2020-07-17, 21:03
Medlem
Beethovanias avatar
Sitter och tittar på Zalando vilket jag ofta gör då jag är uttråkad. Ett par nya jeans vore schyst. Visst ett par Levi's fungerar alltid, men jag vill prova något nytt. Jaha nästan alla jeans är slim fit, passar inte mig som har kroppsform som en tegelsten. Men vad är det den där modellen har på sig? ser förjävligt ut, skinny fit? ser ut som någon målat blå färg direkt på huden. När vi äntligen kommit ifrån skitet med low cut jeans kommer alltså något ännu värre.

Majoriteten av jeansen som säljs är alltså antingen slim fit eller skinny fit, den första ogillar jag men kan acceptera, den andra hatar jag. Inte ens på modellerna, vars jobb är att se snygga ut, ser dessa trikåaktiga tygstycken rimliga ut på. Det ser direkt fjantigt ut med byxor som mer eller mindre framhäver en persons skinntorra flamingoben. Är vi tillbaka på 1500-talet?

Och då har vi inte heller talat om hur vansinnigt obekväma dessa saker ser ut att vara. Personer väljer alltså att lida för att se mindre snygga ut än vad de gjort i ett par normala jeans.

Så det jag undrar är. Varför är skinny jeans så populärt idag? Vilka är det som egentligen bär det här plagget? (Även på ett aneroxiafall är dessa för tajta) Är det ett steg i foliehattsteorin att försöka minska antalet vita människor som föds genom att strypa all blodtillförsel till svenska mäns pungkulor? Vad är egentligen grejen?
Citera
2020-07-17, 21:09
Medlem
Vadå poängen? Trender kommer och går... Finns mänger med icke skinny jeans.... Vill man ha skinny men tycker det är obekvämt så finns det stretchjeans som är bra mycket skönare...

Som att fråga varför det finns röda bilar... Folk kanske gillar färgen, gillar du inte den, välj en annan färg.
Citera
2020-07-17, 21:10
Medlem
DrVonAnkas avatar
Det är så enkelt att smaken är som baken. Jag håller med dig men tydligen inte majoriteten av folket på stan. Det kryllar av skinny jeans där jag bor. Tror det är någon fluga nu men att det är på väg bort.
Citera
2020-07-17, 21:13
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fintsomsnuus
Vadå poängen? Trender kommer och går... Finns mänger med icke skinny jeans.... Vill man ha skinny men tycker det är obekvämt så finns det stretchjeans som är bra mycket skönare...

Som att fråga varför det finns röda bilar... Folk kanske gillar färgen, gillar du inte den, välj en annan färg.

Ja, varför är något som inte ens ser bra ut på modeller populärt? I många andra fall kan plagg se kassa ut på mig, men se bra ut på snygga människor. Ah, detta får mig att ogilla trender när de är så dumma. Man måste ju scrolla förbi 20 trikåjeans innan man stöter på ett par normala. Givetvis kan jag välja andra, men det är störigt när man hittar ett par jeans som på håll ser bra ut, men så ser man att de är rena pungkrossen vid närmare betraktelse.

Stretchjeans är okej, men de håller sämre.
Citera
2020-07-17, 21:13
Medlem
FiniteLifes avatar
Vet inte om det är så enkelt att det är en trend.

Kanske speglar det något, mörkare.

Det ligger nära till hands att det är ett led av BÖGIFIERINGEN i samhället.

Att strumpbyxor för män s k tights och skinny jeans kom ungefär samtidigt är ingen slump.

Lägg därtill att det blev vanligt med MANBUN.

Man frågar sig ju vad nästa steg blir?

Nagellack för män känns inte som en alltför vågad gissning.
Citera
2020-07-17, 21:14
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrVonAnka
Det är så enkelt att smaken är som baken. Jag håller med dig men tydligen inte majoriteten av folket på stan. Det kryllar av skinny jeans där jag bor. Tror det är någon fluga nu men att det är på väg bort.

Får hoppas det. Skulle dock inte bli chockad om de ersätts med ännu tajtare jeans som måste sys fast i huden eller något.
Citera
2020-07-17, 21:15
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiniteLife
Vet inte om det är så enkelt att det är en trend.

Kanske speglar det något, mörkare.

Det ligger nära till hands att det är ett led av BÖGIFIERINGEN i samhället.

Att strumpbyxor för män s k tights och skinny jeans kom ungefär samtidigt är ingen slump.

Lägg därtill att det blev vanligt med MANBUN.

Man frågar sig ju vad nästa steg blir?

Nagellack för män känns inte som en alltför vågad gissning.

Kanske blir det poppis med tajta leggings även för män. Dock försvinner ju pungkrossen i sådana.
Citera
2020-07-17, 21:21
Medlem
Speedy25Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Sitter och tittar på Zalando vilket jag ofta gör då jag är uttråkad. Ett par nya jeans vore schyst. Visst ett par Levi's fungerar alltid, men jag vill prova något nytt. Jaha nästan alla jeans är slim fit, passar inte mig som har kroppsform som en tegelsten. Men vad är det den där modellen har på sig? ser förjävligt ut, skinny fit? ser ut som någon målat blå färg direkt på huden. När vi äntligen kommit ifrån skitet med low cut jeans kommer alltså något ännu värre.

Majoriteten av jeansen som säljs är alltså antingen slim fit eller skinny fit, den första ogillar jag men kan acceptera, den andra hatar jag. Inte ens på modellerna, vars jobb är att se snygga ut, ser dessa trikåaktiga tygstycken rimliga ut på. Det ser direkt fjantigt ut med byxor som mer eller mindre framhäver en persons skinntorra flamingoben. Är vi tillbaka på 1500-talet?

Och då har vi inte heller talat om hur vansinnigt obekväma dessa saker ser ut att vara. Personer väljer alltså att lida för att se mindre snygga ut än vad de gjort i ett par normala jeans.

Så det jag undrar är. Varför är skinny jeans så populärt idag? Vilka är det som egentligen bär det här plagget? (Även på ett aneroxiafall är dessa för tajta) Är det ett steg i foliehattsteorin att försöka minska antalet vita människor som föds genom att strypa all blodtillförsel till svenska mäns pungkulor? Vad är egentligen grejen?

Jag förstår inte ämnet, skinny fit har väl varit grejen i evigheter? Är du 69 år? Bor du på en husvagnscamping?
Citera
2020-07-17, 21:22
Medlem
rondellhundens avatar
När jag rest i USA märker jag att skinnyjeans inte är lika populärt där som i Sverige.. där är det snarare oversize lösa jeans som är populärt fortfarande.. känns lite som att vara tillbaka på 90-talet
Citera
2020-07-17, 21:24
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedy25B
Jag förstår inte ämnet, skinny fit har väl varit grejen i evigheter? Är du 69 år? Bor du på en husvagnscamping?

Kanske har det kommit och gått. Jag tycker dock man stöter på det hela tiden idag. Det är ju tråkigt att folk inte lärt sig av tidigare misstag och att skitmode tillåts komma igen.

Jag är inte 69, det borde ju om något ge mig ännu större insikt om hur dessa typer av jeans funnits sedan länge. Bor inte heller på en husvagnscamping, då hade jag väl gillat low cut jeans och annat skit som får en att visa halva röven.
Citera
2020-07-17, 21:25
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rondellhunden
När jag rest i USA märker jag att skinnyjeans inte är lika populärt där som i Sverige.. där är det snarare oversize lösa jeans som är populärt fortfarande.. känns lite som att vara tillbaka på 90-talet

Det kan givetvis gå fel åt andra hållet också. Baggy hiphopjeans är ingen höjdare. De verkar dock inte direkt obehagliga att ha på sig.
Citera
2020-07-17, 21:30
Medlem
Läskigs avatar
Skinny fit är ju överlägset snyggast på män så länge som de är någorlunda vältränade, det är klart att det kommer se förjävligt ut om man har en barbapappa-figur, men då ser de flesta kläder förjävliga ut.

Att gå klädd i baggy jeans känns väldigt Amerikanskt hillbilly, och jag antar direkt att personen ifråga kör en Chevrolet pickup och är lite väl stolt över att snusa Ettan lös och hur många Scoville man har i sin vidriga chilisås...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in