sig själv till talesperson för hela folkgruppen både i Sverige och i Amerika.

Om hon lyckas med sitt förbud så motsvarar det att svensk emigranten Carlos i Mexiko blir kränkt av nidbilden av svenskar på Kalles kaviar och får produkten förbjuden i Mexiko. Som svensk vore det väl riktigt coolt om mexikaner gillade Kalles kaviar - vilket man får förmoda att de tyvärr aldrig kommer att göra.

Det är lite märkligt att karikatyrerna av fransmannen med en pain riche, den mustaschprydde pizzabagaren som ser ut som Super Mario, mexikan med stor sombrero som gör reklam för taco, lika väl som Kalles kaviar - aldrig lyfts upp som rasistiska nidbilder.

Det är uppenbarligen inte lika för alla och så fruktansvärt tråkigt det skulle vara om alla matvaror i butiken var av Konsums "blåvitt" design på helt neutrala förpackningar och alla former av avbildning av människor var förbjudna.
Citera
2020-07-17, 20:53
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckyCheese
Märklig kvinna. Så många frågor. Är hon verkligen Sioux? Varför bryr hon sig 37 år senare? Var hittade SVT kärringen?

Hon verkar ha varit i farten redan för sex år sen när hon kritiserade Frölundas logga. Läs gärna texten. Den ger intrycket av att vara skriven av ett skolbarn.

https://nyheter24.se/debatt/785526-frolunda-indians-logo-ar-bade-rasistisk-hanfull-och-osmaklig

Hon arbetar som dokumentärfilmare. Min gissning är att hon är typ 1/8 indian och nu mjölkar etnicitetsfaktorn maximalt för att främja den egna karriären. För 30 år sen när det inte var inne med antirasism och etniciteter, höll hon förmodligen en låg profil med sitt miniatyretniska arv.
Citera
2020-07-17, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Ett namnbyte på samtliga glassar är på sin plats. Jag föreslår "Glass" följt av ett nummer, t.ex. Glass #5 eller Glass #12. Glasspapprerna ska endast få ha en fräsig kulör, t.ex. grön eller blå.

Nej det funkar inte! Redan vid Glass #18 slår naziassociationerna i taket och Glass #88 har ju redan detta problem.
Först tänkte jag att man rätt och slätt kunde avvända smaken som namn men om någon skulle få för sig att göra glass med tuttifruttismak så råder det ingen tvekan om att Sveriges alla feminister hade ylat i kör.
Vi får nog helt enkelt kalla framtidens glassar efter deras kemiska innehåll och hålla tummarna för att ingen lättkränkt kemist börjar protestera
Citera
2020-07-17, 20:55
Medlem
Den dagen en indian säger till mig att han blir kränkt av glassen lovar jag att stötta beslutet att ta bort glassen.

Att en blekfet svenne tycker det gör saken bara pinsam.
Citera
2020-07-17, 21:05
Medlem
Vit priviligerad kvinna kränkt å andra folkgruppers vägnar. Alltid samma sak. Vita kvinnor är tamefan hjärnskadade.
Citera
2020-07-17, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Rödskinnen kan bli kränkta. Hur kommer det bli med nogger och 88? Konstig att glassen 88 få finnas kvar. 88 står för Heil Hilter.

Den senaste tiden har frågan om Frölunda Indians logga aktualiserats.
Nu kritiseras även Triumfglassen ”Sitting Bull” för användandet av stereotypa och kränkande bilder.
Nu kan glassen komma att tas bort, enligt företaget.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/glasstillverkaren-kan-komma-att-ta-bort-glassen

Den här kvinna bli kränkt av glassen :

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/triumfglassen-sitting-bull-kritiseras-det-ar-skamligt

Detta börjar gå överstyr🙈 Bättre att jobba med människors värderingar istället för trams med en indian på en glassförpackning!
Typiskt PK-landet Sverige, varför lägga energi och fokus på verkliga problem i samhället när vi kan fokusera på skitsaker som rastlösa lättkränkta individer hakar upp sig på😤
Okunskapen är stor i Sverige obviously!
Citera
2020-07-17, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Hon verkar ha varit i farten redan för sex år sen när hon kritiserade Frölundas logga. Läs gärna texten. Den ger intrycket av att vara skriven av ett skolbarn.

https://nyheter24.se/debatt/785526-frolunda-indians-logo-ar-bade-rasistisk-hanfull-och-osmaklig

Hon arbetar som dokumentärfilmare. Min gissning är att hon är typ 1/8 indian och nu mjölkar etnicitetsfaktorn maximalt för att främja den egna karriären. För 30 år sen när det inte var inne med antirasism och etniciteter, höll hon förmodligen en låg profil med sitt miniatyretniska arv.

Jag läste hennes inlägg om Frölunda för någon vecka sen. Kopplade först nu att det är samma dåre som ligger bakom 😬 Det som stör mig mest är att hon försöker företräda alla Nordamerikas indianer. Det är ungefär som om en italoamerikan skulle gå bananas över gubben på Beefeater gin flaskan: "Gubben är en stereotyp av européer och som bördig från Europa i fjärde ledet känner jag mig ytterst kränkt å alla eurpéers vägnar".
Senast redigerad av ChuckyCheese 2020-07-17 kl. 21:19. Anledning: Fel.
Citera
2020-07-17, 21:37
Avslutad
Kvinnan är uppenbarligen psykiskt sjuk.

Varför ges hon utrymme i massmedia?

Mycket skrämmande.
Citera
2020-07-17, 21:51
Medlem
AndersTengells avatar
men då ryker geishan också? den där rosa jag skymtade i bakgrunden
Citera
2020-07-17, 21:53
Medlem
oenophiles avatar
Denna kvinnan, Antonie Grahamsdaughter, förefaller ha rasism och särbehandling av amerikas ursprungsbefolkning som sitt ämnesområde. Hon är frilansande journalist inom detta område, och hon förtjänar alltså sitt uppehälle på att skriva om detta. I desperation över den sorgligt magra förekomsten av sådan rasism i Sverige har hon tidigare skrivit svavelosande debattartiklar över Frölunda Indians logotype (en bild av en indianhövding med fjäderplym och krigsmålning), som hon kallar "både rasistisk, hånfull och osmaklig", https://nanopdf.com/download/antonie-grahamsdaughter-fd-frank-fdd-i-torontokanada_pdf

Så här ser Frölunda Indians logga ut;
https://www.ticketmaster.se/artist/frolunda-indians-biljetter/94573;
att jämföra med en bild av Joe Medicine Crow, en av de sista stora indianhövdingarna:https://www.npr.org/sections/thetwo-way/2016/04/04/472964660/joseph-medicine-crow-historian-and-last-crow-tribe-war-chief-dies-at-102?t=1595014744621, I sin kraftfulla, vackra utstyrsel, som avbildad alltså kallas "osmaklig" av Antonie Grahamdaughter.

Vi är många, som små läst "Silverpilen", tittat på westernfilmer, och sedan sprungit ut i skogen och lekt cowboys och indianer. Vi upplevde indianerna som starka, vackra, skickliga krigare, ibland grymma, ibland grymt behandlade. Indianer som levde med respekt för och kärlek till naturen, som vi själva älskade. Men aldrig att vi upplevde dem som löjliga eller mindervärdiga. Jag tror det är i ljuset av detta man ska se både Frölunda Indians logga, och kanske också Triumfglass "Sitting Bull", som representant för något starkt, vackert, respektingivande, beundransvärt.

Att den här kvinnans vanföreställningar får ta plats i nyhetsflödet är pinsamt men också skrämmande, ännu värre att Triumfglass ger halvt löfte att plocka bort glassen.
Citera
2020-07-17, 21:53
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
men då ryker geishan också? den där rosa jag skymtade i bakgrunden

Kvar blir bara kalles kaviar. Haha och svensken bara sitter där.
Citera
2020-07-17, 22:05
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Det finns nog andra som är i farozonen också:

Magnum kan syfta på en pistol vilket skulle kunna uppfattas som våldsbejakande. Eller ännu värre syfta på Magnum P.I. där huvudpersonerna är två vita (rasdiskriminering där). För att inte tala om att den finns i olika färger, de bruna måste bort för att de förnedrar negrer och de vita måste bort eftersom det ju blir diskriminerande om inte negrerna får vara representerade.

Igloo blir säkert någon eskimo kränkt av

Sandwish är ju utformad som en dubbelmacka och det är ju verkligen förnedrande för kvinnan (även om hon är med på noterna enligt feministerna)

Pippis Tjolahoppglass: ja vi vet ju alla vad Pippis pappa var

Haribo Pushup syftar ju till en sorts BH och syftar till att objektifiera kvinnor

Piggelin blir man väl om man tar amfetamin, får man inte göra, inte bra.

Egentligen är det väl bara att lägga ner eftersom om 88 står för HH så måste GB motsvara 72, och 72 i bas 18 är 128 i decimalt vilket blir 88 i bas 15. Så GB är bara en lurig omskrivning av HH.
Det heter inuti, Eskimå är kränkande

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Inuit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in