Citat:
Ursprungligen postat av
Testonio
Skiter väl jag i?!? Jag betalar bara skatt i Sverige.
Vi diskuterade Sverige.
Det här är typiskt för dig. Så fort man diskuterar något negativt med Sverige så drar du upp att Oompaloompa minsann har det lika illa ställt.
Dina retoriska finter funkar inte här. Lägg ner.
Retoriska finter?
Det är en global pandemi där hela världen har samma utmaning.
Du svartmålar Sveriges hantering på alla sätt och vis. Det är väl då högst relevant att jämföra hanteringen med andra länder? Hur ska du annars kunna avgöra om något är bra eller dåligt?
(
du gör ju själv det hela tiden när du cherry pickar Norge, Danmark, Finland att jämföra med)
Problemet här är att du är så maniskt insnöad på att fokusera på att Sverige har gjort fel, du kan inte för en sekund lyfta blicken och tänka utanför ditt hat mot Sverige och Tegnell. Det är ett maniskt beteende och det är inte nyttigt för varken dig eller för din omgivning.
Försöker man styra diskussionen utanför ditt maniska hat så drar du till med massa trams precis som nu, "Oompaloompa" och "jag betalar ju bara skatt i Sverige".
Jag ger dig en chans till för en seriös argumentation, sen lägger jag ner:
Med din retorik om att FHM och Sveriges regering är skyldiga till den samhällssprinding vi har i Sverige av Corona.
Är då motsvarande regeringar och myndigheter att skylla i Spanien, England, Holland, Frankrike, Belgien osv.? (trotts att de införde lockdowns)