Citat:
Ursprungligen postat av
H24
Lever också drömlivet: Ensamstående, kollar fotboll på heltid. I GH-tråden spekuleras om Aspberger. Får dock snarare intrycket att han är, med rätta, livrädd för att ge utredningen någonting så han krånglar så mycket det går.
Tycker dock GH har blivit korrekt behandlad av rättssystemet såvitt jag kan se. Säljer man en icke avförd sex tums Smith & Wesson 357 Magnum illegalt efter att inte ha hörsammat kallelser till provskjutning måste man förstå att det kommer att knacka på dörren förr eller senare. Vore tjänstefel att inte utreda.
Dock ska nog GH vara glad att inte exempelvis Thure Nässén fick tag på honom under 80-talet. Kan tänka mig att PU grämer sig oerhört över att ha slösat Lisbeths utpekande på motiv och vapenlösa look-a-liken CP.
Japp, håller med.
Behandlingen av LP är horribel. Hon har från mordnatten fram till sin död behandlats som en krondrottning. Inget fick ifrågasättas, inga krav ställdes på henne. Pinsamt. Det har förstört så mycket i denna utredning.
Så här säger Löfven 2016:
Citat:
Olof Palmes minne hedrades traditionsenligt på 30-årsdagen. En välbesökt kransläggning vid Palmes grav vid Adolf Fredriks kyrka på förmiddagen – och en mer politiskt inriktad minnesceremoni i Kulturhuset på eftermiddagen.
Men statsminister Stefan Löfven, S, passade också på att uttala sig om den pågående mordutredningen.
– Det finns en person som är dömd och senare frikänd. Lisbet Palme säger bestämt att hon vet att det var Christer Pettersson, och då tror jag på det, sa statsministern till Dagens Nyheter i samband med kransläggningen.
https://www.expressen.se/nyheter/lofven-tror-det-var-christer-pettersson/
Sen avlider LP 2018-10-18.
2018-11-15 säger KP till SE:s exfru att de ska hänga ut honom för mordet.
Upp till var och en hur man vill tolka det....