2020-07-17, 07:26
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Per Karlsson gjorde sin 396:e match och blev därmed den som gjort flest matcher i AIK. Tjerna slutade på 395 stycken och Nils-Eric Johansson på 371.

Det är ändå i "modern tid" de gjort det. När man kan tro att fotbollspelare inte är så klubbtrogna. AIK har länge satsat på lokala spelare, jag vet inte om det bidrar.

Hur är det i era klubbar. Hur många matcher har era trotjänare gjort på tvåtusentalet? Vilka är det?

Daniel Andersson gjorde 460 matcher för Malmö och då var han ändå borta i sex år.

Jonnie Fedel gjorde enligt Wikipedia 588 matcher, varav några på 2000-talet.
Citera
2020-07-17, 07:48
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Det är inte ni som är bra. Det är vi som är kassa. VI Spelar med ett orutinerat lag utan lagkaptenen och utan spets som tex fröling, ett lag som inte heller klarar spelidén mer än max 15 minuter per match. Don't quit your day job för det.

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Kalmar har för fan fem raka torsk, så i jämförelse med dem är ni i sjukt bra form.

Kff borta är alltid alltid alltid en knepig bortamatch. Alla jävla logiklagar har upphört när vi åkt ner dit tidigare. Vi har på riktigt inte gjort en bra prestation där nere sen 2004.

Jag är överlycklig och imponerad iaf att detta superettanlag åkte ner och vann iaf.
Citera
2020-07-17, 08:30
Avslutad
Man somnade med ett leende igår och man vaknade med ett leende idag. Man äter frukost med ett leende när Häcken faktiskt kvalar in på Sportbladets förstasida med fokus på Wålemark den store.

Det är rätt intressant att vi börjat säsongen fullständigt uselt men ändå ligger på andraplats efter 8 omgångar. Men det är nu vi växlar upp! Det är nu Ferrari Wålemark tar plats i startelvan istället för Fiat Yasin. Det är nu som det är full fart framåt!

Ge oss Norrköping! Ge oss AIK! Wålemark den helige kommer frälsa oss ifrån den onda historiken dessa lag åsamkat oss. Sju poäng upp till Norrköping? Pfft! Det är 22 omgångar kvar och Norrköping bör sluta på mer än 79 poäng om dom skall snuva oss på guldet!

Mvh Nästa mästarna!
Citera
2020-07-17, 10:13
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Man somnade med ett leende igår och man vaknade med ett leende idag. Man äter frukost med ett leende när Häcken faktiskt kvalar in på Sportbladets förstasida med fokus på Wålemark den store.

Det är rätt intressant att vi börjat säsongen fullständigt uselt men ändå ligger på andraplats efter 8 omgångar. Men det är nu vi växlar upp! Det är nu Ferrari Wålemark tar plats i startelvan istället för Fiat Yasin. Det är nu som det är full fart framåt!

Ge oss Norrköping! Ge oss AIK! Wålemark den helige kommer frälsa oss ifrån den onda historiken dessa lag åsamkat oss. Sju poäng upp till Norrköping? Pfft! Det är 22 omgångar kvar och Norrköping bör sluta på mer än 79 poäng om dom skall snuva oss på guldet!

Mvh Nästa mästarna!

Haha! 6-0 mot Ellos skojar man fan verkligen inte bort, inte när Ellos faktiskt sett riktigt bra ut hittills.

Blir det klassiskt luften ur nu för deras del och plats 7-9 som vanligt? Verkar ju vara deras melodi att åka på riktiga käftsmällar på bortaplan mot storlagen ibland.

Som lyssnare av Nivas When We Were Kings är man ju riktigt nyfiken på att se hur bra Wålemark Jr kan bli. Vem som är hans far i den brödratrion har jag dock såklart ingen jävla koll på
Citera
2020-07-17, 10:32
Medlem
Det absolut sjukaste med gårdagen är ändå inte att vi vinner en match, inte heller att det är just på fågelarenan, utan att Glenn Nyberg gör en bra match?!

Har det någonsin hänt förut?
Citera
2020-07-17, 10:32
Medlem
PlantBamboos avatar
Framåt Bajen!
Senast redigerad av PlantBamboo 2020-07-17 kl. 10:44.
Citera
2020-07-17, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Det absolut sjukaste med gårdagen är ändå inte att vi vinner en match, inte heller att det är just på fågelarenan, utan att Glenn Nyberg gör en bra match?!

Har det någonsin hänt förut?
Jag tycker snarare Glenn Nyberg tillhör en av dom mest konsekventa och bättre domarna i Allsvenskan. visst, misstag gör han och alla domare är mänskliga men det finns då i varje fall i mitt tycke betydligt sämre domare än Nyberg. Sedan kan jag tycka att många domare får mycket oförtjänt kritik. Det är alltid lätt att sitta i soffan och tycka en massa .

Nu berömde du förvisso domarinsatsen men annars har jag fått känslan av att domaryrket är lite som poliskåren. Vad dom än gör så får dom skit vad dom än gör. Jag kan med detta sagt tycka att domarna borde få mer beröm, uppskattning eftersom det inte är något lätt jobb dom har.
Citera
2020-07-17, 11:28
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Haha! 6-0 mot Ellos skojar man fan verkligen inte bort, inte när Ellos faktiskt sett riktigt bra ut hittills.

Blir det klassiskt luften ur nu för deras del och plats 7-9 som vanligt? Verkar ju vara deras melodi att åka på riktiga käftsmällar på bortaplan mot storlagen ibland.

Som lyssnare av Nivas When We Were Kings är man ju riktigt nyfiken på att se hur bra Wålemark Jr kan bli. Vem som är hans far i den brödratrion har jag dock såklart ingen jävla koll på
Jens Wålemark.
Citera
2020-07-17, 11:36
Medlem
Ovcharkas avatar
Herregud vad dåliga Kalmar är. Eller spelarna, individuellt, rättare sagt. De ska dock ha en eloge för att de gör det bästa av situationen och löper och sliter. I matchen mot Hammarby såg de ut som ett klassiskt division två-lag från brittiska öarna.

För dribbla kan de inte. Passningarna går aldrig fram och skotten går högt över.

Inte värdigt allsvenskan. Tror dom åker ur.
Citera
2020-07-17, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag tycker snarare Glenn Nyberg tillhör en av dom mest konsekventa och bättre domarna i Allsvenskan. visst, misstag gör han och alla domare är mänskliga men det finns då i varje fall i mitt tycke betydligt sämre domare än Nyberg. Sedan kan jag tycka att många domare får mycket oförtjänt kritik. Det är alltid lätt att sitta i soffan och tycka en massa .

Nu berömde du förvisso domarinsatsen men annars har jag fått känslan av att domaryrket är lite som poliskåren. Vad dom än gör så får dom skit vad dom än gör. Jag kan med detta sagt tycka att domarna borde få mer beröm, uppskattning eftersom det inte är något lätt jobb dom har.
Jag brukar inte gnälla på domarna. Även om den svenska domarkåren är otroligt usel är det sådan inflation på domargnället att jag brukar avstå.

Men Glenn Nybergs snudd på korrupt usla insatser går inte att blunda för. Idioten som skyller blackout när han gör bort sig...

Men igår skötte han sig, otroligt faktiskt.
Citera
2020-07-17, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Jag brukar inte gnälla på domarna. Även om den svenska domarkåren är otroligt usel är det sådan inflation på domargnället att jag brukar avstå.

Men Glenn Nybergs snudd på korrupt usla insatser går inte att blunda för. Idioten som skyller blackout när han gör bort sig...

Men igår skötte han sig, otroligt faktiskt.
Var inte dig jag syftade på heller. Dock delar jag inte din syn på Glenn Nyberg rent generellt.
Citera
2020-07-17, 11:57
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp

Har från säker källa att Niva redan förbereder avsnittet ”Häcken 2020” i When we were Kings”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in