2020-07-17, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXz9
Nä nu var det ju som så att jag själv som hade fått RPU av Uddevalla Tingsrätt, samtidigt som några journalister fått den. Och jag hade typ överklagat sekretessmarkerade stycken ur RPU men fick avslag av hovrätten
Aha - då missförstod jag. Tack för förklaringen :-)
Citera
2020-07-17, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad talar du om. HR kan inte avslå ett överklagande vad gäller en morddom. Fantiserar du eller hoppas?
Särskilt inte som det ännu inte finns någon dom att överklaga. Och precis som du säger så kan inte HovR neka att ta sig an detta.
Citera
2020-07-17, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Om avsikten var att få alla att tro att W rest till Göteborg, varför inte bara köpa biljetten med hennes kort i Västtrafiks app och sedan ge fan i att sätta sig på tåget? Ingen kollar om någon som köpt biljett inte finns med.
Tågvärdinnan känner igen T som passagerare, men torde haft svårare att peka ut sådana som aldrig satt sig i tåget, t.ex W.
Har skrivit det tidigare...
Därför att han är dum i huvudet. Han är totaldrogad, nyss dödat en person, och skall till att stycka henne, om han inte redan gjort det (men det har han nog inte hunnit med då). Stressad. Gud vad jag önskar att polisen som körde hem honom, hade följt med honom upp till hans bostad.
Citera
2020-07-17, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blygauffe
Glöm inte bort huvudet legat varmt. Luktar säkert vidrigt efter några dagar. Nu vet ja inte om hur länge huvudet legat när han tog tåget.
Ja både styckningen av kroppen och huvudet i en resväska i hans garderob har nog luktat rejält.
Citera
2020-07-17, 18:02
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schoolyard
Det kan han aldrig vara om han inte förstört den på något vis.
Det är det jag menar!
Citera
2020-07-17, 18:08
Medlem
Citat:
Det är till att sko sig på Wilmas död:
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/advokaten-vill-ha-n%C3%A4ra-en-miljon-f%C3%B6r-att-f%C3%B6rsvara-wilmas-m%C3%B6rdare-1.31425983
Mördarens advokat begär 947 522 kronor

Beatrice Rämsell har varit mördarens advokat sedan han anhölls den 19 november förra året.

Hon begär nu 947 522 kronor (inklusive moms) i ersättning för de 410,5 arbetstimmar och 102,5 restimmar hon uppger sig ha lagt ner på Wilma-fallet – samt de kostnader hon lagt ut på exempelvis bilkörning.

NEJ. Det kallas lön. Inte mer än rätt.
Citera
2020-07-17, 18:08
Medlem
Citat:
Därför att han är dum i huvudet. Han är totaldrogad, nyss dödat en person, och skall till att stycka henne, om han inte redan gjort det (men det har han nog inte hunnit med då). Stressad. Gud vad jag önskar att polisen som körde hem honom, hade följt med honom upp till hans bostad.

Det tror inte jag, utan snarare att han irrade runt helt planlöst i chocktillsånd. Finns nog ingen rationell förklaring till tågresan, sight seeing i Ljungskile eller E6 promenaden. Väl hemma började hjärnan så smått fungera på hans eget lilla vis och då....?
Citera
2020-07-17, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilandwil
NEJ. Det kallas lön. Inte mer än rätt.
Om jag räknar, så har hon saltat notan. Jag har varit där, och fakturerat för sånt jobb för andra advokater. Hon har saltat ganska bra. Men det är legio i de kretsarna.
Citera
2020-07-17, 18:40
Medlem
Citat:
Det är till att sko sig på Wilmas död:
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/advokaten-vill-ha-n%C3%A4ra-en-miljon-f%C3%B6r-att-f%C3%B6rsvara-wilmas-m%C3%B6rdare-1.31425983
Mördarens advokat begär 947 522 kronor

Beatrice Rämsell har varit mördarens advokat sedan han anhölls den 19 november förra året.

Hon begär nu 947 522 kronor (inklusive moms) i ersättning för de 410,5 arbetstimmar och 102,5 restimmar hon uppger sig ha laggt ner på Wilma-fallet – samt de kostnader hon lagt ut på exempelvis bilkörning.
Okej.
Hon var ingen vidare försvarare till Tishko under förhandlingen i tingsrätten, hon fäktade och fäktade efter saker som skulle fria hennes klient, men tji fick hon.
Hon gnällde och gnällde på media och på polis och åklagare.
Citera
2020-07-17, 18:45
Medlem
Citat:
Om jag räknar, så har hon saltat notan. Jag har varit där, och fakturerat för sånt jobb för andra advokater. Hon har saltat ganska bra. Men det är legio i de kretsarna.

Standard mantrat är väl "går det så går det". Små mål är nog lönsammast, lite saltat här och där orkar ingen kolla upp, och många bäckar små...
Citera
2020-07-17, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Okej.
Hon var ingen vidare försvarare till Tishko under förhandlingen i tingsrätten, hon fäktade och fäktade efter saker som skulle fria hennes klient, men tji fick hon.
Hon gnällde och gnällde på media och på polis och åklagare.

Det var ju den sinnessjuka häxan som antydde att Wilma skulle ha begått självmord. Jag hade låst in båda tillsammans om jag fick bestämma. Samhällets avskräde.
Citera
2020-07-17, 19:09
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXz9
Han var väl cannabispåverkade? Fast vid provtagning hade det visats negativ när han greps (tror jag dom skrev)
Ja, han säger i RPU att han rökte den 14e på kvällen och även under helgen.

Men hade han haft någon psykos eller schizofreni så hade väl RMV(?) upptäckt detta. Fast om den bara är droginducerad så vet jag inte om dom kan upptäcka det i efterhand?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in