2020-07-17, 14:31
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Igår beskrev man att man kört emot dödsregistret samt beskrev läget som stabilt i sedvanlig lögn. Man berättade också att man stämt av med något annat register som jag inte kan namnet på. Sedan vet jag inte om det finns fler. Men poängen är ju att man tydligt klargjorde att nu var det lugnt och inga nya döda skulle rapporteras in. Så kom det 26st som ett brev på posten idag igen. 24timmar efter igår

De dödstalen är rapporterade mestadels från datum längre tillbaka i tiden. Om man bara ser till denna veckan så har totalt 7 avlidit. Visst kommer det säkert tillkomma en del fall pga eftersläpning. Men faktum är att det är ganska lugnt just nu. Så förstår fortfarande var lögnen består i.
Citera
2020-07-17, 14:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Skumt att dom som har förlorat folk pga covid eller som har blivit allvarligt sjuka inte är arga på Sverige och regeringen
Har du missat ilskan hos dem som inte kunde läsa på svenska att de skulle tvätta händerna?
Citera
2020-07-17, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Du borde hänga mer på Facebook.

Det är en ganska stor klick människor som är arga över Sveriges val av strategi och vad som hände. MSM och Flashback kanske inte ger sken av det, men du har flertalet grupper med tusentals medlemmar som sitter dagligen och uttrycker sitt missnöje.
Men borde dom inte göra mer? Komma ut i media eller något? Detta är ju ett massmord.
Citera
2020-07-17, 14:34
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
De dödstalen är rapporterade mestadels från datum längre tillbaka i tiden. Om man bara ser till denna veckan så har totalt 7 avlidit. Visst kommer det säkert tillkomma en del fall pga eftersläpning. Men faktum är att det är ganska lugnt just nu. Så förstår fortfarande var lögnen består i.

Ganska enkel och simpel logik. Dvs står det 7st avlidit denna vecka så vet vi nu att det är en stor lögn och egentligen är troligtvis runt 80-90 döda. Bara man sprider ut det så ser det bättre ut.
För hur man än vrider och vänder på det så är det runt 100 personer per vecka som avlider.

Men dig har Svetsaren och Tegnell kunnat finta upp på läktaren i alla fall
Citera
2020-07-17, 14:37
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Ganska enkel och simpel logik. Dvs står det 7st avlidit denna vecka så vet vi nu att det är en stor lögn och egentligen är troligtvis runt 80-90 döda. Bara man sprider ut det så ser det bättre ut.
För hur man än vrider och vänder på det så är det runt 100 personer per vecka som avlider.

Men dig har Svetsaren och Tegnell kunnat finta upp på läktaren i alla fall

Nej. Jag är inte bara särskilt konspiratoriskt lagd som du. Jag är mer åt det datadrivna och logiska hållet. Var inte du VD? Det märks inte.

Du har inga som helst bevis för dina påståenden.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Eh..?
Om genomsnittet är oförändrat trots >5.500 döda så måste 2020 annars ha inneburit en rejäl nedgång i antal döda - men som då motverkats av covid.
Eller menar du rent utav att ”tack vare” att dessa dog i covid så var det lika många som borde ha dött av annat men som då inte dog? Du menar alltså att covid räddar liv?!?

Jag menar kort och koncist att huvuddelen som dött i C-19 var de svaga och sköra som var på väg. De är de som har sämst immunförsvar och är därför mest mottagliga för ett virus. De är också de som klarar viruset sämst. De dör under våren i stället för under hösten.

Summa summarum: personer som skulle dött i något annat dör i C-19 några månader tidigare.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Men borde dom inte göra mer? Komma ut i media eller något? Detta är ju ett massmord.

Jag har läst när Jon Tallinger gick till TV4 med underlag när de var utanför FHM. De bara skrattade honom i ansiktet och gick vidare. MSM är inte intresserad av att rapportera där penganäringen kommer ifrån. Regeringen gav tidigare i vår runt 800 miljoner kr i extra insatt presstöd.

Men det har stått i de större tidningarna om vad som har hänt. Som till exempel Anita Pettersson som kvävdes ihjäl på sjukhuset och det fanns även film på det.

Sedan är svenskmedia extremt vänsterorienterat, speciellt med tanke på att Bonniers äger typ 60% av all form av media/tidningar i Sverige.

Det är därför MSM hatar alternativ media.

Den går inte att kontrollera.
Citera
2020-07-17, 14:40
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejpen
”inte konspiratoriskt lagd”..... tillåt mig småle. Alla alarmister i denna tråd har ett osunt förhållningssätt till fakta i sin omvärld. Att se konspirationer i allt möjligt är något paranoida männislor lider av. Måste vara jobbigt.....

Vi har över 5600 döda och andra länder vill inte ta emot svenskar och i Sverige anser man sig göra rätt och alla andra har fel. Man ljuger konstant och inget stämmer och vi fortsätter ha siffror som skrämmer övriga världen.
Så usch på de så kallade alarmister som lägger fram fakta.

Däremot tycker jag det måste vara jobbigt att stå kvar vid att det finns inga problem och vi gör rätt och alla andra gör fel. Det känns osunt efter alla dessa månader med covid-19
Citera
2020-07-17, 14:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag menar kort och koncist att huvuddelen som dött i C-19 var de svaga och sköra som var på väg. De är de som har sämst immunförsvar och är därför mest mottagliga för ett virus. De är också de som klarar viruset sämst. De dör under våren i stället för under hösten.

Summa summarum: personer som skulle dött i något annat dör i C-19 några månader tidigare.
Det dog också färre än vanligt i januari och februari, varför vi gick in i pandemin med fler personer som befann sig i livets slutskede.
Citera
2020-07-17, 14:41
Medlem
CBS varnar för Sverige!

Citat:
Sweden becomes an example of how not to handle COVID-19
https://twitter.com/CBSNews/status/1283778415749783559
Citera
2020-07-17, 14:42
Medlem
Citat:
Skumt att dom som har förlorat folk pga covid eller som har blivit allvarligt sjuka inte är arga på Sverige och regeringen
Det är otroligt ja. I Italien gör anhöriga något i alla fall
Citat:
I Bergamo, Italien är anhöriga förbannade. De går samman och kräver en rättslig utredning av hanteringen av Coronaviruset
https://twitter.com/lo_malin/status/1284076420768190466
Citera
2020-07-17, 14:43
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Nej. Jag är inte bara särskilt konspiratoriskt lagd som du. Jag är mer åt det datadrivna och logiska hållet. Var inte du VD? Det märks inte.

Du har inga som helst bevis för dina påståenden.

Jag har full respekt för att alla inte är konspiratorisk lagd som mig. Jag försöker i alla fall förklara vad och varför jag tror det. Att Sverigebilden måste räddas är i alla fall något som de flesta anser man försöker med. Beträffande mitt jobb som VD ser jag inte har något betydelse i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in